Dyskusja o motoryzacji.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2019, 12:14
- Samochód: BMW X1 (U11) 23i
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Tutaj artykuł o ciekawym (w kontekście epidemii likwidującej fizyczne pokrętła od klimatyzacji itp.) wyroku : https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-mo ... V7DKZDd3Ec
- S3ker
- Posty: 290
- Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
- Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Dlatego do takich super nowinek mam jeszcze dystans, bo co kluczyk w kieszeni to kluczyk w kieszeni
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
To jest problem co tam sie dzieje z ta skoda :
https://interwencja.polsatnews.pl/repor ... a-naprawy/
https://interwencja.polsatnews.pl/repor ... a-naprawy/
oso soplón !!!
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Już nie wiadomo co jest prawdą.
https://300gospodarka.pl/300klimat/kole ... srodowisku
https://300gospodarka.pl/300klimat/kole ... srodowisku
-
- Posty: 2448
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
"Auto prowadzone w trybie ładowania baterii emitowało od 3 do nawet 12 razy więcej niż sugerowały badania producentów" - to tak jak kiedyś było z używaniem klimatyzacji - od 0,6 - 1,5 l więcej spalania - dodatkowe obciążenie (i to niemałe), więc i spalanie oraz emisja większe.Endrju pisze: ↑24 lis 2020, 0:14Już nie wiadomo co jest prawdą.
https://300gospodarka.pl/300klimat/kole ... srodowisku
Ale żeby oskarżać użytkowników o za częste korzystanie z silnika spalinowego, to już chyba lekka przesada. To jak na jechać po wyczerpaniu akumulatora ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- TomeL
- Posty: 669
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Polecam do oglądnięcia hiszpański kanał na YT - 77km.com. Ciekawe i czasem zaskakujące zachowanie wielu modeli.
Dla przykładu
Dla przykładu
- Ocena: 5.26%
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Po obejrzeniu tego materiału postanowiłem, że sprawdzę to samemu i po wykonaniu kilku testów łosia przy prędkościach >= 50 km/h kontrola trakcji zhamowuje samochód tak mocno, że trzeba się bardzo postarać o powrót na pierwotny tor... (spróbujcie w kontrolowanych warunkach, warto się organoleptycznie przekonać jak to działa) Pewnie lepszy wynik Cupry wynika z przesunięcia granicy działania systemów kontroli trakcji i o ile faktycznie zdumiewająca jest niewielka ilość ingerencji elektroniki w Tiguanie przy prędkości >= 77 km/h o tyle w przypadku lżejszej jakby nie było Ateki to chyba dobrze, że systemy tak intensywnie działają, przynajmniej ja doceniam takie działanie w tego typu samochodzie.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Po prostu na interpretację wyniku takiego testu należy spojrzeć przez pryzmat systemów bezpieczeństwa zastosowanych w danym samochodzie.
1. Samochody z całkowicie wyłączononymi systemami kontroli trakcji powinny pokonać wszystkie trzy segmenty z tą samą prędkością i przy jak największej jej wartości zmieścić się we wszystkich segmentach, bez strącenia żadnego pachołka.
2. Przy zastosowaniu niezbyt inwazyjnych systemów kontroli trakcji, tor samochodu powinien być skorygowany w sytuacji kiedy samochód nie radzi sobie z balansem własną masą a w sytuacjach krytycznych systemy powinny ewentualnie delikatnie zhamować samochód aby pomóc kierowcy w jego opanowaniu i też można tu uznać wyższą prędkość czystego przejazdu jako lepszy wynik ze zwróceniem uwagi na samo zachowanie samochodu.
3. W samochodach, których systemy kontroli trakcji są już znacznie bardziej inwazyjne (bo mamy do czynienia z większą masą, wyższym środkiem ciężkości itp.) nie patrzymy już tylko na wyższą prędkość czystego przejazdu jako lepszy wynik, bo przy pewnych prędkościach ze względu na bardzo intensywną ingerencję systemów (które nie wiedzą, że wykonują test łosia a ich zadaniem jest ustabilizować tor jazdy czy wręcz bezpiecznie zatrzymać pojazd) ich ingerencja spowoduje tak dużą korektę i mocne zhamowanie pojazdu, że nie będziemy w stanie zdążyć "odebrać" z powrotem tej kontroli pod kątem powrotu na trzecią sekcję i wówczas bardziej patrzymy na zachowanie samochodu - im większe zrdukowanie prędkości i ustabilizowanie pojazdu tym lepiej (dla porównania zobaczcie przejazd Totyty RAV-4 czy Kia Sportage na tym kanale)
Test łosia testem łosia ale czasami trzeba zmienić optykę aby ocenić co finalnie pod kątem bezpieczeństwa będzie dla nas lepsze.
1. Samochody z całkowicie wyłączononymi systemami kontroli trakcji powinny pokonać wszystkie trzy segmenty z tą samą prędkością i przy jak największej jej wartości zmieścić się we wszystkich segmentach, bez strącenia żadnego pachołka.
2. Przy zastosowaniu niezbyt inwazyjnych systemów kontroli trakcji, tor samochodu powinien być skorygowany w sytuacji kiedy samochód nie radzi sobie z balansem własną masą a w sytuacjach krytycznych systemy powinny ewentualnie delikatnie zhamować samochód aby pomóc kierowcy w jego opanowaniu i też można tu uznać wyższą prędkość czystego przejazdu jako lepszy wynik ze zwróceniem uwagi na samo zachowanie samochodu.
3. W samochodach, których systemy kontroli trakcji są już znacznie bardziej inwazyjne (bo mamy do czynienia z większą masą, wyższym środkiem ciężkości itp.) nie patrzymy już tylko na wyższą prędkość czystego przejazdu jako lepszy wynik, bo przy pewnych prędkościach ze względu na bardzo intensywną ingerencję systemów (które nie wiedzą, że wykonują test łosia a ich zadaniem jest ustabilizować tor jazdy czy wręcz bezpiecznie zatrzymać pojazd) ich ingerencja spowoduje tak dużą korektę i mocne zhamowanie pojazdu, że nie będziemy w stanie zdążyć "odebrać" z powrotem tej kontroli pod kątem powrotu na trzecią sekcję i wówczas bardziej patrzymy na zachowanie samochodu - im większe zrdukowanie prędkości i ustabilizowanie pojazdu tym lepiej (dla porównania zobaczcie przejazd Totyty RAV-4 czy Kia Sportage na tym kanale)
Test łosia testem łosia ale czasami trzeba zmienić optykę aby ocenić co finalnie pod kątem bezpieczeństwa będzie dla nas lepsze.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Coraz więcej nie zadowolonych z O4.
https://wrc.net.pl/is-czy-najnowsza-sko ... acac-do-o3
https://wrc.net.pl/is-czy-najnowsza-sko ... acac-do-o3
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Straszna lipa. W Audi oprócz niesławnego tabletu zostawili zwykłe przełączniki - można