Cupra Formentor

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Seatem Ateca
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 349
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Cupra Formentor VZ
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: majcher »

I mamy wszystko jasne. Ta hybryda i jej cena to chyba tylko po to, żeby obniżyć normy emisji co2 marki.

Obrazek


Obrazek

https://www.cupraofficial.pl/content/da ... A-2021.pdf


Formentor VZ
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI

Sponsor

Re: Cupra Formentor

Sponsor


piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: piotrzet »

Miał być też 2.0 TSI. Jego na razie brak.
Co do hybrydy VW wypowiedziałem się wyżej. ;)

Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 285
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: S3ker »

Ja jedynie jeździłem Superb IV z hybrydą i sama jazda spoko ale hamulce w tym aucie to była tragedia :D
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: piotrzet »

Hamulce tragedia zgadza się ale i nie wiem czy nie są inne też problemy. Ja na pytanie znajomego z salonu, że zastanawiam się nad tym silnikiem od razu dostałem informację lepiej brać 1,5 TSI. Także samo to daje do myslenia.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: Endrju »

A to dziwne bo 1.4 TSI to chyba jeden z lepszych silników ostatniej dekady.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: piotrzet »

Chyba jednak nie. Skoro znajomy radzi, żeby kupić 1,5 TSI. Tym bardziej, że jest dużo tańszy. Bo jakby było odwrotnie to coś innego.

Awatar użytkownika
Walt
Posty: 229
Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: Walt »

Myślę że raczej na jego związek z napędem elektrycznym, a nie samo 1,4TSI bo to był dobry i dopracowany już silnik.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: piotrzet »

No ale przecież kupujesz hybrydę, a nie sam 1,4 TSI i o tym mowa. Z tego co wiemy to chyba tutaj na forum pisał ktoś, że może nie odpalić przy -10. Hamulce pewno słabe również jak w Superbie.

piotrzet
Posty: 190
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: piotrzet »

To nie chodzi o szarpanie żadne tylko po prostu słabe hamulce. Trzeba nieźle wcisnąć pedał hamulca żeby był jakiś efekt. Ponadto sama ostrość hamowania jest znacznie gorsza niż w normalnym samochodzie. Czy wpływa to na odległość to nie wiem. W każdym badź razie odczucia są bardzo słabe.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Cupra Formentor

Post autor: michal 76 »

Frodo pisze:
26 sty 2021, 11:57
Jeśli chodzi o hamowanie hybrydy, to Toyota ma tu jednak duża przewagę z CVT - może *płynnie* i niemal dowolnie dopasować przełożenie by było optymalne hamowanie i rekuperacja. VAG z DSG skacze po zaledwie kilku biegach i robienie tego z gracją jest zapewne dużym wyzwaniem!
Frodo chyba nie jeździłeś Toyotą z CVT. Ja miałem zastępczy później RAV 4 na jazdach testowych i kategorycznie NIE. Nie ma żadnej płynności jest szarpanie - szczególnie gdy musisz gwałtownie przyśpieszyć

ODPOWIEDZ