Mam propozycję, nie sprowadzajmy dyskusji na temat samochodów na forum motoryzacyjnym do argumentów niezwiązanych z samymi samochodami, a odnoszącymi się do zarobków itp., w szczególności nie oceniajmy innych użytkowników i ich wyborów. W szczególności nie oceniajmy innych użytkowników tego forum sformułowaniami ad personam typu "pieniądze rodziców" czy "kto bogatemu zabroni". Jako, że jest to forum poświęcone Atece, w tym również Cuprze wyraziłem swoją opinię jako jej posiadacz. Czy Cupra jest dobrym samochodem? Uważam, że tak - czy potrzebnym i rozsądnym jest posiadanie 300 konnego silnika w samochodzie - pewnie nie, ale jest to bardzo przyjemne. Zwracam też uwagę, że Cupra to nie tylko mocniejszy silnik, ale też inne elementy są w niej zmienione względem Ateci, dlatego różnica w cenie to nie tylko moc silnika.
W szczególności nie oceniajmy innych użytkowników tego forum sformułowaniami ad personam typu […] "kto bogatemu zabroni".
Akurat to sformułowanie jest żartobliwe, ale co do reszty się zgadzam.
Re: jazda ATECA CUPRA-
: 01 cze 2019, 15:28
autor: dario37
Nastepny niedowartościowiany,zły ze nie ma kasy na takie auto....
Re: jazda ATECA CUPRA-
: 01 cze 2019, 17:08
autor: Endrju
Proszę o trzymanie się tematu i koniec komentowania wypowiedzi.
Re: jazda ATECA CUPRA-
: 15 cze 2019, 9:47
autor: majcher
Nowa reklama Cupry, bo trochę trudno to testem nazwać.
Re: jazda ATECA CUPRA-
: 16 cze 2019, 1:34
autor: majcher
Ciekawy komentarz youtube.
Pawel Daniel
"Posiadam ten samochód od dwóch miesięcy. Mam przejechane w tej chwili 3 tysiące. Niestety na razie spalanie bardzo wysokie. Na autostradzie przy 140 km/h nie chce zejść poniżej 12 litrów. Silnik w sumie jeszcze na dotarciu więc spalanie powinno być wkrótce mniejsze.
W moim odczuciu ma bardzo sztywno zestrojone zawieszenie i w trybie Comfort wcale nie jest komfortowo - zwłaszcza na poprzecznych nierównościach. Zasięg na jednym baku zatrważająco niski. Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie (120 km/h) jedynie 480 kilometrów. To duża ułomność. Te kwestie w tym teście w ogóle nie zostały poruszone!!! A to według mnie kłóci się trochę z tezą, że jest to samochód uniwersalny i na przykład nadaje się do pokonywania dużych odległości.
To, co podoba mi się, to na pewno osiągi w trybie Cupra i rewelacyjne hamulce Brembo. Niemniej jednak spodziewałem się sztywniejszego zawieszenia w trybie Cupra i większego komfortu w trybie Comfort. Uważam, że największym mankamentem tego samochodu jest właśnie tryb Comfort i fatalne dobieranie biegów przez skrzynię DSG. Już przy prędkości 50 km/h mam siódmy bieg i nawet gwałtowne przyciśnięcie pedału gazu nie wywołuje odpowiedniej reakcji skrzyni biegów. Redukcja przebiega naprawdę ospale i to czasami stwarza wręcz niebezpieczne sytuacje. Tego trybu nie powinno się w ogóle używać. W teście Zachara nic o tym nie powiedziano. Na szczęście w trybie Sport i Cupra skrzynia działa niezwykle szybko i dynamicznie. W tych trybach samochód całkowicie zmienia swoje oblicze. Tryb Cupra dostarcza dużych wrażeń i na przykład porównując odczucia do Forestera XT turbo (241 KM; posiadam taki samochód), Cupra zwycięża na całej linii. W codziennym użytkowaniu (tryb Comfort) z kolei lepiej radzi sobie według mnie Subaru (mniej sztywne zawieszenie, lepsza reakcja na gaz - ale podkreślam tylko w trybie Comfort). Tak naprawdę Cupra jest idealnym samochodem do zabawy. W zakrętach rzeczywiście spisuje się bardzo dobrze. Tutaj w pełni zgadzam się z Zacharem."
Re: jazda ATECA CUPRA-
: 23 cze 2019, 10:16
autor: hetman72
A czy nie jest tak, że tryb Comfort to taki MIX trybów E/D z normalnej Ateci?
Bo u mnie w Eco to samochód jest taki sobie, ale bardzo dobrze jedzie się w dłuższej trasie czyli wypisz, wymaluj Comfort w Cuprze.
O innych trybach się nie wypowiem, bo wiadomo, że jest coraz lepiej
Re: jazda ATECA CUPRA-
: 21 sie 2019, 13:25
autor: chris
Jak komuś za mało mocy to można jeszcze 2.0 TSI 300KM sobie podkręcić
Właśnie pojawił się w Czechach soft od BSR dla Cupra Ateca, podnoszący moc silnika do 359KM a moment obrotowy aż do 462Nm
Co ciekawe jest także dostępny soft dla Seata Ateca 2.0 TSI 190KM, podnoszący jego moc do 282KM a moment aż do 431Nm
Najważniejsze, że taka modyfikacja od BSR już w podstawowej cenie obejmuje swoją gwarancją wszelkie uszkodzenia układu napędowego, które nie byłyby objęte gwarancją producenta lub dealera
Od ponad roku użytkuję Atecę FR TSI 2,0 4X4 DSG7 ostatnio miałem okazję więc przejechałem się Atecą Cuprą i moje wrażenia są następujące .
Dynamika auta jest oczywiście odczuwalnie lepsza auto przyspiesza lepiej i ma co nieco z wyścigówki . Ze względu na sportowy układ wydechowy w aucie jest głośniej w stosunku do 2,0TFSI 190Ps . Ateca jest dość wysoka i tak Cupra jak wersja normalna jest wrażliwa na podmuchy wiatru i po prostu się buja . Porównując wnętrze różnice wizualne są raczej niewielkie rzekł bym kosmetyczne . W prowadzeniu jak dla mnie różnicy wielkiej nie ma lub są bardzo niewielkie . W zasadzie obie wersje mają ten sam silnik 2.0 TSI tyle że Cupra ma duży intercooler , i turbinę . Jeśli ktoś ma fantazję ścigać się 2,0 TSI 190 z Cuprą z pewnością przegra tyle że poza tym miodem który widać jest odrobina dziekciu a jest nim druzgocząca różnica w spalaniu paliwa . W trybie sport moja ateca mieści się w 9 l przy normalnej dynamicznej jeździe Cupra przy mojej zabawie wychlała 18l/100 przy tym nie powiedział bym że jedzie dwa razy lepiej , za to pali właśnie tak . W pierwszej chwili miałem apetyt na przesiadkę z 190 na 300ps teraz nie widzę sensu by mieć głośniej w aucie ,które jedzie może ze 25% lepiej i pali o 100% więcej paliwa . Tym bardziej że co kawałek radar , drogi coraz bardziej zatłoczone a po naszych autostradach często sunie się z prędkością bliższą 90 niż temu co na niej wolno .
Na tym forum pewnie sporo fanatyków prędkości i mocy , tyle że każdy musi zdecydować sam czy chce mieć auto do podróżowania cicho wygodnie i ekonomicznie czy wyścigówkę do szpanowania małolatom . W każdym razie jako to drugie to bym wybrał raczej niższego Leona lub coś w tym stylu bo w cuprze te 300 kucy rozpędza może auto fajnie ale nic poza tym nie daje .
Użytkuję Cupra Ateca (jako drugi samochód) od roku i przy mojej dość "ciężkiej" nodze muszę przyznać, że nie jest tak źle - po mieście pali średnio 13-13,5 l/100 km, przy bardzo dynamicznej jeździe nawet 15 l, ale na trasie naprawdę można zejść ze spalaniem nawet do 8,5-9l/100 km (dość spokojna jazda w trybie Comfort)
Głównym użytkownikiem auta jest moja żona i u niej wychodzi jeszcze lepiej - 12 l w mieście i 8l na trasie.
A prowadzenie auta jest rewelacyjne