Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Seatem Ateca
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
adbur
Posty: 45
Rejestracja: 05 maja 2020, 8:23
Lokalizacja: ZST
Samochód: Ateca FR 1.5 DSG LPG
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: adbur »

forester pisze:
12 kwie 2021, 19:31
....wymieniłem baterię na CR 2032 tylko dlatego, że oryginalnej CR 2025 nie miałem pod ręką. Wchodzi ciasno i blaszki ją chciały wypchnąć jednak po zatrzaśnięciu pokrywki wszystko gra.
Pozdrawiam!
CR2032 Miałem oryginalnie w Seat Exeo i wytrzymała 8 lat od nowości do pozostawienia auta w rozliczeniu w ASO (pewnie kolejny właściciel kilka lat na tej baterii pojeździł ). W kolejnym Leonie była CR2025 i wytrzymała 4 lata, chwilowo zamieniłem na 2032 ale jednak ciasno była spasowana i zmieniłem na dedykowaną.



Sponsor

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Sponsor


overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: overheat »

Mi bateria zdechła po 2 latach na 30k km. Też nie było żadnego ostrzeżenia, cyk i nie działa. Trzeba być na to przygotowanym i wiedzieć jak otworzyć drzwi grotem, a potem ogarnąć immo. Ten typ tak ma.

Bonifacy
Posty: 628
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: Bonifacy »

Oj, to chyba trzeba włożyć do schowka zapasową na wszelki wypadek.

W Golfie niski stan baterii był sygnalizowany na wyświetlaczu.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
14 kwie 2021, 22:17
@Bonifacy, spadek napięcia w tych bateriach może być dość gwałtowny, więc sygnał może być za późno.
Dokładnie tak jest, niektóre baterie wyczerpują się liniowo, inne "umierają" w jednej chwili...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: Endrju »

U mnie był sygnał o niskim napięciu baterii.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Orłoś
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
Lokalizacja: pomorskie
Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: Orłoś »

U mnie dwa razy zdechła bateria bez ostrzeżenia. Mam dwa lata samochód i już trzecia bateria siedzi. Trochę lipa, ale rozumiem, że technologia tego wymaga. Smartwatcha też muszę codziennie ładować, a stary zegarek leży od lat w szufladzie i od 10 lat bateria nie wymieniana ;)
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC

Awatar użytkownika
Orłoś
Posty: 122
Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
Lokalizacja: pomorskie
Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: Orłoś »

Baterie były w porządku, po prostu pierwszy rok dużo jeździłem, a za drugim razem dużo spacerowania po mrozach. Też wolałbym CR2032, ale co zrobić. Tak jak piszesz, profilaktycznie nawet co roku należy te baterie wymienić, zresztą dobrze, że jest awaryjne odpalanie, więc żaden to problem, aby podjechać na obojętnie jaką stację i sobie kupić.
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC

Bonifacy
Posty: 628
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 55 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: Bonifacy »

Sprawdziłem teraz i w moim pilocie fabrycznie jest CR2032

overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: overheat »

(teoria): Na życie baterii nie wpływa tyle przebieg, ale czas, który siedzi się w aucie (również w korku, gdy nie ma przebiegu), bo kluczyk cały czas komunikuje się z samochodem. No i jeszcze trzymanie kluczyka po kieszeniach, czy torbach i torebkach gdzie przycisk może się przypadkiem wcisnąć i bez przerwy przez wiele minut nadawać zupełnie bez sensu (tak np. wyładowałem kiedyś pilota do garażu).

Suraaaj
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2019, 10:43
Samochód: Seat Ateca FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie

Post autor: Suraaaj »

Odkopią trochę temat, słuchajcie po zakupie auta na fabrycznie montowanych bateriach miałem komunikat o słabej baterii w kluczyku. Po zmianie baterii na inne chyba energizery komunikat się już nigdy nie wyświetlił ... no i dziś tak właśnie było... na A2 na mopie wyszedłem z auta wróciłem i zonk... musiałem awaryjnie otwierać auto. Dajcie proszę znać jakich firm macie oryginalnie montowane baterie że wam wyskakują komunikaty o słabej baterii

ODPOWIEDZ