Seat Tarraco.

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Seatem Ateca
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 235
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC

Re: Seat Tarraco.

Post autor: l3niwi3c » 28 sty 2019, 21:42

Ja traktuję testy Pertyna jako test ogólny + dużo wiedzy na temat motoryzacji i ciekawostki. Zawsze można obejrzeć zachara, który robi swoje standardowe testy. Ewentualnie Mateusza, ale tam to jest dopiero ględzenie - raczej dla cierpliwych
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Sponsor

Re: Seat Tarraco.

Sponsor


Felix
Posty: 146
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Seat Tarraco.

Post autor: Felix » 29 sty 2019, 20:24

Każdy test tak naprawdę należy traktować jako bardzo ogólny, bo zwykle sprawdzana jest jedna z wielu wersji zarówno napędu jak i wyposażenia. Poza tym tego typu testy zwykle jednak są zbyt krótkie, żeby dokładnie podsumować samochód, a i sami testujący zwykle nie zdążą go poznać, co często widać po tym, jak potrafią się gubić w obsłudze poszczególnych funkcji. Czasami z resztą prowadzi ich to do błędnych wniosków.
Tak jak pisałem - Pertyna ogólnie lubię, ale moim zdaniem ten test mu nie wyszedł.
Testy Zachara też oglądam i czasem są bardzo przydatne (np. pomiary bagażnika).
Jeżeli Saturday Car Fever to Mateusz, to uważam jego testy za kiepskie. Tzn. są w nich również przydatne elementy, ale ogólnie jest bardzo mało obiektywny i zbyt często porównuje samochody z zupełnie innych klas. Np. chyba właśnie w przypadku Ateci ciągle mówił jaki to silnik 1.4 jest kiepski, bo nie jedzie jak jego Leon Cupra (którym wtedy jeździł prywatnie). No comment...

root
Administrator
Posty: 408
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI

Re: Seat Tarraco.

Post autor: root » 30 sty 2019, 13:42

Jest jeszcze Marek Drives i dla mnie jego testy są najbardziej zbliżone do obiektywnych.
Zachar to masakra. Wszystkie wady wskazywane przez niego są tak nieistotne, że mają tylko potwierdzać tezę, że samochód jest idealny. Dla mnie to taki testowy celebryta i nic więcej…
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Barton
Posty: 51
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG

Re: Seat Tarraco.

Post autor: Barton » 30 sty 2019, 15:04

Też dorzucę się do tego małego OT ;)
Zachar - jak zaczynał było dobrze, od jakiegoś czasu mam wrażenie, że każdy "test" jest sponsorowany.
Obiektywizm 2/5
Marek Drives - dobrze mówi, w miarę obiektywnie, ale często zbyt skrótowo, żeby wyciągnąć sensowne wnioski. Za to jego żony? nie da się słuchać ;)
Obiektywizm 4/5
Saturday Car Fever - tego gościa nie trawię, często rozwlekłe gadanie o niczym, porównania z d4, i w kółko powtarzanie jaki to on nie jest obiektywny i czego on to nie robi dla widzów. Do tego "żebranie" na Patronite o 4 tys. zł miesięcznie, żeby mógł pojeździć sobie samochodem z V8.
Obiektywizm 3/5
Pertyn - czasami test mu "wyjdzie" i przekaże sensowne informacje. Najczęściej jednak jest to ględzenie, na + że się do tego przyznaje ;)
Obiektywizm -4/5 (może z wyjątkiem testów grupy VAG)
Autokult, Marcin Łobodziński - lubię go słuchac, bo ma sporą wiedzę techniczną, ale odkąd "testuje" dla grupy PGD stracił w moich oczach.
Obiektywizm 2+/5

hetman72
Posty: 11
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Samochód: Skoda Octavia 3 1.4 TSI 140

Re: Seat Tarraco.

Post autor: hetman72 » 31 sty 2019, 6:32

Wiadomo, że każdy z nich ma swoje preferencje co do samochodu i to daje się odczuć w testach (najbardziej Mariusza Saturday Car Fever, bo zapewnienia o obiektywizmie nic nie znaczą jak porównuje się testowany samochód z innym o klasę wyższym lub z o wiele lepszym silnikiem).

Ale jak obejrzy się kilka-naście testów to mimo wszystko coś można z tego ględzenia wyciągnąć. Nie zawsze jest możliwość przetestowania każdej konfiguracji jaką np. by chciało się kupić a tak jest trochę łatwiej.
Ale to wszystko obarczone jest błędem ludzkim, bo np. jeden będzie zadowolony z kół 20" i "0" gumy a drugi na 16" będzie narzekał, że za twarde. Jeśli to uzasadni to OK, jeśli tylko narzeka to robi się nieciekawie i taki test nic nie wnosi.

TomeL
Posty: 220
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 tdi

Re: Seat Tarraco.

Post autor: TomeL » 07 lut 2019, 17:35

Wsiadłem dzisiaj na chwilę do Tarraco odbierając swojego z naprawy i moje wrażenia są pozytywne, jednak nie podobają mi się te wystające pionowo z deski tablety. Wolę Atecie.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 404
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG

Re: Seat Tarraco.

Post autor: paprotek » wczoraj, 21:11

Postanowiłem podzielić się z Wami moimi subiektywnymi odczuciami po jazdach testowych nowym SEATem Tarraco. Tak się składa, że w ostatni piątek, a także dzisiaj odwiedziłem Euromotor w Warszawie w ramach tematów gwarancyjnych w Ateca, więc wolny czas przeznaczyłem na przyjrzenie się chyba obecnie największemu SEATowi - chyba, bo nie wiem czy jednak Alhambra nie jest większa, przynajmniej w środku.

1. Wygląd
Samochód wcześniej oglądałem na zdjęciach oraz Youtube i nie za bardzo spodobała mi się tylna część tego samochodu. Bryła identyczna jak Skoda Kodiaq i VW Tiguan Allspace, ale ten tył jakoś mi nie pasował. Na żywo jednak, Tarraco wygląda zdecydowanie lepiej! Naprawdę warto osobiście przyjrzeć się autu, zanim wyda się wyrok. Oczywiście wygląd to rzecz gustu, więc każdy ma swoje zdanie - mi jednakże auto się spodobało.

2. Wnętrze
Wygląd wnętrza to też kwestia gustu. Tu akurat od samego początku mi się podobało. Jest inaczej niż w Atece, ale w mojej ocenie deska rozdzielcza robi dobre wrażenie.
Jakość materiałów, mam wrażenie, że jest podobna lub trochę lepsza niż w naszych autach. Ale już spasowanie na pewno jest na wyższym poziomie! Czuć różnicę - szczególnie jak samochodem na spokojnie pojedzie się gdzieś na jakiś parking i obejrzy go z każdej strony, a nie w salonie.
Beatsy grają podobnie, może trochę lepiej niż w Ateca, bo i chyba jest to wyższa opcja a'la "Skodowski" Canton.
Fotele z przodu są trochę większe i wygodniejsze, mają też funkcję pamięci, a fotel pasażera składa się na płasko (do przodu).
Z tyłu może minimalnie więcej miejsca na nogi, czuć za to większą przestrzeń tak w ogóle.
Trzeci rząd siedzeń pominę milczeniem - tragedia, nie warto dokupować! Jeśli ktoś myśli o aucie 7-miejscowym to zdecydowanie lepszą opcją jest Alhambra - tam przynajmniej da się wsiąść i wysiąść. Serio, nie próbujcie tego!
Bagażnik za to jest gigantyczny, w miarę ustawny, po złożeniu wszystkich siedzeń, łącznie z przednim fotelem, można wozić dywany. ;-)

3. Jazda/zawieszenie
Miałem przyjemność 2 razy jechać na 20" felgach, raz z DCC, raz bez DCC. DCC fajna opcja! W trybie komfortowym jest naprawdę w miarę komfortowo, w trybie normalnym i sportowym zawieszenie jest głośne, tłucze, głośno dobija - nie wiem jak to jest zrobione, ale mam wrażenie, że moja Ateca jest cichsza. Może to też kwestia 20" felg, może...
Za to co dziwne, jazda wersją bez DCC była zdecydowanie przyjemniejsza, mam wrażenie, że zawieszenie pracowało ciszej - tak jakby w DCC w trybie "komfortowym", bardziej niż w "normalnym". Polecam samemu spróbować.
Podczas jazdy czuć wagę auta, nie tylko w dynamice, ale także w samym prowadzeniu - auto nie prowadzi się tak lekko i zwinnie jak Ateca, ale nie można narzekać. Mi osobiście jazda Tarraco sprawiła przyjemność, choć nie dawała, aż takiej frajdy jak w Atece! To po prostu większe auto, mniej zwrotne, mniej zwinne, mniej przyjemne w parkowaniu, zdecydowanie lepsze w trasie niż w mieście! Jazda przy 120 km/h po trasie ekspresowej była zdecydowanie przyjemniejsza niż w mniejszym modelu, naprawdę nie czuć tej prędkości, głośność była chyba porównywalna lub trochę większa, bo i opory powietrza czuć mocniej.

4. Silnik/dynamika
Miałem (nie)przyjemność jako pierwszym (w zeszły piątek) przejechać się 2.0 TDI 190KM. Tragedia! Pominę ten wątek, szkoda czasu. Nie wie co jest nie tak z tym silnikiem - jest jakiś zamulony, skrzynia słabo redukuje biegi - też jest zamulona. No i ten dźwięk. Straszne przeżycie i zdecydowane nie polecam! Cały weekend myślałem o tym co było nie tak. Serio...
Dziś wsiadłem już do "normalnej" wersji silnikowej, tak jak w mojej Atece, 2.0 TSI 190KM DSG7 4Drive. Bajka. Zdecydowanie odmienne odczucia. Naprawdę ten samochód mi się spodobał jako całość, dopiero po jeździe autem z tym silnikiem. Nie jest tak dynamiczny jak w Atece (różnica masy/wielkości), przyspieszenie też ma słabsze, ale zdecydowanie daje radę. 0-140 km/h trwa moment, dosłownie. Skrzynia też pracuje lepiej, jak w Atece. Tylko te spalanie - trochę poszalałem, trochę pojeździłem wolniej i spokojniej - średnia 13,3 l/100km - no cóż, coś za coś.

5. Ogólne odczucia
Tarraco - zdecydowanie na tak! Ale tylko z silnikiem benzynowym 2.0 TSI. Opcja 3-rzędu siedzeń bez sensu. Koła, raczej 19".

PS: przez myśl przeszła mi zamiana - dostałem nawet na to ofertę od dealera! Kurde, wciąż myślę...

* Jeśli macie ochotę dowiedzieć się coś więcej, to chętnie podpowiem jak tylko będę mógł. Dostałem dziś kluczyk do ręki i mogłem pojeździć sam, więc miałem okazję lepiej przyjrzeć się z każdej strony na spokojnie - polecam taką formę testowania auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość