Warunki leasingu 2022
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Warunki leasingu 2022
Trzeba było przeczytać warunki w regulaminie, jest napisane chociaż nie wszystkie firmy to stosują.
-
- Posty: 2469
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 757 razy
- Otrzymał podziękowań: 1216 razy
Re: Warunki leasingu 2022
Instytucja leasingująca działa po to żeby zarabiać i "sprzedając" Ci swoja usługę liczy na to, że na tym zarobi jakieś tam pieniądze, więc jeżeli "kończysz przed czasem", to oni nie dostają swojego "zaplanowanego" zysku i w taki właśnie sposób chcą to odzyskać. Wiem, że czytanie długich i bardzo często przynajmniej częściowo niezrozumiałych umów nie jest naszą najbardziej ulubioną czynnością, ale na pewno było to w niej zapisane i powinieneś jednak o tym pamiętać. Niestety w przypadku firm leasingowych jest to jak na razie całkowicie legalne w majestacie prawa i tylko w bankach w przypadku kredytów klauzule takie chyba przez KNF zostały wpisane na listę niedozwolonych.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 lis 2022, 11:44
- Samochód: Ateca FR 1.5 TSI, MY20
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Warunki leasingu 2022
Czytanie umów się przydaje
Dla zainteresowanych;
Od dealera na leasing na nową atecę miałem na początku listopada propozycję na lesing 10% wkładu, 2 lata, 19% wykupu, koszt całkowity 108.67% na kię sportage, na atecę podobnie; plus minus pół procenta.
Finalnie kupiłem używany, najtaniej dla mnie miał ING Lease. 20% wkładu, 2 lata, wykup 19%, koszt całkowity 110.17%.
Oba na zmiennym WIBORze, na stałych o 1.2% drożej - jak liczyłem to się średnio opłacało.
Co do warunków; ING jest przeciętne, sporo opłat - obsługa nie jest zryczałtowana, ale brak limitu km. Z upierdliwych to pozwolenie na modyfikację auta, bodajże 300 netto, polisa obca 200 netto. Wg umowy jakiekolwiek odstępstwo od perfekcyjnego zachowania daje im możliwość nie sprzedania auta po cenie wykupu. Więc no, ostrożnie trzeba. W tym opóźnienia w spłacie, modyfikacje bez pozwolenia, czy użyczenie samochodu osobom trzecim bez pozwolenia od leasingodawcy.
PS Obecnie wychodzi taniej kredyt gotówkowy od leasingu operacyjnego, nawet kredytując VAT. Brałbym tak, gdybym nie miał firmy za krótko
Dla zainteresowanych;
Od dealera na leasing na nową atecę miałem na początku listopada propozycję na lesing 10% wkładu, 2 lata, 19% wykupu, koszt całkowity 108.67% na kię sportage, na atecę podobnie; plus minus pół procenta.
Finalnie kupiłem używany, najtaniej dla mnie miał ING Lease. 20% wkładu, 2 lata, wykup 19%, koszt całkowity 110.17%.
Oba na zmiennym WIBORze, na stałych o 1.2% drożej - jak liczyłem to się średnio opłacało.
Co do warunków; ING jest przeciętne, sporo opłat - obsługa nie jest zryczałtowana, ale brak limitu km. Z upierdliwych to pozwolenie na modyfikację auta, bodajże 300 netto, polisa obca 200 netto. Wg umowy jakiekolwiek odstępstwo od perfekcyjnego zachowania daje im możliwość nie sprzedania auta po cenie wykupu. Więc no, ostrożnie trzeba. W tym opóźnienia w spłacie, modyfikacje bez pozwolenia, czy użyczenie samochodu osobom trzecim bez pozwolenia od leasingodawcy.
PS Obecnie wychodzi taniej kredyt gotówkowy od leasingu operacyjnego, nawet kredytując VAT. Brałbym tak, gdybym nie miał firmy za krótko