WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Seatem Ateca
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 778
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!

Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej

Post autor: Frodo » 23 maja 2020, 20:05

greg_the_lazy pisze:
20 maja 2020, 10:25
Na aucie gdzie nie mam wkładu własnego i dużą wartość końcową
Zacząłem o czymś takim myśleć, ale jak popatrzyłem do kalkulatora https://kalkulator.vwbank.pl/seat_leasing to mam wrażenie, że to może być nieopłacalne bo zdają się ustalać bardzo niską wartość Ateki po kilku latach, zob. np. załączone porównanie. (za tyle samo co Atekę, czyli 1700 zł/mc na 48 mc., limit 20 tys./rok, to wg kalkulatora można mieć np Audi kosztujące katalogowo 192 tys zł... - z tego co czytałem Audi nie udziela rabatów przy tym leasingu, dlatego cena katalogowa)
Różnice między modelami są naprawdę duże, jeszcze gorzej wypada np. SEAT Leon Cupra Sportourer ST (nie ma Cupry Ateki na liście), a Tarraco 1.5 EcoTSI wyjątkowo dobrze. Innymi słowy, mam wrażenie, że opłaca się brać Atekę w leasingu jeśli chce się ją zatrzymać, a jeśli oddać to kiepsko...
Obrazek
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka R.I.P.! :cry:

Sponsor

Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej

Sponsor


Awatar użytkownika
greg_the_lazy
Posty: 221
Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
Lokalizacja: Warszawa, Ursus
Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey

Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej

Post autor: greg_the_lazy » 24 maja 2020, 17:17

Napisz do handlowca.... Oni mają dostęp do prawdziwego symulatora rat... Wyklikaj konfigurację, daj im cenę albo link, w symulacji powinno być jaka jest cena wykupu. U mnie w Aronie wyszło tak....


Obrazek

Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka

Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 778
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!

Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej

Post autor: Frodo » 24 maja 2020, 19:27

Dzięki. Może to być najlepszy sposób by mieć nowy samochód co 4 lata, ale z tego co widzę nadal płacisz (po odjęciu GAP): ((1200-70)*47)/78800=68,4% ceny auta i po 4 latach nie masz nic (tzn. oddajesz auto). Jak dla mnie to jednak potwornie drogo! (Na marginesie: robiąc to raz po raz by zmieniać auto co 4 lata płacisz rónowartość ceny co niecałe 6 lat.) To miałem na myśli. I podobnie wychodziło mi we wspomnianym kalkulatorze. Jedynie Audi (i wspomniany Tarraco – tylko jedna wersja) miało konsekwentnie o ile dobrze pamiętam opłatę „tylko” 52,5% ceny przez 4 lata, ale z tego co czytałem ceny katalogowej dla Audi.
Ewentualnie dopłacasz 42 tys., czyli ostatecznie (1130*47+42000)/78800=120,7% ceny i masz auto – to już znacznie lepiej, ale jeśli kogoś na to stać to lepiej od razu:
Wg mojej symulacji od dealera (z września 2018) płacąc tak by spłacić wszystko można było mieć auto na własność po 4 latach za 107,3% ceny lub po 3 latach za 105% ceny – jedno i drugie z 0% wkładem własnym, czyli w obu przypadkach duża oszczędność! Porównaj po 4 latach: 68,4% ceny i nie masz nic lub 107,3% ceny i Seat jest Twój. (większy wkład własny daje jeszcze trochę większą oszczędność) Minusy są oczywiście takie, że rata jest wyższa i zostajesz z 4-letnim samochodem czy chcesz czy nie chcesz.
Jedno i drugie ma swoje zastosowania - ja tylko głośno myślę o plusach i minusach z mojego punktu widzenia... :)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka R.I.P.! :cry:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości