Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Opiszę Wam dziś moją przygodę. Mam dwóch chłopców, którzy czasem potrafią dac w kość, dziś dzień był ciężki dla mojej żony, więc zabrałem sanki do bagażnika, chłopców do auta i w drogę na górkę oddalona jakieś 15km od domu.
Cała nasza trójka świetnie się bawiła, ale zrobiło się już zimno i ku mojemu zdziwieniu dzieci chętnie wracały do auta. Tam zaczyna się przygoda. Chwytam za klamkę, a tu nic się nie dzieje, patrzę w kieszeni kluczyk jest, z guzika też nic, martwy. No to przypominam sobie o otwieraniu awaryjnym, ale co mi po tym jak w aucie tak samo zimno jak na zewnątrz. W okolicy brak sklepów, stacji, domów. Jesteśmy prawie w polu. Telefon do żony i udało się tylko powiedzieć gdzie jest drugi klucz, gdzie jestemy my i w telefonie z 45% baterii zrobiło sie zero i padł. Spacerowanie z dziecmi pomogło jakoś wytrzymać i oczom naszym ukazało się czerwone Mii zbawienie. Dzieci do auta żony, bo tam ciepło a jak biegnę jak głupi z sankami do Ateci. Guzik w ruch i światła mnie przywitały
W drodze powrotnej szukam rozwiązania na przyszłość, jak tego uniknąć. Wymieniać baterię raz w roku, mieć w aucie dwie na podmiane....macie jakieś pomysły?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Cała nasza trójka świetnie się bawiła, ale zrobiło się już zimno i ku mojemu zdziwieniu dzieci chętnie wracały do auta. Tam zaczyna się przygoda. Chwytam za klamkę, a tu nic się nie dzieje, patrzę w kieszeni kluczyk jest, z guzika też nic, martwy. No to przypominam sobie o otwieraniu awaryjnym, ale co mi po tym jak w aucie tak samo zimno jak na zewnątrz. W okolicy brak sklepów, stacji, domów. Jesteśmy prawie w polu. Telefon do żony i udało się tylko powiedzieć gdzie jest drugi klucz, gdzie jestemy my i w telefonie z 45% baterii zrobiło sie zero i padł. Spacerowanie z dziecmi pomogło jakoś wytrzymać i oczom naszym ukazało się czerwone Mii zbawienie. Dzieci do auta żony, bo tam ciepło a jak biegnę jak głupi z sankami do Ateci. Guzik w ruch i światła mnie przywitały
W drodze powrotnej szukam rozwiązania na przyszłość, jak tego uniknąć. Wymieniać baterię raz w roku, mieć w aucie dwie na podmiane....macie jakieś pomysły?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Nic nie napisał zawczasu że baterię trzeba wymienić?
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Gdzie określona jest żywotność baterii?Walt pisze:Nic nie napisał zawczasu że baterię trzeba wymienić?
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Nie wiem, ale u mnie na wyświetlaczu między zegarami po 1,5 roku pojawił się napis "wymień baterię w kluczyku".
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
To nie jest tak, że jak będziesz miał super nową baterie, to nie sprawi Ci ona takiego psikusa. Każda bateria na mrozie może się tak zachować, co udowodnił nawet Twój telefon, który miał polowe stanu naładowania.
Ujemne temperatury sprawiają, że spada przewodnictwo elektrolitu. W efekcie spada napięcie prądu, jakie może dostarczyć ogniwo przy założonym natężeniu i w znacznie krótszym czasie dochodzi do jego wyczerpania.
Najprościej jest chronić telefon, kluczyk czy cokolwiek z baterią przed ujemna temperatura. Najlepiej trzymać blisko ciała, które "generuje" ciepło z kluczykiem to nie powinien być problem, gorzej z telefonem czy aparatem. Niestety czy nowa, czy stara bateria, może szybko się rozładować jak będzie na mrozie.
https://www.crazynauka.pl/dlaczego-na-m ... yczerpuja/
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ujemne temperatury sprawiają, że spada przewodnictwo elektrolitu. W efekcie spada napięcie prądu, jakie może dostarczyć ogniwo przy założonym natężeniu i w znacznie krótszym czasie dochodzi do jego wyczerpania.
Najprościej jest chronić telefon, kluczyk czy cokolwiek z baterią przed ujemna temperatura. Najlepiej trzymać blisko ciała, które "generuje" ciepło z kluczykiem to nie powinien być problem, gorzej z telefonem czy aparatem. Niestety czy nowa, czy stara bateria, może szybko się rozładować jak będzie na mrozie.
https://www.crazynauka.pl/dlaczego-na-m ... yczerpuja/
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Na wyświetlaczu w samochodzie nic mi się nie wyświetliło. Co do mrozu i baterii to miałem o tym pojęcie, co prawda nie tak szczegółowe jak na stronie z linku, ale bardziej drażni mnie fakt, że auto zostaje bezużyteczne przez taką drobnostke jak mała bateria. Fajnie, że da się wsiąść do auta z wyczerpanym pilotem, szkoda, że nie ma portu (jak w Mitsubishi) żeby odpalić mimo to auto. Jutro dokupie dwie baterie i będę miał jedną w portfelu, a drugą w aucie...nic lepszego nie przychodzi mi do głowy.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
- JERRY
- Posty: 138
- Rejestracja: 12 lip 2017, 21:04
- Lokalizacja: PŁOŃSK
- Samochód: Seat Ateca, Seat Alhambra
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
W moim przypadku było ostrzeżenie, ponad dwa miesiące temu pojawił się komunikat ostrzegawczy "Wymień baterię w kluczyku"
Wszystko działało, a komunikat pojawiał się przy każdym odpaleniu do wymiany baterii.
Wszystko działało, a komunikat pojawiał się przy każdym odpaleniu do wymiany baterii.
SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence, 4drive
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 kwie 2017, 22:46
- Lokalizacja: Warszawa, Ursus
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150 KM
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
Umnie również po 1,5 roku pokazało sie info między zegarami o wymianie.
Seat Ateca 1.4 TSI Xcellence Nevada White.
- tictac1986
- Posty: 462
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:24
- Lokalizacja: Ozorków
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
No to trzeba będzie odwiedzić serwis. U mnie zabrakło takiego przypomnienia.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Seat Ateca 1,4 TSI 150 KM Nevada White wersja Style + Comfort+/Pakiet Zima/Full Link
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Kluczyk/bateria/awaryjne otwieranie
jest cos w instrukcji ateci w razie awarii pilota otworzyc drzwi awaryjnie i przylozyc pilot w miejsce stacyjki i odpalasz z tego co pamietam bo przelecialem instrukcje po lebkach
oso soplón !!!