Według mnie BMW i Jaguar - rewelacja - prawie natychmiastowe hamowanie koła z poślizgiem, a reszta ... słabo lub bardzo słabo, bardzo mnie dziwi zachowanie Audi, a szczególnie Toyoty. Aż strach wyjechać takim autem w trudniejszy teren, bo trzeba chyba mieć niedaleko zaprzyjaźnionego rolnika. Inna sprawa, że takie samochody nie są konstruowane na aż tak trudny teren.
Według mnie BMW i Jaguar - rewelacja - prawie natychmiastowe hamowanie koła z poślizgiem, a reszta ... słabo lub bardzo słabo, bardzo mnie dziwi zachowanie Audi, a szczególnie Toyoty. Aż strach wyjechać takim autem w trudniejszy teren, bo trzeba chyba mieć niedaleko zaprzyjaźnionego rolnika. Inna sprawa, że takie samochody nie są konstruowane na aż tak trudny teren.
Trzeba by sprawdzić specyfikacje napędów poszczególnych modeli ale mam takie podejrzenie graniczącę z pewnością, że samochody, które poradziły sobie bez większych problemów (i szalejących będących w powietrzu kół) wyposażone są w mechanizm typu Torsen, który znacznie lepiej radzi sobie w terenie a te, które raczej sobie nie radziły mają tylny napęd dołączany przez Haldex (może komuś będzie chciało się to sprawdzić). No cóż - trzeba mieć świadomość zastosowania samochodu, który się kupuje, ktoś kto potrzebuje samochodu w teren raczej rozezna się jakiego napędu potrzebuje. Dla większości ludzi, którzy nie będą zapuszczać się w takie drogi Haldex w zupełności wystarczy, bo w trudnych warunkach drogowych (i ten wyraz ma tu kluczowe znaczenie) zwiększy przyczepność i bezpieczeństwo w stosunku do ośki, choć nie wyeliminuje podsterowności! <- ale to już najlepiej sprawdzić (wręcz powinno się) w ODTJ.
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
: 27 paź 2020, 11:17
autor: chris
Poniższy przykład pokazuje dobitnie,że pomimo posiadanego napędu 4x4 trzeba czasami po prostu pomyśleć https://youtu.be/v9fAp_VA1DQ?t=374
Biorąc pod uwagę, że mały T-roc startuje gdzieś z okolicy 180 tysięcy, spodziewałem się 230-250 tysięcy za Tiguana. Wg. mnie jest to cena mocno z kosmosu.
Biorąc pod uwagę, że mały T-Roc startuje gdzieś z okolicy 180 tysięcy, spodziewałem się 230-250 tysięcy za Tiguana. Wg. mnie jest to cena mocno z kosmosu.
Cena Tiguana R jest wysoka to fakt ale tańszy T-Roc R na rynku niemieckim po przeliczeniu kosztuje jakieś 200 tys zł
czyli jakieś 20 tyś więcej niż w Polsce
Idąc tym tokiem rozumowania cena Tiguana R w Polsce powinna startować z pułapu 220-230 tys zł
Idąc tym tokiem rozumowania cena Tiguana R w Polsce powinna startować z pułapu 220-230 tys zł
Jeśli na takich kwotach się skończy w PL, to będzie w zasadzie bez zaskoczenia. Wiadomo, że Tiguan R musi być trochę droższy od Cupry Ateki, pytanie jednak brzmi, o ile droższy będzie po doposażeniu.
Na ten moment moim zdaniem, w segmencie usportowionych suvów marek popularnych, bezkonkurencyjny jest Formentor ze swoją mocą, designem i ceną. Jeśli wrzucą do niego silnik z Audi Q3 RS (5 cylindrów, 2.5 litra pojemności i 400KM) tak jak zapowiadają plotki i utrzymają w miarę rozsądną cenę (na mniej niż 260k PLN nie liczę...), to będzie sztos.
Jeśli wrzucą do niego silnik z Audi Q3 RS (5 cylindrów, 2.5 litra pojemności i 400KM) tak jak zapowiadają plotki i utrzymają w miarę rozsądną cenę (na mniej niż 260k PLN nie liczę...), to będzie sztos.
Zgadzam się z Tobą
Ten silnik w Audi brzmi po prostu obłędnie
Re: Cupra Ateca czy VW Tiguan?
: 01 gru 2020, 21:46
autor: BartoszT
Cena Tiguana R ma wystartować ponoć od 237 190 zł. Oficjalny polski cennik powinien być na dniach.