Dmuchawa - ogrzewanie
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
- Lokalizacja: Lubin
- Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Dmuchawa - ogrzewanie
Mam problem z klimą ustawioną w trybie auto. Auto łapie temperaturę, klima ustawiona na 22 stopnie, a w aucie zimno. Z kratek czuć ciepłe powietrze, a ja muszę ręcznie ustawiać nadmuch wentylatora. W poprzednich autach miałem zawsze klimatyzację ustawioną w trybie auto czy to latem czy zimą i nie miałem problemu z temperaturą. Może to problem z ustawieniami?
- Walt
- Posty: 229
- Rejestracja: 23 paź 2017, 8:42
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI Xperience
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
TSI nagrzewa się dłużej niż starsze silniki ze względu na wyższą sprawność silnika. Sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego. na Auto powinien grzać bez problemów.
Była 1,4TSI Xcellence.
Jest 2.0TSI Xperience.
Jest 2.0TSI Xperience.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
- Lokalizacja: Lubin
- Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
Problem w tym że choćbym przejechał 100 czy 1000 km to i tak nie mogę zmusić wentylatora do samodzielnej pracy i poprzez swoją pracę trzymania temperatury którą ustawiam. Muszę ręcznie zmieniać siłę nadmuchu i zaczyna mnie to drażnić bo ewidentnie nie powinno to tak funkcjonować. Nie wierzę że zrobili pseudo auto i problem leży gdzieś w ustawieniach.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
@Walt, 1.4 TSI ma kolektor wydechowy i obudowę turbiny chłodzone cieczą chłodzącą, dzięki czemu szybciej się ona nagrzewa. To niweluje efekt wolniejszego nagrzewania z powodu wyższej sprawności. Jako ciekawostkę można napisać, że 1.5 powinno nagrzewać się jeszcze szybciej, bo ma pompę wody sterowaną przez ECU o może nawet całkowicie zatrzymać obieg cieczy, w celu szybszego jej nagrzania.
@Manek, jedź do ASO i zgłoś problem na gwarancji. Albo jest problem z czujnikiem temperatury wewnątrz, albo (co bardziej prawdopodobne) może być problem z klapami sterującymi przepływem powierza i komputer nie zwiększa prędkości nawiewu. Kilka osób miało podobne problemy na forum Leona (nie chłodzi, nie grzeje, z kratek po lewej chłodzi, a z kratek po prawej grzeje itp.), w którym klima jest chyba taka sama.
Nie słyszysz przypadkiem jakichś dziwnych dźwięków z okolic konsoli środkowej przy zmianie temperatury, kierunku nawiewu itp.?
@Manek, jedź do ASO i zgłoś problem na gwarancji. Albo jest problem z czujnikiem temperatury wewnątrz, albo (co bardziej prawdopodobne) może być problem z klapami sterującymi przepływem powierza i komputer nie zwiększa prędkości nawiewu. Kilka osób miało podobne problemy na forum Leona (nie chłodzi, nie grzeje, z kratek po lewej chłodzi, a z kratek po prawej grzeje itp.), w którym klima jest chyba taka sama.
Nie słyszysz przypadkiem jakichś dziwnych dźwięków z okolic konsoli środkowej przy zmianie temperatury, kierunku nawiewu itp.?
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
- Lokalizacja: Lubin
- Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
Felix problem z aktywatorami czyli siłownikami przerabiałem w poprzednim aucie. Tak jak piszesz , u mnie po prawej latem chłodził a po lewej grzał. Musiałem praktycznie całą deskę ściągać żeby się do tego siłownika dostać i wymienić. Tu rzeczywiście nie słyszę otwierających się klapek. Czy u was w trybie auto jak wentylator startuję (silnik łapie temperaturę) słyszycie otwieranie klapek i czy na środkowym pokrętle zapalają się czerwone diodki sygnalizujące teoretycznie siłę obrotów wentylatora?
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
Odpowiedzi na pytania:
1. Tu mogę pisać na podstawie Leona 5F (który technicznie jest mocno spokrewniony z Atecą) - jak się przysłuchać, to podczas włączania i wyłączania climatronica słychać klapy.
2. Standardowo na panelu nie widać prędkości wentylatora w trybie auto. Dotyczy to każdego samochodu z grupy VAG z takim panelem (wszystkie modele kompaktowe i wyższe VW, Seat i Skoda - Audi ma swoje panele). Dopiero kodowanie przez VCDS/OBDELEVEN itp. może to zmienić.
1. Tu mogę pisać na podstawie Leona 5F (który technicznie jest mocno spokrewniony z Atecą) - jak się przysłuchać, to podczas włączania i wyłączania climatronica słychać klapy.
2. Standardowo na panelu nie widać prędkości wentylatora w trybie auto. Dotyczy to każdego samochodu z grupy VAG z takim panelem (wszystkie modele kompaktowe i wyższe VW, Seat i Skoda - Audi ma swoje panele). Dopiero kodowanie przez VCDS/OBDELEVEN itp. może to zmienić.
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
- Lokalizacja: Lubin
- Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
Przejechałem się dzisiaj ze ściszonym radiem. Okazuje się że jednak wentylator chodzi, a jego siła nadmuchu jest zależna od temperatury ustawionej na climatroniku. Niby prawidłowe zachowanie jednak w moich poprzednich autach tryb auto wymuszał maksymalny nadmuch. Dojście jak najszybciej do temperatury ustawionej przez urzytkownika i już tylko utrzymanie jej zmniejszając obroty wentylatora. Tu pracuje to tak jakby nikt się nie spieszył bo i tak prędzej czy póżniej do tej temperatury dojdzie. Efekt 15 kilometrów do pracy, pod pracą temperatura oleju 90 stopni, a w kabinie prawdopodobnie jeszcze brak 22 stopni (subiektywne odczucie) ustawionych przeze mnie na climatroniku, a pod pokrętłem wentylatora zapas mocy że by huragan w aucie zrobił. Może to problem z czujnikiem temperatury wewnętrznej, a może ten typ tak ma.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
Jak jest na auto, to wentylator powinien mieć zwiększone obroty, do chwili osiągnięcia ustawionej temperatury, chyba że masz ustawiony tryb jazdy na ECO.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dmuchawa - ogrzewanie
Jest jeszcze możliwość ustawień siły poprzez ustawienia. Naciśnij setup i w środkowej części wyświetlacza z lewej strony są jeszcze ustawienia. Gdzieś na forum już o tym było ,chyba przy klimie .