Po prostu kredytobiorcy zapłacą trochę wyższe raty, a korzystający z lokat będą mieli radochę, ponieważ teraz wszyscy dają 0.01 % w stosunku rocznym - tragedia . Niestety ci co żonglują tymi procentami nie pomyśleli, że jednym TROCHĘ obniżyli wysokość rat, a pozostałym zmniejszyli oprocentowanie praktycznie DO ZERA.
WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
-
- Posty: 2432
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 744 razy
- Otrzymał podziękowań: 1193 razy
Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 2432
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 744 razy
- Otrzymał podziękowań: 1193 razy
Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej
Zgadza się, i to już od dawna, nawet jak jeszcze za lokaty dawali około 2 %. Podatek Belki, inflacja i w zasadzie pieniądze w bankach składamy wyłącznie dla bezpieczeństwa, a nie dla zysku. I chyba powinniśmy się cieszyć, że banki jeszcze nie każą sobie płacić za ulokowanie u nich naszych oszczędności, tak jak podobno jest już gdzieniegdzie poza Polską.Frodo pisze: ↑25 wrz 2020, 17:12Jeśli masz na myśli oszczędności, to biorąc pod uwagę inflację, tracą na wartości... (ich tzw. realne oprocentowanie jest ujemne). Przy czym jest to problem globalny mieszkańców krajów wysokorozwiniętych, co znajduje uzasadnienie w wielu mniej lub bardziej prawdopodobnych teoriach spiskowych. Spotkałem się z określeniem "strzyżenie owiec" choć dotyczyło one szerszej gamy tego typu zjawisk, ale to już zbyt szeroki temat by go zmieścić na marginesie....
Na szczęście ceny urządzeń, elektroniki, samochodów i innych towarów "długoterminowych" albo nie wzrastają, albo nawet i spadają, i to jeszcze nas choć trochę ratuje. Ja mam taką teorię, że oszczędności są na przyszłość, na emeryturę lub na większe mniej lub bardziej nieprzewidziane zakupy, a pensje są na wydatki bieżące, codzienne, opłaty, media, jedzenie, więc jeszcze nie ma płaczu. Ale oczywiście o wiele lepiej bym się czuł, gdyby choć trochę w banku przyrastało - po prostu dla zasady, dla komfortu psychicznego, dla lepszego samopoczucia.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej
Zupełnie się nie zgadzam z samochodami, cały czas idą do góry
Ostatnio z ciekawości konfigurowałem Fabie z wyposażeniem wypaśnym to koszt około 90tyś pln, a to dalej Fabia, podstawa bodajże koło 45tyś, której wyposażenie to bajery typu centralny zamek, wspomaganie kierownicy i klimatyzacja manualna, a dla porównania kiedyś taki samochód w podobnej wersji można było kupić poniżej 40tyś zł..
-
- Posty: 2432
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 744 razy
- Otrzymał podziękowań: 1193 razy
Re: WIBOR 1M - a zmiana raty leasingowej
A ja moją opinię oparłem wyłącznie na cenach Ateki, którą planuję zamówić na początku następnego roku. Ceny obserwowałem od dłuższego czasu (pierwszy "kontakt" z Ateką w 2017, jeszcze z silnikiem 1.4) i zapisywałem sobie wyniki pracy konfiguratora w PDF'ie. Pierwsza poważna, realna konfiguracja (nie próba, przmiarka) pochodzi z początku 2019 roku, jak podjąłem decyzję o wyborze tego, a nie innego samochodu i rozpoczyna się od prawie 139 tys, aby po kilku próbach co kilka miesięcy zakończyć się w maju 2020 na aż 132, ale faktycznie z 8 tys. rabatu za wyprzedaż. Później, wiadomo, była wiadomość o FL i oczekiwanie na cenniki oraz nowy konfigurator. Dodatki zawsze były takie same, a nawet więcej, ponieważ w pewnym momencie doszło zawieszenie DCC, ale wstępnie zrezygnowałem z Beats Audio.Kuchar pisze: ↑26 wrz 2020, 11:28Zupełnie się nie zgadzam z samochodami, cały czas idą do góry
Ostatnio z ciekawości konfigurowałem Fabie z wyposażeniem wypaśnym to koszt około 90tyś pln, a to dalej Fabia, podstawa bodajże koło 45tyś, której wyposażenie to bajery typu centralny zamek, wspomaganie kierownicy i klimatyzacja manualna, a dla porównania kiedyś taki samochód w podobnej wersji można było kupić poniżej 40tyś zł..
Jednak przyznaję Ci rację, że 90 tys. za Fabię, to bardzo dużo i delikatnie mówiąc lekka przesada, ale znajomy z pracy mówił mi kiedyś, że w przypadku małych, tanich samochodów wszystkie dodatki są horrendalnie drogie i w niektórych przypadkach cena może się nawet podwoić, co widać na Twoim przykładzie.
Inna sprawa, że według nowego konfiguratora cena skoczyła do niecałych 140 tys, ale to z powodu FL, wyboru wersji Xperience (w końcu brak "przymusowej" czarnej podsufitki) oraz bardziej restrykcyjnych norm WLTP, a dodatkowo nie ma kilku dodatków, których nie ma jeszcze w konfiguratorze (głównie ozdobniki oraz chlapacze). W związku z tym bardzo liczę na to, że przez te kilka miesięcy, do lutego - marca, jak w wersji przedliftowej i teraz choć trochę spadnie.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie