jazda ATECA CUPRA-
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 8:12
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: jazda ATECA CUPRA-
Mam propozycję, nie sprowadzajmy dyskusji na temat samochodów na forum motoryzacyjnym do argumentów niezwiązanych z samymi samochodami, a odnoszącymi się do zarobków itp., w szczególności nie oceniajmy innych użytkowników i ich wyborów. W szczególności nie oceniajmy innych użytkowników tego forum sformułowaniami ad personam typu "pieniądze rodziców" czy "kto bogatemu zabroni". Jako, że jest to forum poświęcone Atece, w tym również Cuprze wyraziłem swoją opinię jako jej posiadacz. Czy Cupra jest dobrym samochodem? Uważam, że tak - czy potrzebnym i rozsądnym jest posiadanie 300 konnego silnika w samochodzie - pewnie nie, ale jest to bardzo przyjemne. Zwracam też uwagę, że Cupra to nie tylko mocniejszy silnik, ale też inne elementy są w niej zmienione względem Ateci, dlatego różnica w cenie to nie tylko moc silnika.
-
- Administrator
- Posty: 733
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 784 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: jazda ATECA CUPRA-
Powstrzymaj się przed takimi ocenami…
Akurat to sformułowanie jest żartobliwe, ale co do reszty się zgadzam.Cupra_ateca pisze: ↑01 cze 2019, 14:27W szczególności nie oceniajmy innych użytkowników tego forum sformułowaniami ad personam typu […] "kto bogatemu zabroni".
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: jazda ATECA CUPRA-
Nastepny niedowartościowiany,zły ze nie ma kasy na takie auto....
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- majcher
- Posty: 349
- Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
- Lokalizacja: Radom
- Samochód: Cupra Formentor VZ
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: jazda ATECA CUPRA-
Ciekawy komentarz youtube.
Pawel Daniel
"Posiadam ten samochód od dwóch miesięcy. Mam przejechane w tej chwili 3 tysiące. Niestety na razie spalanie bardzo wysokie. Na autostradzie przy 140 km/h nie chce zejść poniżej 12 litrów. Silnik w sumie jeszcze na dotarciu więc spalanie powinno być wkrótce mniejsze.
W moim odczuciu ma bardzo sztywno zestrojone zawieszenie i w trybie Comfort wcale nie jest komfortowo - zwłaszcza na poprzecznych nierównościach. Zasięg na jednym baku zatrważająco niski. Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie (120 km/h) jedynie 480 kilometrów. To duża ułomność. Te kwestie w tym teście w ogóle nie zostały poruszone!!! A to według mnie kłóci się trochę z tezą, że jest to samochód uniwersalny i na przykład nadaje się do pokonywania dużych odległości.
To, co podoba mi się, to na pewno osiągi w trybie Cupra i rewelacyjne hamulce Brembo. Niemniej jednak spodziewałem się sztywniejszego zawieszenia w trybie Cupra i większego komfortu w trybie Comfort. Uważam, że największym mankamentem tego samochodu jest właśnie tryb Comfort i fatalne dobieranie biegów przez skrzynię DSG. Już przy prędkości 50 km/h mam siódmy bieg i nawet gwałtowne przyciśnięcie pedału gazu nie wywołuje odpowiedniej reakcji skrzyni biegów. Redukcja przebiega naprawdę ospale i to czasami stwarza wręcz niebezpieczne sytuacje. Tego trybu nie powinno się w ogóle używać. W teście Zachara nic o tym nie powiedziano. Na szczęście w trybie Sport i Cupra skrzynia działa niezwykle szybko i dynamicznie. W tych trybach samochód całkowicie zmienia swoje oblicze. Tryb Cupra dostarcza dużych wrażeń i na przykład porównując odczucia do Forestera XT turbo (241 KM; posiadam taki samochód), Cupra zwycięża na całej linii. W codziennym użytkowaniu (tryb Comfort) z kolei lepiej radzi sobie według mnie Subaru (mniej sztywne zawieszenie, lepsza reakcja na gaz - ale podkreślam tylko w trybie Comfort). Tak naprawdę Cupra jest idealnym samochodem do zabawy. W zakrętach rzeczywiście spisuje się bardzo dobrze. Tutaj w pełni zgadzam się z Zacharem."
Pawel Daniel
"Posiadam ten samochód od dwóch miesięcy. Mam przejechane w tej chwili 3 tysiące. Niestety na razie spalanie bardzo wysokie. Na autostradzie przy 140 km/h nie chce zejść poniżej 12 litrów. Silnik w sumie jeszcze na dotarciu więc spalanie powinno być wkrótce mniejsze.
W moim odczuciu ma bardzo sztywno zestrojone zawieszenie i w trybie Comfort wcale nie jest komfortowo - zwłaszcza na poprzecznych nierównościach. Zasięg na jednym baku zatrważająco niski. Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie (120 km/h) jedynie 480 kilometrów. To duża ułomność. Te kwestie w tym teście w ogóle nie zostały poruszone!!! A to według mnie kłóci się trochę z tezą, że jest to samochód uniwersalny i na przykład nadaje się do pokonywania dużych odległości.
To, co podoba mi się, to na pewno osiągi w trybie Cupra i rewelacyjne hamulce Brembo. Niemniej jednak spodziewałem się sztywniejszego zawieszenia w trybie Cupra i większego komfortu w trybie Comfort. Uważam, że największym mankamentem tego samochodu jest właśnie tryb Comfort i fatalne dobieranie biegów przez skrzynię DSG. Już przy prędkości 50 km/h mam siódmy bieg i nawet gwałtowne przyciśnięcie pedału gazu nie wywołuje odpowiedniej reakcji skrzyni biegów. Redukcja przebiega naprawdę ospale i to czasami stwarza wręcz niebezpieczne sytuacje. Tego trybu nie powinno się w ogóle używać. W teście Zachara nic o tym nie powiedziano. Na szczęście w trybie Sport i Cupra skrzynia działa niezwykle szybko i dynamicznie. W tych trybach samochód całkowicie zmienia swoje oblicze. Tryb Cupra dostarcza dużych wrażeń i na przykład porównując odczucia do Forestera XT turbo (241 KM; posiadam taki samochód), Cupra zwycięża na całej linii. W codziennym użytkowaniu (tryb Comfort) z kolei lepiej radzi sobie według mnie Subaru (mniej sztywne zawieszenie, lepsza reakcja na gaz - ale podkreślam tylko w trybie Comfort). Tak naprawdę Cupra jest idealnym samochodem do zabawy. W zakrętach rzeczywiście spisuje się bardzo dobrze. Tutaj w pełni zgadzam się z Zacharem."
Formentor VZ
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: jazda ATECA CUPRA-
A czy nie jest tak, że tryb Comfort to taki MIX trybów E/D z normalnej Ateci?
Bo u mnie w Eco to samochód jest taki sobie, ale bardzo dobrze jedzie się w dłuższej trasie czyli wypisz, wymaluj Comfort w Cuprze.
O innych trybach się nie wypowiem, bo wiadomo, że jest coraz lepiej
Bo u mnie w Eco to samochód jest taki sobie, ale bardzo dobrze jedzie się w dłuższej trasie czyli wypisz, wymaluj Comfort w Cuprze.
O innych trybach się nie wypowiem, bo wiadomo, że jest coraz lepiej
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: jazda ATECA CUPRA-
Jak komuś za mało mocy to można jeszcze 2.0 TSI 300KM sobie podkręcić
Właśnie pojawił się w Czechach soft od BSR dla Cupra Ateca, podnoszący moc silnika do 359KM a moment obrotowy aż do 462Nm
https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2019-dnue
Co ciekawe jest także dostępny soft dla Seata Ateca 2.0 TSI 190KM, podnoszący jego moc do 282KM a moment aż do 431Nm
Najważniejsze, że taka modyfikacja od BSR już w podstawowej cenie obejmuje swoją gwarancją wszelkie uszkodzenia układu napędowego, które nie byłyby objęte gwarancją producenta lub dealera
https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2017-2020
Właśnie pojawił się w Czechach soft od BSR dla Cupra Ateca, podnoszący moc silnika do 359KM a moment obrotowy aż do 462Nm
https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2019-dnue
Co ciekawe jest także dostępny soft dla Seata Ateca 2.0 TSI 190KM, podnoszący jego moc do 282KM a moment aż do 431Nm
Najważniejsze, że taka modyfikacja od BSR już w podstawowej cenie obejmuje swoją gwarancją wszelkie uszkodzenia układu napędowego, które nie byłyby objęte gwarancją producenta lub dealera
https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2017-2020
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 mar 2020, 12:06
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: jazda ATECA CUPRA-
Użytkuję Cupra Ateca (jako drugi samochód) od roku i przy mojej dość "ciężkiej" nodze muszę przyznać, że nie jest tak źle - po mieście pali średnio 13-13,5 l/100 km, przy bardzo dynamicznej jeździe nawet 15 l, ale na trasie naprawdę można zejść ze spalaniem nawet do 8,5-9l/100 km (dość spokojna jazda w trybie Comfort)Kamyczek pisze: ↑08 maja 2019, 0:10Od ponad roku użytkuję Atecę FR TSI 2,0 4X4 DSG7 ostatnio miałem okazję więc przejechałem się Atecą Cuprą i moje wrażenia są następujące .
Dynamika auta jest oczywiście odczuwalnie lepsza auto przyspiesza lepiej i ma co nieco z wyścigówki . Ze względu na sportowy układ wydechowy w aucie jest głośniej w stosunku do 2,0TFSI 190Ps . Ateca jest dość wysoka i tak Cupra jak wersja normalna jest wrażliwa na podmuchy wiatru i po prostu się buja . Porównując wnętrze różnice wizualne są raczej niewielkie rzekł bym kosmetyczne . W prowadzeniu jak dla mnie różnicy wielkiej nie ma lub są bardzo niewielkie . W zasadzie obie wersje mają ten sam silnik 2.0 TSI tyle że Cupra ma duży intercooler , i turbinę . Jeśli ktoś ma fantazję ścigać się 2,0 TSI 190 z Cuprą z pewnością przegra tyle że poza tym miodem który widać jest odrobina dziekciu a jest nim druzgocząca różnica w spalaniu paliwa . W trybie sport moja ateca mieści się w 9 l przy normalnej dynamicznej jeździe Cupra przy mojej zabawie wychlała 18l/100 przy tym nie powiedział bym że jedzie dwa razy lepiej , za to pali właśnie tak . W pierwszej chwili miałem apetyt na przesiadkę z 190 na 300ps teraz nie widzę sensu by mieć głośniej w aucie ,które jedzie może ze 25% lepiej i pali o 100% więcej paliwa . Tym bardziej że co kawałek radar , drogi coraz bardziej zatłoczone a po naszych autostradach często sunie się z prędkością bliższą 90 niż temu co na niej wolno .
Na tym forum pewnie sporo fanatyków prędkości i mocy , tyle że każdy musi zdecydować sam czy chce mieć auto do podróżowania cicho wygodnie i ekonomicznie czy wyścigówkę do szpanowania małolatom . W każdym razie jako to drugie to bym wybrał raczej niższego Leona lub coś w tym stylu bo w cuprze te 300 kucy rozpędza może auto fajnie ale nic poza tym nie daje .
Głównym użytkownikiem auta jest moja żona i u niej wychodzi jeszcze lepiej - 12 l w mieście i 8l na trasie.
A prowadzenie auta jest rewelacyjne