Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
xoy
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2019, 12:14
Samochód: BMW X1 (U11) 23i
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: xoy »

Zapewnienia dealera o braku FL w tym roku dawałyby podstawę do rezygnacji z zamówienia. Słabą, trudną do udowodnienia, ale nie beznadziejną. I ja też wściekłbym się, gdyby po zamówieniu, w czerwcu pojawił się FL.

Cupra piękna, gratuluję zakupu. Byłem pewien, że po obecnej Atece będzie kolejna, ale nowa Ateca FL wygląda z tyłu z tymi atrapami fatalnie (także wersja FR) i chyba dorzucę do Cupry (jeśli do tego czasu nie pojawi się jakaś konkurencja w tej półce cenowej, której na ten moment nie widzę), żeby jednak mieć te cztery rurki z tyłu.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2023, 1:45 przez xoy, łącznie zmieniany 3 razy.



Sponsor

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Sponsor


Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: Kuchar »

W przypadku Cupry to nie ma tutaj co dywagować, czy przedlift czy polift to jakby to przemoznawca powiedział: "każdy takiego wypasa chciałby mieć" :D

BShKF
Posty: 70
Rejestracja: 21 sty 2020, 17:35
Samochód: Cupra Ateca 2020
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: BShKF »

JACA pisze:
10 sie 2020, 21:46
BShKF pisze:
10 sie 2020, 13:51
A czy nie umknął Ci przypadkiem fakt, że świadomie lub nie, zostałem wprowadzony w błąd? Nie chce mi się wierzyć, że w styczniu diler nie wiedział, że w czerwcu zostanie ogłoszony facelift i uparcie twierdził, że nie ma co się obawiać, bo nastąpi to dopiero w 2021?
Zgodziłem się na warunki finansowe w oparciu o tą informację.
Masz to zapisane w umowie? Była to umowa warunkowa?
Z tego co czytam to widzę, że nie. To była kwestia wiary :)
Zresztą.... nie moja sprawa i nie mój charakter. Moja tylko opinia.

PS.
Tę informację.
Dla Ciebie to wiara, a dla mnie realna strata finansowa. Gdy będę sprzedawał to auto za kilka lat, to niestety będzie ono jakiś % mniej warte z racji faktu, że za chwile wyszedł facelift. Oczywistą rekompensatą za ten fakt, jest właśnie udzielenie rabatu.
Przy takich zakupach nie ma miejsca na wiarę, emocje czy sentymenty. Warto to jak najszybciej zrozumieć, a nie zasłaniać się jakimś wydumanym honorem, puszczając ewidentne błędy drugiej strony płazem. Gdyby to Tobie powinęła się noga w jakiejś kwestii, to wierz mi, że druga strona nie byłaby tak "honorowa" jak Ty i domagałaby się spełnienia 100% swoich roszczeń plus jeszcze ewentualnych kosztów ich egzekucji.

xoy pisze:
11 sie 2020, 9:05
Zapewnienia dealera o braku FL w tym roku dawałyby podstawę do rezygnacji z zamówienia. Słabą, trudną do udowodnienia, ale nie beznadziejną (dostaję rabaty na grupę zawodową, domyślcie się jaką...). I ja też wściekłbym się, gdyby po zamówieniu, w czerwcu pojawił się FL.
Dokładnie tak, wściekłość to dokładnie to uczucie. Cuprę wybrałem min. dlatego, że wiedziałem, że w tym roku będzie lifting Tiguana i Arteona, czyli innych 2 aut, które jeszcze brałem pod uwagę. Gdybym wiedział, że i Cupra będzie liftingowana, to możliwe, że po prostu wstrzymałbym się z decyzją zakupową do 2 półrocza.
Ale koniec końców jestem zadowolony, mam już temat z głowy, a autko jest bardzo przyjemne - w kilku miejscach przerosło nieco moje oczekiwania.

BShKF
Posty: 70
Rejestracja: 21 sty 2020, 17:35
Samochód: Cupra Ateca 2020
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: BShKF »

Frodo pisze:
11 sie 2020, 11:50
Kuchar pisze:
11 sie 2020, 10:32
W przypadku Cupry to nie ma tutaj co dywagować, czy przedlift czy polift to jakby to przemoznawca powiedział: "każdy takiego wypasa chciałby mieć" :D
Zgadzam się, jeśli ktoś chce tyle koni i świetne wyposażenie w SUVie, to po prostu nie ma alternatywy. :D Nawiązując do tematu: Cupra czy Tiguan? Ja niespodziewanie (bo skasowana Ateca 190 i potrzebowałem pilnie coś innego) kupiłem Tiguana 230 zamiast Cupry za podobną cenę – katalogowo trochę więcej niż Cupra, ale ostatecznie chyba trochę mniej. Sytuacja była podobna: wchodzi FL, wyprzedaż starego.
Nadal chciałbym kupić Cuprę jako drugie auto jak będzie taka możliwość. :D
Jednak prawdę mówiąc, póki co po miesiącu i ponad 2 tys. km ani razu nie żałowałem, że nie wziąłem Cupry jako *auto rodzinne*. Względem Cupry: nigdy nie czułem, że brakuje mi koni w zakresie do 200 km/h (dla porównania w Tiguanie 190 TSI jednak od razu poczułem regres względem Ateki z tym samym silnikiem). Więcej jeszcze nim nie jechałem. Względem Ateki codziennie korzystam z tych różnych dodatków w Tigu, szczególnie lepsze DCC i fotele, przesuwana i dzielona 40/20/40 tylna kanapa, wentylacja postojowa uruchamiana przez apkę, stoliki w tylnych oparciach, lepsze radio itp. Światła chyba też lepsze, choć w lato trudno ocenić. Ja pewnie *trochę* lepiej chwilami bawiłbym się w Cuprze, natomiast Żona i dzieci zdają się zdecydowanie lepiej znosić setki km w Tiguanie. Niby to wszystko drobiazgi, ale ich suma jednak subiektywnie daje zdecydowanie większy komfort jazdy z rodziną.
Ogólnie nigdy nie dopłaciłbym różnicy w cenie katalogowej względem Ateki 190 TSI z dodatkami, która jednak wynosiła ponad 50 tys., ale jak są okazje na egzemplarze z placu, to myślę, że warto przejechać się również Tiguanem jeśli ktoś szuka auta rodzinnego. Jak byłem dość długo kawalerem, to bym nawet nie patrzył w tym kierunku – miałem różne, głównie 2-drzwiowe, w tym 3 z otwieranymi światłami, co dawało uczucie niemal jak dziś 4 rury. ;)
Tiguan 230 KM to przez długi czas był mój totalny faworyt pod wieloma względami, łącznie z wyglądem. Nawet mimo wyższej ceny katalogowej, były na niego zdecydowanie lepsze rabaty i finansowania niż na Cuprę. Jednak jak przyszło do zamawiania, to okazało się, że oprócz 2 miejsc w Polsce nigdzie nie ma tej wersji do jazd testowych. A zależało mi na tym bardzo, ponieważ dochodziły do mnie różne głosy na temat ograniczania dynamiki pracy skrzyni przez normy WLTP. Po krótkim namyśle byłem nawet skłonny pojechać w jakiś weekend 400 km od miejsca zamieszkania, żeby taką jazdę odbyć, ale dostałem informację od sprzedawcy tego salonu (Kraków), że w weekend to nie, bo auto używa pracownik :lol: Cupra za to stała w salonie i tylko czekała na jazdy próbne, więc za namową sprzedawcy odbyłem chyba ze 3, więc dokładnie wiedziałem z czym to się je ;)

Druga sprawa to fakt, że nikt w salonie VW nie ukrywał przede mną, że w tym roku będzie lifting, czyli dokładnie odwrotnie niż w salonie Seata/Cupry :D I tak właśnie wylądowałem z Cuprą ;)

Tak czy inaczej, gratuluję wyboru, bo Tiguan zdecydowanie ma to coś, zwłaszcza z tym silnikiem :)

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: Kuchar »

Frodo pisze:
11 sie 2020, 11:50

Zależy jakie są priorytety w danym okresie w życiu.
I to właśnie jest całe clue tematu :)

BShKF
Posty: 70
Rejestracja: 21 sty 2020, 17:35
Samochód: Cupra Ateca 2020
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: BShKF »

Ok, za chwilę mija miesiąc od odbioru auta, więc czas na spisanie "drugich wrażeń". Autem zrobiłem dopiero ~1600 km w tym 1 dłuższą trasę (ponad 900 km łącznie).
Raczej nie będę pisał o rzeczach, które działają jak należy lub delikatnie lepiej. W plusach umieszczam tylko rzeczy, które faktycznie doceniam. Minusy z kolei idą jak leci, nie ma taryfy ulgowej :)

Plusy:
  • Oczywista oczywistość: Świetne osiągi, elastyczność i prowadzenie
  • Ergonomiczny kokpit, wszystko jest intuicyjne i na swoim miejscu
  • Wymiary auta sprzyjające użytkowaniu w mieście, dobra widoczność z wnętrza
  • Bardzo pewnie działający asystenci jazdy (ACC, Lane assist itd.)
  • Dobrze i logicznie działający wirtualny kokpit i system infotainment
  • Bagażnik w zupełności wystarczający mimo niskiej długości auta, miałem tu pewne wątpliwości przed zakupem
  • Klapa bagażnika sprawnie się otwiera i dobrze reaguje na gest stopą. W Astrze ruch musiał być dość precyzyjny, żeby klapa się otworzyła. Trzymając w rękach coś ciężkiego nie było to proste zadanie ;)
  • Bardzo przyjemne brzmienie auta wewnątrz (seryjny wydech). Nie męczy gdy jedziemy w trasie tak do 3000 rpm, a powyżej tej wartości brzmi bardzo "dostojnie i poważnie". Nie mam za to pojęcia jak to brzmi z zewnątrz :D
  • Dobre wyciszenie auta w trasie, o niebo lepsze niż w chwalonym pod tym względem (moim zdaniem bezpodstawnie) Oplu Astrze
  • Zaskakująco dobry komfort resorowania w trybie Comfort
  • Akceptowalny prześwit, auto nadaje się już na jakieś rozsądne nierówności
  • Na żywo auto prezentuje się, moim zdaniem, wyraźnie lepiej niż na zdjęciach
Neutralne:
  • Kamery 360 - myślałem, że ten system dosłownie zmieni moje życie podczas parkowania i faktycznie jest pomocny, ale nie w każdej sytuacji. Obraz z kamer nie jest doskonały szczególnie na krawędziach auta. Być może muszę się jeszcze przyzwyczaić
Minusy:
  • Mały bak paliwa. Przydałoby się przynajmniej + 10 litrów, gdyż obecnie mam zasięg w trasie w okolicach 550 km licząc już z rezerwą - to nie za wiele.
  • Skrzynia w trybie Comfort dosłownie dusi silnik trzymając go na poziomie 1200 rpm kiedy tylko się da. Wciskając delikatnie gaz, czuć że bez zmiany biegu auto się męczy na takich obrotach i nieco wibruje. Aby wyraźnie przyspieszyć, skrzynia musi zrzucić aż 2 biegi - nie pamiętam, aby to auto się tak zachowywało na jazdach testowych. Tryb sportowy jak sama nazwa wskazuje, oferuje już sportowe osiągi. Przydałoby się jednak coś sensownego pomiędzy komfortem a sportem. Obecny tryb Comfort powinien się nazywać Eco.
  • Słaba fabryczna nawigacja - w wielu przypadkach system nie informuje np. który zjazd z ronda wybrać, czy którym pasem jechać, aby obrać prawidłowy kierunek. Oczywiście system nie widzi wielu nowszych, ale wcale nie totalnie nowych tras.
  • Tylko dobre brzmienie Beats audio. Nie spodziewałem się brzmienia na poziomie systemów o mocy na poziomie 600W, ale te Beatsy brzmią tylko o 1 poziom lepiej niż no name'owy system audio w Oplu Astrze (który swoją drogą grał zaskakująco dobrze jak na standardowe audio).
  • Pręciki podgrzewanej szyby jednak nie są niezauważalne i nieco wpływają na "obraz" podczas deszczu czy w nocy
  • System kontroli ciśnienia w oponach nie podaje aktualnego ciśnienia w każdej z opon, aktywuje się jedynie, gdy powietrza jest mało. Niby pierdoła, ale w tak usportowionym aucie powinno się to znaleźć - tym bardziej, że było obecne w Astrze...
  • Brak informacji o nowej wiadomości SMS. Pojawia się ikonka koperty w menu telefonu, ale jak jesteś na innym ekranie, to można to przeoczyć. Być może da się to jakoś skonfigurować, a ja jeszcze nie wiem jak.
  • Nudna deska rozdzielcza. Zupełnie bez polotu, w dodatku materiały przeciętne, drzwi potrafią skrzypnąć przy otwieraniu
  • Kiepskie nieadaptacyjne cupholdery - mniejsze kubki, puszki czy butelki w nich "latają"
  • Kluczyk - bardzo łatwo przypadkowo otworzyć grot klucza który otwiera się tak jak nóż sprężynowy. W kieszeni zdarzyło mi się to już kilka razy, a to przecież zupełnie niepotrzebne w autach z dostępem bezkluczykowym. Mała ale denerwująca pierdoła.
Nie mam jeszcze w pełni wyrobionego zdania o fotelach, spalaniu czy skuteczności hamulców.

Wyszło całkiem sporo minusów, ale poza 2 pierwszymi, nie są to duże rzeczy w moim przekonaniu - części z nich byłem świadomy przed zakupem. W dodatku większość plusów, które wymieniłem jest raczej "gruba".

Czy mając te wszystkie informacje przed zakupem, dokonałbym innego wyboru? Nie, ale nie dlatego, że Cupra to auto idealne, tylko dlatego, że na rynku nie ma za wiele aut do wyboru o podobnych gabarytach, z podobną mocą, w podobnych pieniądzach. Szczególnie ciekawy jestem jaki okaże się Tiguan R, ale obawiam się, jego szalonej wyceny po przyzwoitym doposażeniu.

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: root »

BShKF pisze:
24 sie 2020, 16:02
  • Skrzynia w trybie Comfort dosłownie dusi silnik trzymając go na poziomie 1200 rpm kiedy tylko się da. Wciskając delikatnie gaz, czuć że bez zmiany biegu auto się męczy na takich obrotach i nieco wibruje. Aby wyraźnie przyspieszyć, skrzynia musi zrzucić aż 2 biegi - nie pamiętam, aby to auto się tak zachowywało na jazdach testowych. Tryb sportowy jak sama nazwa wskazuje, oferuje już sportowe osiągi. Przydałoby się jednak coś sensownego pomiędzy komfortem a sportem. Obecny tryb Comfort powinien się nazywać Eco.
No to mamy odpowiedź jak jest ze skrzynią w Cuprze ;)
BShKF pisze:
24 sie 2020, 16:02
  • Słaba fabryczna nawigacja - w wielu przypadkach system nie informuje np. który zjazd z ronda wybrać, czy którym pasem jechać, aby obrać prawidłowy kierunek. Oczywiście system nie widzi wielu nowszych, ale wcale nie totalnie nowych tras.
No niestety, nigdy fabryczna nawigacja nie dogoni systemów aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Jedynym sensownym (i bardzo polecanym) rozwiązaniem jest podpięcie telefonu i skorzystanie z Apple CarPlay albo Android Auto i tam odpalenie Google Maps albo innej ulubionej nawigacji. Poza tym przyniesie parę innych zalet, może też te Beatsy zaczną lepiej grać po podaniu lepszego źródła dźwięku!
BShKF pisze:
24 sie 2020, 16:02
  • System kontroli ciśnienia w oponach nie podaje aktualnego ciśnienia w każdej z opon, aktywuje się jedynie, gdy powietrza jest mało. Niby pierdoła, ale w tak usportowionym aucie powinno się to znaleźć - tym bardziej, że było obecne w Astrze...
Coś za coś, dzięki temu nie masz problemu przy zmianie opon na zimowe/letnie.
BShKF pisze:
24 sie 2020, 16:02
  • Brak informacji o nowej wiadomości SMS. Pojawia się ikonka koperty w menu telefonu, ale jak jesteś na innym ekranie, to można to przeoczyć. Być może da się to jakoś skonfigurować, a ja jeszcze nie wiem jak.
I kolejny raz CarPlay albo AA może rozwiązać temat.

BShKF
Posty: 70
Rejestracja: 21 sty 2020, 17:35
Samochód: Cupra Ateca 2020
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: BShKF »

root pisze:
24 sie 2020, 19:08
No to mamy odpowiedź jak jest ze skrzynią w Cuprze ;)
Czyli nastąpiły ostatnio jakieś zmiany w skrzyni lub jej oprogramowaniu?
root pisze:
24 sie 2020, 19:08
No niestety, nigdy fabryczna nawigacja nie dogoni systemów aktualizowanych w czasie rzeczywistym. Jedynym sensownym (i bardzo polecanym) rozwiązaniem jest podpięcie telefonu i skorzystanie z Apple CarPlay albo Android Auto i tam odpalenie Google Maps albo innej ulubionej nawigacji. Poza tym przyniesie parę innych zalet, może też te Beatsy zaczną lepiej grać po podaniu lepszego źródła dźwięku!
W drodze powrotnej ze wspomnianej trasy wracałem już z wykorzystaniem Android Auto i to oczywiście jest znaaacznie lepsza nawigacja, ale raz, że trzeba użyć kabla, a 2 że dość mocno nagrzewa telefon. Poliftowe auta będą wolne już od tego problemu, bo AA stanie się bezprzewodowe.

Niestety nie zauważyłem różnicy w jakości dźwięku po skorzystaniu z AA, przynajmniej jeśli chodzi o Spotify.

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: chris »

Są już pierwsze testy Tiguana R 320KM 8-)
Ciekawe jaka będzie cena :?
https://youtu.be/G76H6GM4RwY?t=137
https://www.youtube.com/watch?v=0xO8ClNDmK4
https://www.youtube.com/watch?v=8aJRxUPb5bY

Jak oni to zrobili :?
Niby tylko 20KM mocy i 20Nm więcej momentu obrotowego a jednak Tiguan R jest trochę szybszy od Cupry :?
https://youtu.be/dSzKK8jpIQI?t=102

Obrazek

https://youtu.be/G76H6GM4RwY?t=137
Obrazek

Co ciekawe Cupra Ateca (350KM i 440Nm momentu) po tuningu od ABT robi dalej taki sam czas
co Tiguan R (320KM i 420Nm momentu )czyli 4,8s do 100km/h :shock:
https://youtu.be/G-gRffsVvrc?t=89

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2020, 10:40 przez chris, łącznie zmieniany 9 razy.

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?

Post autor: chris »

Frodo pisze:
29 wrz 2020, 9:58
Ekran pokazuje 250 kW (335 koni) czyli jest mały bonus. ;)
Ogólnie super! :D
@Frodo bystrzacha z Ciebie :)
Rzeczywiście jest mały gift mocy w serii co w dzisiejszych czasach zaostrzonych norm WLTP już się praktycznie nie zdarza :o
I tak jestem mocno zaskoczony tym wynikiem 4,8 s bo Tig jest o całe 115KG cięższy i wyższy od Cupry :?
(Cupra 1.615 kg vs Tiguan R 1730kg)
U Zachara Cupra idzie w 5,1s do 100km/h ;)
https://youtu.be/Ydk6aPcGnKo?t=16
Jednak trochę wyższy moment obrotowy VW o 20Nm i większa moc 335KM robi robotę 8-)
Ładnie idzie bokiem na mokrym...
https://youtu.be/G76H6GM4RwY
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2020, 12:24 przez chris, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ