jazda ATECA CUPRA-

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
overheat
Posty: 208
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: overheat »

chris pisze:
20 gru 2018, 15:50
Podniesienie mocy ze 190KM do 300KM to już prawdziwe wyzwanie.
Skrzynia raczej tego nie uciągnie. Napęd na koła też pewnie jest inny (półosie, mocniejsze przeguby, itd.). I już duże robią się koszty. Pewnie lepiej (taniej/pewniej) sprzedać to co się ma i po prostu kupić Cuprę (?).

Pamiętam jak kiedyś ludzie na forum Subaru na siłę chcieli przerabiać 2.0 N/A na turbo i było 1000 wątków o tym co trzeba wymienić, co dokupić, co przeprogramować. 100% przypadków kończyło się "sprzedaj N/A, kup turbo i ciesz się życiem". Tutaj problem nieco mniejszy, bo silnik ten sam, ale podejrzewam, że konkluzje podobne.



Sponsor

Re: jazda ATECA CUPRA-

Sponsor


yaw
Posty: 8
Rejestracja: 18 wrz 2018, 11:03
Lokalizacja: Lodz
Samochód: SEAT ATECA 2.0 TSI DSG 4DRIVE
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: yaw »

chris pisze:
20 gru 2018, 15:50
Podniesienie mocy ze 190KM do 300KM to już prawdziwe wyzwanie.
Z drugiej strony silnik chyba ten sam tylko ta różnica mocy dość duża :?
Trzeba by zapytać w jakiejś dobrej firmie tuningowej na ile można by podkręcić ten motor :?:
Ja mojego Tigusia trochę bym bał się w tej chwili przerabiać bo jest jeszcze na gwarancji ;)

Tak przejżałem jeszcze raz dane techniczne silnika Cupry to moment obrotowy i moc tej jednostki
jest na szczęście identyczny jak w VW Golfie R :o

2.0 TSI 300 KM DSG7 4Drive, Maksymalny moment obrotowy 400 Nm ;)

Golf R do setki przyśpiesza w 4,6s a Cupra w 5,2s no ale wiadomo wyższa buda i masa :)

Porównując silnik 2.0 TSI 190KM 250Nm do 2.0 TSI 300KM 400Nm to oprócz dużej różnicy w mocy jest jeszcze spora różnica momentu obrotowego ,która wynosi aż 150Nm :o
2.0 TSI 190KM ma 320 NM wiec różnica jest ciągle spora, ale jednak mniejsza :)

yaw
Posty: 8
Rejestracja: 18 wrz 2018, 11:03
Lokalizacja: Lodz
Samochód: SEAT ATECA 2.0 TSI DSG 4DRIVE
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: yaw »

overheat pisze:
20 gru 2018, 17:26
chris pisze:
20 gru 2018, 15:50
Podniesienie mocy ze 190KM do 300KM to już prawdziwe wyzwanie.
Skrzynia raczej tego nie uciągnie. Napęd na koła też pewnie jest inny (półosie, mocniejsze przeguby, itd.). I już duże robią się koszty. Pewnie lepiej (taniej/pewniej) sprzedać to co się ma i po prostu kupić Cuprę (?).

Pamiętam jak kiedyś ludzie na forum Subaru na siłę chcieli przerabiać 2.0 N/A na turbo i było 1000 wątków o tym co trzeba wymienić, co dokupić, co przeprogramować. 100% przypadków kończyło się "sprzedaj N/A, kup turbo i ciesz się życiem". Tutaj problem nieco mniejszy, bo silnik ten sam, ale podejrzewam, że konkluzje podobne.
Ze wszystkim się zgadzam poza skrzynia - 2.0 tsi ma model skrzyni używany również w 2.0 tdi gdzie mamy 400NM - w związku z tym akurat w tym przypadku powinno być ok.

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

dario37 pisze:
20 gru 2018, 17:12
:D :D :D Jaracie sie jak małe dzieci. :)
Co by nie mówić 5s do setki w suvie robi jednak wrażenie :shock:
:) Pertyn też był tak podjarany, że mało nie wytrzymał ciśnienia na zakręcie :D :D

Ostatnio zmieniony 20 gru 2018, 20:45 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

yaw pisze:
20 gru 2018, 18:38
2.0 TSI 190KM ma 320 NM wiec różnica jest ciągle spora, ale jednak mniejsza :)
Tak to jest jak jedną ręką piszę się na forum a drugą rozmawia w pracy przez telefon także sorry mój błąd bo 250Nm to ma przecież 1.5 TSI 150KM ;)
Najlepsze jest to ,że mam przecież taki silnik w Tigusiu :D

KuteK
Posty: 28
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:13
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: KuteK »

Szczerze to przerobienie 190KM TSI na 300KM nie powinno być większym wyzwaniem ani wiązać się z dużymi kosztami. Mam znajomego, który jeździ superbem 2.0TSI 280km z napędem na 4 koła, samochód ma od nowości. Po lekkich modyfikacjach ma około 400km i na takim zestawie zrobione 40 tys kilometrów bez żadnych problemów. Sam jako drugi samochód mam a4 1.8T, które po małym upgrade ma 240km, a seryjnie 163km więc nie przesadzajcie, że to jakieś ogromne koszta :)

Swoją drogą mimo tego, że Cupra Ateca podoba mi się jeszcze bardziej niż FR to niestety jest jak dla mnie zbyt wysoko wyceniona. Za te pieniądze można mieć Audi S3, które jest co prawda mniejsze rozmiarowo ale jako samochód jest lata świetlne przed Seatem.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 349
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Cupra Formentor VZ
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: majcher »

KuteK pisze:
22 gru 2018, 16:27
Swoją drogą mimo tego, że Cupra Ateca podoba mi się jeszcze bardziej niż FR to niestety jest jak dla mnie zbyt wysoko wyceniona. Za te pieniądze można mieć Audi S3, które jest co prawda mniejsze rozmiarowo ale jako samochód jest lata świetlne przed Seatem.
Można też mieć Leona CUPRA ST CARBON 2.0 TSI 370KM za tą samą kasę, kto co woli....
Formentor VZ
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 573
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: michal 76 »

KuteK pisze:
22 gru 2018, 16:27
Szczerze to przerobienie 190KM TSI na 300KM nie powinno być większym wyzwaniem ani wiązać się z dużymi kosztami. Mam znajomego, który jeździ superbem 2.0TSI 280km z napędem na 4 koła, samochód ma od nowości. Po lekkich modyfikacjach ma około 400km i na takim zestawie zrobione 40 tys kilometrów bez żadnych problemów. Sam jako drugi samochód mam a4 1.8T, które po małym upgrade ma 240km, a seryjnie 163km więc nie przesadzajcie, że to jakieś ogromne koszta :)

Swoją drogą mimo tego, że Cupra Ateca podoba mi się jeszcze bardziej niż FR to niestety jest jak dla mnie zbyt wysoko wyceniona. Za te pieniądze można mieć Audi S3, które jest co prawda mniejsze rozmiarowo ale jako samochód jest lata świetlne przed Seatem.
180 km i 190 km to są zupełnie inne silniki, nie tak prosto jest podnieść moc do 300km z 190 km. czytałem gdzieś że w przypadku silnika 300km jest jeszcze duża rezerwa mocy dlatego to co zrobił Twój znajomy było proste i w miarę pewnie tanie. W przypadku silnika 190 km już tak prosto nie będzie

KuteK
Posty: 28
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:13
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: KuteK »

majcher pisze:
22 gru 2018, 18:08
KuteK pisze:
22 gru 2018, 16:27
Swoją drogą mimo tego, że Cupra Ateca podoba mi się jeszcze bardziej niż FR to niestety jest jak dla mnie zbyt wysoko wyceniona. Za te pieniądze można mieć Audi S3, które jest co prawda mniejsze rozmiarowo ale jako samochód jest lata świetlne przed Seatem.
Można też mieć Leona CUPRA ST CARBON 2.0 TSI 370KM za tą samą kasę, kto co woli....
Pewnie, że można jednak bardziej chodziło mi o to, że Cupra Ateca wchodzi już w takie kwoty gdzie nawet marki premium mają coś do zaoferowania i ciężko mu się będzie przebić. Nawet do Macana w bieda wersji zaczyna być blisko...
michal 76 pisze:
22 gru 2018, 18:16
KuteK pisze:
22 gru 2018, 16:27
Szczerze to przerobienie 190KM TSI na 300KM nie powinno być większym wyzwaniem ani wiązać się z dużymi kosztami. Mam znajomego, który jeździ superbem 2.0TSI 280km z napędem na 4 koła, samochód ma od nowości. Po lekkich modyfikacjach ma około 400km i na takim zestawie zrobione 40 tys kilometrów bez żadnych problemów. Sam jako drugi samochód mam a4 1.8T, które po małym upgrade ma 240km, a seryjnie 163km więc nie przesadzajcie, że to jakieś ogromne koszta :)

Swoją drogą mimo tego, że Cupra Ateca podoba mi się jeszcze bardziej niż FR to niestety jest jak dla mnie zbyt wysoko wyceniona. Za te pieniądze można mieć Audi S3, które jest co prawda mniejsze rozmiarowo ale jako samochód jest lata świetlne przed Seatem.
180 km i 190 km to są zupełnie inne silniki, nie tak prosto jest podnieść moc do 300km z 190 km. czytałem gdzieś że w przypadku silnika 300km jest jeszcze duża rezerwa mocy dlatego to co zrobił Twój znajomy było proste i w miarę pewnie tanie. W przypadku silnika 190 km już tak prosto nie będzie
Wrzucił jakieś hybrydowe turbo + kolektor i wydech. Stosunkowo nieduży koszt w porównaniu z przyrostem mocy.

Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi ale 2.0 TSI w Atece to EA888 tzw. GEN.3B. Patrząc na politykę koncernu nie spodziewałbym się kolosalnych różnic w samym słupku pomiędzy cuprą, a seryjnym 190km, różni się pewnie przede wszystkim osprzętem. Podejrzewam, że dobrym programem z 40-50 koni zrobisz. Jak się uprzesz to jakiś zestaw z customowym turbo i spokojnie będzie 300. Dlaczego uważasz, że w przypadku tego 190 konnego nie będzie prosto? Skrzynia jest taka sama w dieslu więc na pewno ma spory zapas, 4drive podejrzewam, że też. Trzebaby podpytać szczegółowo u ludzi, którzy się tym zajmują na co dzień ale nie strasz, że to ogromne koszty :) No chyba, że ktoś oczekiwał, że samym chipem zrobi 100 koni za 1500 zł no to wtedy fakt, będzie drogo :)

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 573
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: michal 76 »

300 KM to oprócz osprzętu inne tłoki, wał i co za tym idzie jeszcze parę innych części których nie wymieniłem. Pytanie co z blokiem? może wymiarowo jest taki sam ale tuleje? Ze 190 km pewnie bezpiecznie zrobisz ok 240 km i tyle.

ODPOWIEDZ