W pełni się z Tobą zgadzam. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Ale mam wrażenie, że nie uwzględniłeś sedna... Gdybym w momencie zakupu wiedział, że układ hamulcowy, przy normalnym użytkowaniu samochodu, wytrzymuje 15-20 k km, wówczas zastanowiłbym się 2 razy zanim bym się na taki układ zdecydował. Oczywiście, można mieć wątpliwości co do "normalnego użytkowania", udowodnienie tego jest właściwe niemożliwe, jednak udowodnienie, że jeżdżone było "ponad miarę" również nie jest możliwe. Dodatkowo, gdybym wiedział, że wspomniane bolce w klockach hamulcowych zrobią z tarcz przysłowiową sieczkę (jak było powiedziane we wspomnianym piśmie do ASO z VW), zapewne mógłbym temu zapobiec. Mimo tego, że się z Tobą zgadzam, czuję się oszukany, ponieważ nie zostałem należycie poinformowany. Na to nakłada się niebagatelna cena wymiany układu hamulcowego. W konsekwencji uważam, że stosowanie takiego układu, zbudowanego w oparciu o takie a nie inne części, prowadzi do wniosku, że jest to zwykłe naciąganie klienta na kasę. Podejmując decyzję świadomie npd informacji od producenta, gdyby była przekazana w momencie zakupu, nawet nie wiedząc o "wadzie" w postaci uszkadzających tarcze nitów w klockach, ale mając jasno powiedziane o wytrzymałości układu i przewidywanym przebiegu, przy którym nastąpi konieczność wymiany tegoż układu, nie miałbym żadnych problemów czy pretensji. O to tu chodzi. Do tego dochodzi wiedza, uzyskana w ASO, o identycznych przypadkach wśród wszystkich marek grupy VW montujących takie układy Brembo. Wszystko to składa się na odczucie niezbyt dobrego obrazu producenta...kecaj pisze:Informacyjnie, Układ hamulcowy Brembo nie ma wady. Ma taką a nie inną budowę. Klient zdecydował się na zakup z takim a nie innym wyposażeniem i z tego tytułu za zużycie ponosi odpowiedzialność. Nie wnikają Kto, jak jeździ. Do 5 tyś km przyjmuje się że wada była w samochodzie w momencie sprzedaży i np. z tego tytułu możesz wymienić wycieraczki szyby w aucie jak piszczą lub nie zgarniają wody. Dalej to już naturalne zużycie. I podobnie jest z hamulcami. Piszesz, że miało być coś lepsze niż seria. Wskaż mi gdzie jest taki zapis w konfiguracji, czy cenniku, czy nawet instrukcji? To, że kosztuje coś dodatkowe pieniądze nie znaczy, że jest lepsze. Wyznacznikiem lepszego nie jest cena... i jeszcze jedno lepsze to można powiedzieć indywidualne odczucie.SimplyCity pisze: ↑18 maja 2023, 14:57Generalnie to jest opcja. Wersja standardowa to zwykłe płaskie tarcze i zaciski grupy VW. Jeśli chcesz, możesz Brembo po prostu z cennika zamówić, tak jak szyberdach czy większe felgi. Ja akurat kupowałem auto "salonowe", które stało u dealera już skonfigurowane, gotowe do jazdy. Nie zamawiałem specjalnie tego zestawu gdyż on po prostu już był w tym aucie. O, taka sytuacja.kecaj pisze: Zapytam jeśli można, czy te hamulce to wyposażenie standardowe czy jako dodatkowe?
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Nie wiem przed czym producent miał Ciebie ostrzec? Wskaż mi jakiegokolwiek producenta, który ostrzega, ze jego produkt ma wadę jak piszesz...
Hamulce muszą spełniać określone parametry. Jeśli są zgodne - auto jest bezpieczne. Udowodnij, że w momencie odbioru tak nie było...
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka