Strona 5 z 7

Re: Seat Tarraco.

: 28 sty 2019, 21:42
autor: l3niwi3c
Ja traktuję testy Pertyna jako test ogólny + dużo wiedzy na temat motoryzacji i ciekawostki. Zawsze można obejrzeć zachara, który robi swoje standardowe testy. Ewentualnie Mateusza, ale tam to jest dopiero ględzenie - raczej dla cierpliwych

Re: Seat Tarraco.

: 29 sty 2019, 20:24
autor: Felix
Każdy test tak naprawdę należy traktować jako bardzo ogólny, bo zwykle sprawdzana jest jedna z wielu wersji zarówno napędu jak i wyposażenia. Poza tym tego typu testy zwykle jednak są zbyt krótkie, żeby dokładnie podsumować samochód, a i sami testujący zwykle nie zdążą go poznać, co często widać po tym, jak potrafią się gubić w obsłudze poszczególnych funkcji. Czasami z resztą prowadzi ich to do błędnych wniosków.
Tak jak pisałem - Pertyna ogólnie lubię, ale moim zdaniem ten test mu nie wyszedł.
Testy Zachara też oglądam i czasem są bardzo przydatne (np. pomiary bagażnika).
Jeżeli Saturday Car Fever to Mateusz, to uważam jego testy za kiepskie. Tzn. są w nich również przydatne elementy, ale ogólnie jest bardzo mało obiektywny i zbyt często porównuje samochody z zupełnie innych klas. Np. chyba właśnie w przypadku Ateci ciągle mówił jaki to silnik 1.4 jest kiepski, bo nie jedzie jak jego Leon Cupra (którym wtedy jeździł prywatnie). No comment...

Re: Seat Tarraco.

: 30 sty 2019, 13:42
autor: root
Jest jeszcze Marek Drives i dla mnie jego testy są najbardziej zbliżone do obiektywnych.
Zachar to masakra. Wszystkie wady wskazywane przez niego są tak nieistotne, że mają tylko potwierdzać tezę, że samochód jest idealny. Dla mnie to taki testowy celebryta i nic więcej…

Re: Seat Tarraco.

: 30 sty 2019, 15:04
autor: Barton
Też dorzucę się do tego małego OT ;)
Zachar - jak zaczynał było dobrze, od jakiegoś czasu mam wrażenie, że każdy "test" jest sponsorowany.
Obiektywizm 2/5
Marek Drives - dobrze mówi, w miarę obiektywnie, ale często zbyt skrótowo, żeby wyciągnąć sensowne wnioski. Za to jego żony? nie da się słuchać ;)
Obiektywizm 4/5
Saturday Car Fever - tego gościa nie trawię, często rozwlekłe gadanie o niczym, porównania z d4, i w kółko powtarzanie jaki to on nie jest obiektywny i czego on to nie robi dla widzów. Do tego "żebranie" na Patronite o 4 tys. zł miesięcznie, żeby mógł pojeździć sobie samochodem z V8.
Obiektywizm 3/5
Pertyn - czasami test mu "wyjdzie" i przekaże sensowne informacje. Najczęściej jednak jest to ględzenie, na + że się do tego przyznaje ;)
Obiektywizm -4/5 (może z wyjątkiem testów grupy VAG)
Autokult, Marcin Łobodziński - lubię go słuchac, bo ma sporą wiedzę techniczną, ale odkąd "testuje" dla grupy PGD stracił w moich oczach.
Obiektywizm 2+/5

Re: Seat Tarraco.

: 31 sty 2019, 6:32
autor: hetman72
Wiadomo, że każdy z nich ma swoje preferencje co do samochodu i to daje się odczuć w testach (najbardziej Mariusza Saturday Car Fever, bo zapewnienia o obiektywizmie nic nie znaczą jak porównuje się testowany samochód z innym o klasę wyższym lub z o wiele lepszym silnikiem).

Ale jak obejrzy się kilka-naście testów to mimo wszystko coś można z tego ględzenia wyciągnąć. Nie zawsze jest możliwość przetestowania każdej konfiguracji jaką np. by chciało się kupić a tak jest trochę łatwiej.
Ale to wszystko obarczone jest błędem ludzkim, bo np. jeden będzie zadowolony z kół 20" i "0" gumy a drugi na 16" będzie narzekał, że za twarde. Jeśli to uzasadni to OK, jeśli tylko narzeka to robi się nieciekawie i taki test nic nie wnosi.

Re: Seat Tarraco.

: 07 lut 2019, 17:35
autor: TomeL
Wsiadłem dzisiaj na chwilę do Tarraco odbierając swojego z naprawy i moje wrażenia są pozytywne, jednak nie podobają mi się te wystające pionowo z deski tablety. Wolę Atecie.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Re: Seat Tarraco.

: 20 lut 2019, 21:11
autor: paprotek
Postanowiłem podzielić się z Wami moimi subiektywnymi odczuciami po jazdach testowych nowym SEATem Tarraco. Tak się składa, że w ostatni piątek, a także dzisiaj odwiedziłem Euromotor w Warszawie w ramach tematów gwarancyjnych w Ateca, więc wolny czas przeznaczyłem na przyjrzenie się chyba obecnie największemu SEATowi - chyba, bo nie wiem czy jednak Alhambra nie jest większa, przynajmniej w środku.

1. Wygląd
Samochód wcześniej oglądałem na zdjęciach oraz Youtube i nie za bardzo spodobała mi się tylna część tego samochodu. Bryła identyczna jak Skoda Kodiaq i VW Tiguan Allspace, ale ten tył jakoś mi nie pasował. Na żywo jednak, Tarraco wygląda zdecydowanie lepiej! Naprawdę warto osobiście przyjrzeć się autu, zanim wyda się wyrok. Oczywiście wygląd to rzecz gustu, więc każdy ma swoje zdanie - mi jednakże auto się spodobało.

2. Wnętrze
Wygląd wnętrza to też kwestia gustu. Tu akurat od samego początku mi się podobało. Jest inaczej niż w Atece, ale w mojej ocenie deska rozdzielcza robi dobre wrażenie.
Jakość materiałów, mam wrażenie, że jest podobna lub trochę lepsza niż w naszych autach. Ale już spasowanie na pewno jest na wyższym poziomie! Czuć różnicę - szczególnie jak samochodem na spokojnie pojedzie się gdzieś na jakiś parking i obejrzy go z każdej strony, a nie w salonie.
Beatsy grają podobnie, może trochę lepiej niż w Ateca, bo i chyba jest to wyższa opcja a'la "Skodowski" Canton.
Fotele z przodu są trochę większe i wygodniejsze, mają też funkcję pamięci, a fotel pasażera składa się na płasko (do przodu).
Z tyłu może minimalnie więcej miejsca na nogi, czuć za to większą przestrzeń tak w ogóle.
Trzeci rząd siedzeń pominę milczeniem - tragedia, nie warto dokupować! Jeśli ktoś myśli o aucie 7-miejscowym to zdecydowanie lepszą opcją jest Alhambra - tam przynajmniej da się wsiąść i wysiąść. Serio, nie próbujcie tego!
Bagażnik za to jest gigantyczny, w miarę ustawny, po złożeniu wszystkich siedzeń, łącznie z przednim fotelem, można wozić dywany. ;-)

3. Jazda/zawieszenie
Miałem przyjemność 2 razy jechać na 20" felgach, raz z DCC, raz bez DCC. DCC fajna opcja! W trybie komfortowym jest naprawdę w miarę komfortowo, w trybie normalnym i sportowym zawieszenie jest głośne, tłucze, głośno dobija - nie wiem jak to jest zrobione, ale mam wrażenie, że moja Ateca jest cichsza. Może to też kwestia 20" felg, może...
Za to co dziwne, jazda wersją bez DCC była zdecydowanie przyjemniejsza, mam wrażenie, że zawieszenie pracowało ciszej - tak jakby w DCC w trybie "komfortowym", bardziej niż w "normalnym". Polecam samemu spróbować.
Podczas jazdy czuć wagę auta, nie tylko w dynamice, ale także w samym prowadzeniu - auto nie prowadzi się tak lekko i zwinnie jak Ateca, ale nie można narzekać. Mi osobiście jazda Tarraco sprawiła przyjemność, choć nie dawała, aż takiej frajdy jak w Atece! To po prostu większe auto, mniej zwrotne, mniej zwinne, mniej przyjemne w parkowaniu, zdecydowanie lepsze w trasie niż w mieście! Jazda przy 120 km/h po trasie ekspresowej była zdecydowanie przyjemniejsza niż w mniejszym modelu, naprawdę nie czuć tej prędkości, głośność była chyba porównywalna lub trochę większa, bo i opory powietrza czuć mocniej.

4. Silnik/dynamika
Miałem (nie)przyjemność jako pierwszym (w zeszły piątek) przejechać się 2.0 TDI 190KM. Tragedia! Pominę ten wątek, szkoda czasu. Nie wie co jest nie tak z tym silnikiem - jest jakiś zamulony, skrzynia słabo redukuje biegi - też jest zamulona. No i ten dźwięk. Straszne przeżycie i zdecydowane nie polecam! Cały weekend myślałem o tym co było nie tak. Serio...
Dziś wsiadłem już do "normalnej" wersji silnikowej, tak jak w mojej Atece, 2.0 TSI 190KM DSG7 4Drive. Bajka. Zdecydowanie odmienne odczucia. Naprawdę ten samochód mi się spodobał jako całość, dopiero po jeździe autem z tym silnikiem. Nie jest tak dynamiczny jak w Atece (różnica masy/wielkości), przyspieszenie też ma słabsze, ale zdecydowanie daje radę. 0-140 km/h trwa moment, dosłownie. Skrzynia też pracuje lepiej, jak w Atece. Tylko te spalanie - trochę poszalałem, trochę pojeździłem wolniej i spokojniej - średnia 13,3 l/100km - no cóż, coś za coś.

5. Ogólne odczucia
Tarraco - zdecydowanie na tak! Ale tylko z silnikiem benzynowym 2.0 TSI. Opcja 3-rzędu siedzeń bez sensu. Koła, raczej 19".

PS: przez myśl przeszła mi zamiana - dostałem nawet na to ofertę od dealera! Kurde, wciąż myślę...

* Jeśli macie ochotę dowiedzieć się coś więcej, to chętnie podpowiem jak tylko będę mógł. Dostałem dziś kluczyk do ręki i mogłem pojeździć sam, więc miałem okazję lepiej przyjrzeć się z każdej strony na spokojnie - polecam taką formę testowania auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Seat Tarraco.

: 22 lut 2019, 11:20
autor: chris
@paprotek masz rację co do silnika 2.0 TSI 190KM ;)
Ten Diesel 2.0 TDI 190KM jest strasznie głośny a osiągi też nie powalają na kolana.
Co do Tarraco to też brałem go pod uwagę i nic nie mam do Seata
ale ostatecznie cenowo zwyciężyła jednak Skoda Kodiaq w wersji L&K :)

https://az749841.vo.msecnd.net/sitesplp ... ae71fd.pdf

Skoda jest też cichsza dzięki szybom dzwiękochłonnym z przodu, które w wersji L&K ma już w standardzie 8-)
Moim zdaniem Kodiaq na tle Seata jest też jakiś taki ładniejsza z zewnątrz dzięki lakierowanym plastikom a w środku dzięki standardowej skórzanej jasnej tapicerce ;)
No cóż o gustach się jednak nie dyskutuje także jak dla Ciebie Kolego Tarraco ładniejszy bierz Seata 8-)

https://bednarek.com.pl/samochody/skoda ... odiaq-4587


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Seat Tarraco.

: 24 maja 2019, 20:30
autor: Kanisz
A co powiecie na
Seat TARRACO Cupra R
Obrazek
Lub
Obrazek

Re: Seat Tarraco.

: 25 maja 2019, 8:15
autor: thecichy
Szczerze?
Cupra Tarraco (wątpię czy coś takiego powstanie) - trochę czołg :|
Cupra Ateca - fajny :)
Cupra Formentor - dla mnie to będzie najlepsza jak dotąd Cupra :D