Lekkie drganie na kierownicy

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
Don Pablo
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2025, 17:45
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Lekkie drganie na kierownicy

Post autor: Don Pablo »

Witam wszystkich.
Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Cupra Ateca 2020r. 300ps i ponad 46 tyś km przejechane.
Oczywiście podczas jazdy próbnej przed zakupem wszystko było super. Po krótszym użytkowaniu również wszystko grało,nie powiem ale byłem bardzo podjarany tym autem hehe. Ale jak emocje ustały to zauważyliśmy z żoną że czasami podczas jazdy przy prędkości tylko w granicy 100-120 km/h na kierownicy czuć lekkie drgania. Jesli jadę wolniej lub grubo szybciej nawet koło 200 to nic nie czuć i autko płynie elegancko.
Felgi mam 19 i opony o niskim profilu. Dodam że jest to moje pierwsze auto typu SUV i takie szybkie. Może to moje błędne odczucie i tak się prowadzą te auta i nie potrzebnie sobie czlowiek głowę zawraca a może i lepiej cos sprawdzić.
Auto jest bezwypadkowe i bez żadnych stłuczek lub przygód naprawczych.
Moze mial ktos juz takie odczucia jak ja lub po prostu nie ma co się martwić.
Dzięki za odpowiedź



Sponsor


Kalinski

Lekkie drganie na kierownicy

Sponsor

Kalinski
Sponsor


AUTO-PAK

Lekkie drganie na kierownicy

Sponsor

AUTO-PAK

Maper
Posty: 10
Rejestracja: 19 mar 2025, 0:53
Lokalizacja: Pomorze
Samochód: jeszcze Kia Ceed kombi
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Lekkie drganie na kierownicy

Post autor: Maper »

Mogą być źle wyważone koła. Sprawdzić w warsztacie wulkanizacyjnym. Szczególnie przednie koła.
Za ten post autor Maper otrzymał podziękowanie:
Misiek (15 kwie 2025, 3:55)
Ocena: 4.76%
Zamówiony Seat Ateca

krowka1978
Posty: 438
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Lekkie drganie na kierownicy

Post autor: krowka1978 »

Maper pisze:
14 kwie 2025, 18:16
Mogą być źle wyważone koła. Sprawdzić w warsztacie wulkanizacyjnym. Szczególnie przednie koła.
Mogą też być wadliwe opony, miałem tak z Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (z 2016 roku) (nie ja jeden swoją drogą, biły przy około 120km/h), wyważenie było poprawne. Po zmianie w zeszłym roku na inne problem ustąpił.
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016

Scooter10pl
Posty: 7
Rejestracja: 16 mar 2025, 16:23
Samochód: Ateca FR FL 1.5 2020
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Lekkie drganie na kierownicy

Post autor: Scooter10pl »

Sprawdź opony, też kupiłem Atece z 2020 i opony po 3,5 roku (przebieg 80 tyś.) nadawały się na śmietnik, były całe popękane wzdłuż obwodu i strasznie huczały w trakcie jazdy, jakby łożysko było wyrobione. Były to opony Bridgestone Turanza T001.
Obrazek

Don Pablo
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2025, 17:45
Lokalizacja: Niemcy
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Lekkie drganie na kierownicy

Post autor: Don Pablo »

Zapomniałem dodać że po odebraniu auta od razu zakupiłem nowe opony i wymieniłem. Kupiłem Imperiale wielosezonowe,jedna kosztowała prawie 90€. Szukałem opon ze średniej półki a ten model akurat mial bardzo dużo pozytywnych opinii dlatego zdecydowałem się na nie.
Moze podjadę jeszcze raz do wulkanizacji i spróbuję wyważenia,może coś źle zrobili za pierwszym razem

Maper
Posty: 10
Rejestracja: 19 mar 2025, 0:53
Lokalizacja: Pomorze
Samochód: jeszcze Kia Ceed kombi
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Lekkie drganie na kierownicy

Post autor: Maper »

Wiele warsztatów do kwestii wyważenia kół podchodzi nonszalancko. Robią to byle jak, bo zajmuje to dodatkowy czas, mają maszyny do wyważania w złym stanie technicznym, albo stosują tylko większe ciężarki niezapewniające precyzyjnego wyważenia. Jak się znajdzie warsztat, który robi to dobrze, to warto się go trzymać. Co do kwestii problemów z wyważeniem wadliwych opon, to każdą oponę da się dobrze wyważyć. Natomiast mogą się trafić wadliwe egzemplarze opon, które nie trzymają geometrii i opona bije, czy to na boki, czy też zachowuje się jak mimośród. Ale mechanik po założeniu takiego koła na maszynę i wpuszczeniu go w ruch obrotowy powinien takie bicie boczne lub centryczne zauważyć. Więc moim zdaniem wizyta w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym to pierwszy krok do rozwiązania tego problemu.
Za ten post autor Maper otrzymał podziękowanie:
Kris_G (15 kwie 2025, 11:38)
Ocena: 4.76%
Zamówiony Seat Ateca

ODPOWIEDZ