Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Seatem Ateca
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Awatar użytkownika
Mr.Art29
Posty: 23
Rejestracja: 25 mar 2021, 10:29
Samochód: SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence 4drive manual
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Mr.Art29 »

Chciałbym podnieśc sobie troszke moc w Autku najlepij Śląsk polecicie kogoś ??



Sponsor

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Sponsor


Awatar użytkownika
Mr.Art29
Posty: 23
Rejestracja: 25 mar 2021, 10:29
Samochód: SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence 4drive manual
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Mr.Art29 »

Czy możecie wymienić słabe punkty w silniku 2.0 TDI 110KW DFFA ?Kiedyś w tych dieslach to były szklanki , wałki,imbus,poma ,panewki oczywiście grupa Vag .A na co teraz zwracać uwagę ?

Kuchar
Posty: 658
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Kuchar »

Mr.Art29 pisze:
26 mar 2021, 9:46
Chciałbym podnieśc sobie troszke moc w Autku najlepij Śląsk polecicie kogoś ??
FrogRacing / Dynosoft

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2854
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 76 razy

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Endrju »

Mr.Art29 pisze:
26 mar 2021, 9:45
Trochę mało jak na forum chyba ze każdy już wszystko wie a szkoda .
Mało ponad 300 użytkowników z 1000? To znajdź mi inne gdzie w jednym czasie 1/3 ludzi jest online.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1061
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 197 razy

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: sailor 88 »

Mr.Art29 pisze:
26 mar 2021, 9:51
Czy możecie wymienić słabe punkty w silniku 2.0 TDI 110KW DFFA ?Kiedyś w tych dieslach to były szklanki , wałki,imbus,poma ,panewki oczywiście grupa Vag .A na co teraz zwracać uwagę ?
Typowych wad i bolączek w obecnym typoszeregu silników 2.0 TDI nie ma, co nie znaczy, że nic się nie zepsuje, ale generalnie to dopracowana jednostka. Osprzęt silnika też mało awaryjny, w pojedynczych przypadkach blokuje się przesłona wirnika pompy wody (sterowanie elektromagnetyczne), ale na to nie mamy wpływu. Reasumując, wymiana oleju w przedziale 10-15 tyś.km, paliwo z pewnego źródła, no i DPF, czyli jak najrzadziej przerywać proces wypalania filtra...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Mr.Art29 (27 mar 2021, 11:42)
Ocena: 5.88%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 515
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 91 razy
Otrzymał podziękowań: 119 razy

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: michal 76 »

sailor 88 pisze:
26 mar 2021, 14:21
Mr.Art29 pisze:
26 mar 2021, 9:51
Czy możecie wymienić słabe punkty w silniku 2.0 TDI 110KW DFFA ?Kiedyś w tych dieslach to były szklanki , wałki,imbus,poma ,panewki oczywiście grupa Vag .A na co teraz zwracać uwagę ?
Typowych wad i bolączek w obecnym typoszeregu silników 2.0 TDI nie ma, co nie znaczy, że nic się nie zepsuje, ale generalnie to dopracowana jednostka. Osprzęt silnika też mało awaryjny, w pojedynczych przypadkach blokuje się przesłona wirnika pompy wody (sterowanie elektromagnetyczne), ale na to nie mamy wpływu. Reasumując, wymiana oleju w przedziale 10-15 tyś.km, paliwo z pewnego źródła, no i DPF, czyli jak najrzadziej przerywać proces wypalania filtra...
Mam już kolejny samochód z tym silnikiem. Przejeżdżam ok 250 tys. i nic się nie dzieje. Większych przebiegów nie miałem bo zawsze wymiana na nowy. Nigdy nic prócz oleju i filtrów nie wymieniałem ( naprawiałem)
Za ten post autor michal 76 otrzymał podziękowanie:
Mr.Art29 (27 mar 2021, 11:43)
Ocena: 5.88%

Awatar użytkownika
Mr.Art29
Posty: 23
Rejestracja: 25 mar 2021, 10:29
Samochód: SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence 4drive manual
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Mr.Art29 »

Dziękuje za cenne opinie związane z Atecą i silnikiem TDI .Co do mocy to gadałem z Damianem i dał mi namiar na gości Jarol i szczerze polecił .Mieliście moze odczynienia z jego pracą ?

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 515
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 91 razy
Otrzymał podziękowań: 119 razy

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: michal 76 »

Mr.Art29 pisze:
27 mar 2021, 11:42
Dziękuje za cenne opinie związane z Atecą i silnikiem TDI .Co do mocy to gadałem z Damianem i dał mi namiar na gości Jarol i szczerze polecił .Mieliście moze odczynienia z jego pracą ?
150 km starczy na taki samochód, pamiętaj że ten silnik 340nM momentu obrotowego, a to bardzo dużo, nie ma potrzeby go podkręcać. Mam taki silnik w obecnym Passacie i daje radę.

Awatar użytkownika
Mr.Art29
Posty: 23
Rejestracja: 25 mar 2021, 10:29
Samochód: SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence 4drive manual
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Mr.Art29 »

michal 76 pisze:
27 mar 2021, 16:25
Mr.Art29 pisze:
27 mar 2021, 11:42
Dziękuje za cenne opinie związane z Atecą i silnikiem TDI .Co do mocy to gadałem z Damianem i dał mi namiar na gości Jarol i szczerze polecił .Mieliście moze odczynienia z jego pracą ?
150 km starczy na taki samochód, pamiętaj że ten silnik 340nM momentu obrotowego, a to bardzo dużo, nie ma potrzeby go podkręcać. Mam taki silnik w obecnym Passacie i daje radę.
Dałes mi do myślenia .......Ale dla mnie trochę mało sie zdaje .

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1725
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 273 razy
Otrzymał podziękowań: 237 razy

Re: Forumowe pogawędki czyli gadki o wszystkim i o niczym.

Post autor: Frodo »

TDI fajnie ciągnie, ale ostatecznie o *maksymalnym* przyśpieszeniu decydują głównie konie i masa (w uproszczeniu bo naprawdę przebieg krzywej momentu obrotowego (max moc to tylko 1 punkt lub krótki odcinek tej krzywej), czas reakcji, przyczepność, przełożenia i szybkość zmiany biegów, przy większych prędkościach opór powietrza...), ale mówimy tu głównie o różnicach przy gazie do dechy... Różnica będzie odczuwalna szczególnie przy wyprzedzaniu przy większych prędkościach, przy czym w TSI 190 dynamiczna jazda będzie okupiona znacznie większym spalaniem... Subiektywnie w normalnym użytku TDI może wydawać się nawet bardziej żwawy bo więcej Nm na niższych obrotach, czyli tam gdzie zazwyczaj użytkujemy auto i zmienna geometria w TDI (w TSI nie ma, poza niektórymi 130) powoduje mniejszą turbo dziurę...
Jeśli lubisz dynamiczną jazdę, to nie mniej ważny jest 4x4 bo bez tego przy starcie stoisz i mielisz tymi 340 Nm... co może denerwować nawet przy 250 Nm.
Najlepiej wypróbować! :D
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

ODPOWIEDZ