jazda ATECA CUPRA-

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
Jaskokrakow
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2017, 17:09
Lokalizacja: Myślenice
Samochód: ateca FR 2,0 TSI 190 kM
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Jaskokrakow »

Dzisiaj wykonałem jazdę Atecą Cupra [- wrazenia z jazdy jak z jazdy rajdowym samochodem- bo też jest stworzony do toru również .
Dżwięk zwłaszcza w wersji cupra robi wrażenie. usztywnienie zawieszenia i jazda w wąskich winklach jak przyklejony do drogi.
Kto z Was spróbował się z tymi 300 KM . porównania z moją 2,0FR nie ma zadnego. wystrój jedynie choć wskazniki trochę ciekawsze .
automatyczna przegazówka przy redukcji i te strzały w tłumiku -{nie emitowane głośnikiem}robią wrazenie .



Sponsor

jazda ATECA CUPRA-

Sponsor


Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: paprotek »

Podobne wrażenia miałem po jeździe Leonem Cupra 300KM 4x4. Ogień! Ale na codzienne auto to jak dla mnie osobiście się nie nadaje, bo by mi chyba serce stanęło jakbym codziennie miał tyle wrażeń i emocji - a kusi cholera niesamowicie żeby dociskać pedał

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


fuelcare
Posty: 161
Rejestracja: 25 paź 2017, 22:51
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Seat Ateca 2.0tsi FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: fuelcare »

ja nawet nie chce jazdy probnej zeby humoru sobie nie psuc ;)

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

Skoro nie chcesz się przejechać tym potworem Kolego to chociaż posłuchaj i popatrz :)
Ależ to ma odejście :o

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: michal 76 »

No cóż jeszcze nic nie piłem a mam kaca :lol:

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

No to na drugą nóżkę :D

Jak bym miał wolne 200tys.zł brał bym w ciemno 8-)



Na rynek wchodzi właśnie Skoda Kodiaq RS 2.0 TDI BiTurbo 240KM 500Nm od 0-100km/h 7s

Toż to przy Cuprze po prostu muł :lol:


Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

Jako prezent pod choinkę jak znalazł, kolor nieważny :)

https://www.otomoto.pl/osobowe/cupra/od ... ountry%5D=

Ale dopłata za hamulce wyczynowe Brembo, bagatela 11tys.zł :shock:

https://apollo-ireland.akamaized.net/v1 ... rev001.jpg


Trzeba jednak przyznać, że wyposażenie standardowe robi już wrażenie :o


19-calowe felgi aluminiowe EXCLUSIVE 36/3 MACHINED
System kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych
System kontroli ciśnienia powietrza w oponach
System rozpoznawania zmęczenia
Funkcja rekomendacji zmiany biegów
Tempomat oraz ogranicznik prędkości
Cupra Drive Profile: 6 profili jazdy: NORMAL, SPORT, CUPRA i INDIVIDUAL umożliwiające zmianę reakcji silnika, wspomagania kierownicy oraz przełożeń skrzyni DSG oraz dwa profile jazdy w utrudnionych warunkach drogowych SNOW i OFF-ROAD
Asystent podjazdu (Hill Hold Control)
Asystent zjazdu ze wzniesienia
Pakiet wspomagania jazdy BASIC ASSISTANT: asystent świateł drogowych, asystent pasa ruchu
Asystent parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania oraz system kamer 360 z widokiem z góry
ABS, ESC, ASR, EDL, BAS, HBA
XDS - Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, progresywne wspomaganie układu kierowniczego dla wersji z napędem 4Drive
7 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy), dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera oraz system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa przy przednich i tylnych fotelach
Zaczepy ISOFIX i Top Tether przy tylnych siedzeniach (dla 2 fotelików dziecięcych)
Zagłówek fotela kierowcy i pasażera z systemem WOKS
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa Climatronic
Wirtualny kokpit: cyfrowa tablica przyrządów z kolorowym ekranem TFT 10,25", komputer pokładowy
Elektromechaniczny hamulec postojowy
Pakiet praktyczny: czujnik deszczu, czujnik zmierzchu (automatyczne światła), automatyczna funkcja opóźnionego wyłączania świateł "Coming and Leaving Home" oraz automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu i z tyłu
Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne
Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, dwa składane kluczyki, otwieranie klapy bagażnika z pilota (3 przyciski) oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY
Pakiet zimowy: podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów z podgrzewaniem płynu w spryskiwaczach i wskaźnikiem poziomu płynu
Schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału
Navi System Plus: Nawigacja satelitarna z mapami Europy; 8-calowy kolorowy ekran dotykowy z czujnikiem zbliżeniowym; Funkcja dynamicznej nawigacji 3D i przeglądania zdjęć i video; Radio z MP3/WMA; Odtwarzacz DVD; Dysk twardy 10 Gb do przechowywania plików; Full Link; Funkcja czytania SMS i e-mail; Złącza 2 x SD, Aux-in; 2 x USB z obsługą urządzeń Apple z przodu i 2 x USB z tyłu do ładowania urządzeń; 8 głośników; Bluetooth (strumieniowe przesyłanie muzyki i prowadzenie rozmów telefonicznych); Rozbudowana funkcja rozpoznawania mowy i sterowania głosem; Rozbudowana tablica przyrządów z kolorowym 3,5-calowym wyświetlaczem
Światła LED do jazdy dziennej, pełne przednie światła LED
Tylne światła LED
Oświetlenie powitalne LED w lusterkach bocznych
Lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia, chromowane obramowanie osłony chłodnicy
Dwie podwójne chromowane końcówki układu wydechowego
Słupki B i C w kolorze lśniącej czerni, antena dachowa w kształcie płetwy rekina
Zewnętrzny pakiet CUPRA: czarne relingi dachowe, elementy ochronne nadkoli i progi CUPRA lakierowane w kolorze nadwozia, spoiler CUPRA w kolorze nadwozia, czarne spoilery boczne z tyłu, dedykowane zderzaki CUPRA
Przyciemniane szyby
Sportowe zawieszenie typu CUPRA oraz adaptacyjne zawieszenie (DCC) dla aut z napędem 4Drive
Czarne zaciski hamulców z logo CUPRA
Sportowe fotele CUPRA z alcantary w kolorze czarnym i białymi przeszyciami
Fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego
Funkcja łatwego składania tylnych siedzeń
Chromowane elementy dekoracyjne deski rozdzielczej
Czarna podsufitka
Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu
Aluminiowe nakładki progowe w przednich drzwiach oraz na pedały
Sportowa kierownica wielofunkcyjna z logo CUPRA i elementy dźwigni zmiany biegów obszyte skórą z białym przeszyciem
Podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń oraz podłokietnik z przodu z regulacją wzdłużną i regulacją wysokości oraz zintegrowanym schowkiem z otworami wentylacyjnymi dla drugiego rzędu siedzeń
Uchwyt na napoje z przodu
Schowek na okulary w podsufitce
Kieszeń w oparciu przednich foteli
Gniazdo 12V z przodu
Pakiet diodowego oświetlenia wnętrza: oświetlenie wnętrza LED z możliwością wyboru koloru; oświetlenie bagażnika w technologii LED; lampki LED do czytania z przodu i z tyłu; oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu w technologii LED; lampki LED przy osłonach przeciwsłonecznych; diodowe oświetlenie schowka przed dźwignią zmiany biegów; podświetlenie schowka w desce rozdzielczej w technologii LED
Schowek z przegrodą z lewej strony bagażnika, 4 uchwyty do zabezpieczania przedmiotów przewożonych w bagażniku
Osłony przeciwsłoneczne kierowcy i pasażera z zamykanymi i podświetlanymi lusterkami, ze schowkiem na karty po stronie kierowcy
Składana i dzielona tylna kanapa

A lista wyposażenia za dopłatą też niczego sobie;)

https://konfigurator.cupraofficial.pl/s ... gQVI?msk=1
Ostatnio zmieniony 20 gru 2018, 15:46 przez chris, łącznie zmieniany 3 razy.

Przyszły Atekowicz
Posty: 44
Rejestracja: 21 sie 2017, 11:51
Samochód: Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 160
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Przyszły Atekowicz »

Jeśli jest na forum ktoś kto zna się na tuningu to zastanawia mnie fakt ile kosztowałoby przerobienie zwykłej 190tsi na cupre. Wliczając lepsze Turbo, hamulce, program. Ewentualnie Intercooler, Downpipe... Taki stage 3...myślę że w 30k moznaby się spokojnie zamknąć i mieć fajnego sleepera. Co Wy na to?

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

Podniesienie mocy ze 190KM do 300KM to już prawdziwe wyzwanie.
Z drugiej strony silnik chyba ten sam tylko ta różnica mocy dość duża :?
Trzeba by zapytać w jakiejś dobrej firmie tuningowej na ile można by podkręcić ten motor :?:
Ja mojego Tigusia trochę bym bał się w tej chwili przerabiać bo jest jeszcze na gwarancji ;)

Tak przejrzałem jeszcze raz dane techniczne silnika Cupry to moment obrotowy i moc tej jednostki
jest na szczęście identyczny jak w VW Golfie R :o

2.0 TSI 300 KM DSG7 4Drive, Maksymalny moment obrotowy 400 Nm ;)

Golf R do setki przyśpiesza w 4,6s a Cupra w 5,2s no ale wiadomo wyższa buda i masa :)

Porównując silnik 2.0 TSI 190KM 250Nm do 2.0 TSI 300KM 400Nm to oprócz dużej różnicy w mocy jest jeszcze spora różnica momentu obrotowego ,która wynosi aż 150Nm :o
Ostatnio zmieniony 16 cze 2020, 14:00 przez chris, łącznie zmieniany 2 razy.

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: dario37 »

:D :D :D Jaracie sie jak małe dzieci. :)
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

ODPOWIEDZ