Strona 16 z 45

Re: Cupra Formentor

: 25 sty 2021, 19:29
autor: majcher
I mamy wszystko jasne. Ta hybryda i jej cena to chyba tylko po to, żeby obniżyć normy emisji co2 marki.

Obrazek


Obrazek

https://www.cupraofficial.pl/content/da ... A-2021.pdf

Re: Cupra Formentor

: 25 sty 2021, 19:38
autor: piotrzet
Miał być też 2.0 TSI. Jego na razie brak.
Co do hybrydy VW wypowiedziałem się wyżej. ;)

Re: Cupra Formentor

: 25 sty 2021, 22:44
autor: S3ker
Ja jedynie jeździłem Superb IV z hybrydą i sama jazda spoko ale hamulce w tym aucie to była tragedia :D

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 8:43
autor: piotrzet
Hamulce tragedia zgadza się ale i nie wiem czy nie są inne też problemy. Ja na pytanie znajomego z salonu, że zastanawiam się nad tym silnikiem od razu dostałem informację lepiej brać 1,5 TSI. Także samo to daje do myslenia.

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 8:56
autor: Endrju
A to dziwne bo 1.4 TSI to chyba jeden z lepszych silników ostatniej dekady.

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 9:01
autor: piotrzet
Chyba jednak nie. Skoro znajomy radzi, żeby kupić 1,5 TSI. Tym bardziej, że jest dużo tańszy. Bo jakby było odwrotnie to coś innego.

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 9:11
autor: Walt
Myślę że raczej na jego związek z napędem elektrycznym, a nie samo 1,4TSI bo to był dobry i dopracowany już silnik.

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 9:16
autor: piotrzet
No ale przecież kupujesz hybrydę, a nie sam 1,4 TSI i o tym mowa. Z tego co wiemy to chyba tutaj na forum pisał ktoś, że może nie odpalić przy -10. Hamulce pewno słabe również jak w Superbie.

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 14:45
autor: piotrzet
To nie chodzi o szarpanie żadne tylko po prostu słabe hamulce. Trzeba nieźle wcisnąć pedał hamulca żeby był jakiś efekt. Ponadto sama ostrość hamowania jest znacznie gorsza niż w normalnym samochodzie. Czy wpływa to na odległość to nie wiem. W każdym badź razie odczucia są bardzo słabe.

Re: Cupra Formentor

: 26 sty 2021, 14:49
autor: michal 76
Frodo pisze:
26 sty 2021, 11:57
Jeśli chodzi o hamowanie hybrydy, to Toyota ma tu jednak duża przewagę z CVT - może *płynnie* i niemal dowolnie dopasować przełożenie by było optymalne hamowanie i rekuperacja. VAG z DSG skacze po zaledwie kilku biegach i robienie tego z gracją jest zapewne dużym wyzwaniem!
Frodo chyba nie jeździłeś Toyotą z CVT. Ja miałem zastępczy później RAV 4 na jazdach testowych i kategorycznie NIE. Nie ma żadnej płynności jest szarpanie - szczególnie gdy musisz gwałtownie przyśpieszyć