Dyskusja o motoryzacji.

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Seatem Ateca
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
kapelusznik
Posty: 99
Rejestracja: 25 paź 2022, 11:11
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Seat Ateca Reference 1.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: kapelusznik »

Jeżdżę na cyfrowym i nie mam problemów z rozdzielczością i zakresem wskazań xD

Jest aż zbyt dokładnie.



Sponsor

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Sponsor


Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 290
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: S3ker »

Od długiego czasu używam zegarów z cupry to mam tylko cyfrowy prędkościomierz i analogowy obrotomierz i nie ma problemu z oldschoolowym skalowaniem :D
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

flash
Posty: 294
Rejestracja: 30 lis 2022, 20:45
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG7 FL 2022
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 43 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: flash »

coulomb pisze:
29 kwie 2023, 23:59
O co chodzi z tym brakiem skalowania zegarów? O to, że nie ma w ogóle podziałki na okręgach tarcz? Jeżeli tak się dzieje podczas jazdy (zamieszczone zdjęcia są raczej na postoju), to faktycznie lipa.

Swoją drogą - nie irytuje Was sposób skalowania prędkościomierza w Atece? Mnie strasznie drażni to, że praktyczny, legalny w Polsce zakres prędkości kończy się na godzinie 11. Skala idzie grubo ponad 200 km/h, ale co mi z tego jak legalnie tyle w Polsce nie pojadę, a szeroki zakres znakomicie zmniejsza rozdzielczość i czytelność w najczęściej używanym przeze mnie zakresie prędkości 60-140 km/h - gdzie jest po prostu "nadziubdziane" (różnica 10km/h to jakieś 5mm). Ciężko mi się również przestawić na to, że 0 km/h jest na godzinie 6.
Przyznam, że takie skalowanie prędkościomierza było jednym z powodów dla którego zamówiłem cyfrowy kokpit - mając nadzieję, że po gwarancji da się to jakoś przeprogramować.
Przez obd eleven da się zmienić podziałkę na klasycznym (nie pamiętam jak na innych) widoku cyfrowych zegarów. U siebie zmieniłem chyba z 260 na 300, ale są wersje bodajże z 240 i 280. Generalnie jest kilka i można sobie wybrać, pamiętam jak sprawdzałem, że podziałka w zakresie poniżej 100 też się zmieniała.

Misiek
Posty: 2442
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1199 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: Misiek »

coulomb pisze:
29 kwie 2023, 23:59
...
Skala idzie grubo ponad 200 km/h, ale co mi z tego jak legalnie tyle w Polsce nie pojadę
...
Mało tego, gdzieś widziałem (chyba na Canal Ateca), że przez ODB 11 da się ten wskaźnik zmienić tak, żeby pokazywał do 270, czy nawet i 300, szkoda, że nie na mniej. Wtedy, to już jest kosmos i bezsens. Tu chyba bardziej chodzi o możliwości samochodu / prędkość maksymalną, a nie maksimum obowiązujące w danym kraju, bo możesz pojechać tam gdzie da się pojechać szybciej. A faktycznie zakres na przykład do 150 byłby fajny, szczególnie jak byłby z proporcjonalnymi odległościami i 100 na "12", a nie im wyżej tym gęściej.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
lacoda
Posty: 49
Rejestracja: 13 maja 2020, 22:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochód: kiedyś Seat Leon 1P, 3F. Obecnie Ateca FR 2021
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: lacoda »

https://autogaleria.pl/seat-volkswagen-plan-przyszlosc

Takie info o przyszłości seata

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3726
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: Endrju »

Nowy mały elektryk Cupry i pod koniec materiału potwierdzenie że nie będzie już Ateci.
https://autogaleria.pl/cupra-raval-2025-zdjecia
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3726
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: Endrju »

Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Miccc
Posty: 71
Rejestracja: 19 cze 2023, 19:18
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: Ateca Reference 1.0 tsi srebrny
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: Miccc »

Spora ilość samochodów z roku produkcji 2022 zarejestrowanych na dealerów stoi niesprzedana a jest już lipiec.

Na przykład Nissan Qashqai , Peugeot 3008 , Opel Grandland i wiele innych to tak na szybko sprawdziłem wpisując rok produkcji 2022 i przebieg do 10km w ogłoszeniach. Co oni z tymi autami zrobią bo pięć miesięcy się mignie i te auta będą miały dwa lata rocznikowe. Kupi to ktoś wtedy ?

Ateki to jeszcze nie dotyczy ale będzie w przyszłym roku bo już sporo ich stoi u dealerów po kilka miesięcy z roku produkcji 2023 więc i do wiosny sporo dotrwa nie sprzedanych.

Nie dziwie się że stoją i jak takie ceny zrobili to niech sobie je wsadzą w ……….

Po wpisaniu rocznik od 2022 do 2022 i przebieg do 10 km pojawia się 2729 ogłoszeń w większości nie sprzedanych aut zalegających u dealerów . Dlaczego żaden portal internetowy o tym artykułu nie napisał a zamiast tego ciągle piszą że drożeją i będą drożeć auta i że się czeka na nie bardzo długo ? Dlaczego dziennikarze tak robią ?


Obrazek

Misiek
Posty: 2442
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1199 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: Misiek »

Miccc pisze:
19 lip 2023, 13:29
...
Dlaczego żaden portal internetowy o tym artykułu nie napisał a zamiast tego ciągle piszą że drożeją i będą drożeć auta i że się czeka na nie bardzo długo ? Dlaczego dziennikarze tak robią ?
...
Ponieważ, jak już wielokrotnie czytałem i słyszałem, większość dziennikarzy motoryzacyjnych (nie tylko, bo w zasadzie chyba w każdej z dziedzin popularnej branży, na przykład elektroniki użytkowej, czy komputerów) jest "po cichu" "na garnuszku" koncernów motoryzacyjnych. Nie jest tajemnicą, że dziennikarz zrzeszony, czyli pracujący u kogoś i dla kogoś (redakcja), nie niezależny, nie na "własnym garnuszku", albo w najgorszym wypadku wyleciał z pracy, albo przynajmniej dostał poważne ostrzeżenie, pogrożenie palcem lub po prostu nie wydano jego krytycznego wobec marki, czy modelu artykułu. Jedynie dziennikarze całkowicie niezależni, czyli głównie tacy, którzy tworzą i zamieszczają swoje produkcje w internecie są w miarę obiektywni i mogą w miarę "bezpiecznie" publikować swoje materiały, podcasty, czy wiadomości negatywne. Jeśli znasz jakiekolwiek przykłady "grubej" krytyki, nie na zasadzie, że temu czy innemu nie podoba się takie, czy inne rozwiązanie, czy ergonomia na przekład w kokpicie, to chętnie je poczytam. Oczywiście znam przypadek afery VW "dieselgate", ale początki były zupełne inne, bo najpierw, początkowo, właśnie próbowano uciszyć pierwszych piszących o tym dziennikarzy, a jak sprawę udowodniono w "niezależnych instytutach" i już się bardziej rozniosła "po ludziach", to już nie było wyjścia i musieli się przyznać do winy i celowego działania i coś z tym zrobić. Podobnie było z wywracającymi się podczas "testu łosia" pierwszymi Mercedesami klasy A i jak zaczęły się pojawiać pierwsze wypadki, wywrotki, zagrażające zdrowiu lub nawet życiu pasażerów, to wstrzymali produkcję i sprzedaż i zaczęli przekonstruowywać zawieszenie, testować te swoje nowe pomysły i rozwiązania. Z powodzeniem zresztą, tylko dlaczego tak późno, czyli tak na prawdę to dopiero użytkownicy są głównymi i najlepszymi testerami, tylko dlaczego naszym kosztem i tak bardzo unikają odpowiedzialności (TTTM) przy pojawianiu się pierwszych nieprawidłowości.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

krowka1978
Posty: 304
Rejestracja: 05 maja 2023, 23:13
Samochód: Seat Ateca, FIAT 500X, FIAT Grande Punto
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Dyskusja o motoryzacji.

Post autor: krowka1978 »

Podam przykład grubej krytyki, elektryczny Maxus, można znaleźć dużo w sieci. Dziwi tylko, że ten chiński wynalazek nadal udostępniają do testów dziennikarzom, którzy jadą po całości. Może chęć pokazania, że za krytykę banów nie dają? :mrgreen: Innego rozsądnego wytłumaczenia nie ma :mrgreen:
Seat Ateca Xperience 1.5 TSI EVO2 DSG 7 150KM Velvet Red 2023
FIAT 500X Lounge 1.4 16V MultiAir II Turbo 140KM 2016
Jeszcze jest - FIAT Grande Punto Emotion 1.4 8V 77KM 2007r., 16 lat szybko zleciało, od początku u mnie...

ODPOWIEDZ