Wymiana Oleju
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Popularność nie zawsze jest miarą sukcesu, a mity wszelkiego rodzaju utrwalają niepoprawne teorie. Castrol wcale nie jest taki zły, a Motul taki dobry, jak się powszechnie sądzi! Motul produkuje rewelacyjne oleje "do sportu", ale te "zwykłe" są w stawce ogólnej poniżej przeciętnej, a na pewno nie są warte swojej ceny. Kto z przeciętnych użytkowników pochyla się nad kartą charakterystyki produktu, albo niezależnymi wynikami badań laboratoryjnych, zamieszczanych na zagranicznych forach, które dane producenta potwierdzają lub nie, bo i tak się zdarza. Nie jeżdżę na Ravenolu, ale mogę zapewnić, że zajmuje on czołowe miejsca w badaniach świeżego, jak i używanego oleju, zamieszczanych na najbardziej opiniotwórczych (rosyjskich i niemieckich) forach internetowych. Podobnie holenderski Eurol, marka niszowa, a obecnie w czołówce światowej. Co ważne, nawet w tej samej klasie lepkościowej i jakościowej daje się zauważyć znaczące różnice np:PiotrekDriver pisze: ↑21 sty 2019, 23:12Dzieki Sailor Panowie ktoś zmieniał może olej na Ravenola w swoim TSI? Mało o nim w internecie, w żadnych rankingach praktycznie też go nie ma... w kazdych rankingach jest valvoline, miller itd a o Ravenolu cisza hmm? Jest za drogi czy co? Sailor może ty znasz odpowiedź
Mobil ESP Folmula 0w30 -temp. płynięcia: -44*C
Ravenol VSW 0w30 -temp. płynięcia: -60*C
To bardzo ważny parametr przy zimnym starcie. Małe opory, szybkie smarowanie, mniejsze zużycie paliwa. Obecnie mam zalany Shell AV-L 0w30, o temp. płynięcia -51*C (dane fabryczne) test laboratoryjny -59*C. Po uruchomieniu silnika nawet na mrozie obroty prawie natychmiast spadają do wartości biegu jałowego(780 obr/min), a spalanie jest niższe o 0,5l w stosunku do zeszłorocznej zimy, gdy jeździłem na AmsOil-u 5w30. Jeżdżę tylko po mieście, w godzinach szczytu, krótkie odcinki (4-7km), korki, śnieg na ulicach, a spalanie przy średniej prędkości 26 km/h wynosi 6,6 l/100km. W/g mnie to w dużej mierze zasługa oleju 0w30!!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wymiana Oleju
Hej, ja tak jak @sailor 88 jeżdzę na Shell AV-L 0W30 - zresztą to on mnie przekonał do tego oleju
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 mar 2018, 9:19
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Ja zmieniałem ostatnio (w czwartek 17/01) z Motula 5w30 na Ravenol 0w30.
Codziennie przejeżdżam trasę przez Dąbrowę Górniczą > Wolne Miasto Sosnowiec > Chorzów. Po zmianie zauważyłem, że auto szybciej dochodzi do standardowych obrotów na biegu jałowym (około 800RPM) zaraz po zapłonie, oraz że przez te kilka minut po starcie silnik pracuje ciszej, tak jakby miał lżej. Po wyjechaniu z terenu zabudowanego, na trasie szybkiego ruchu przy prędkościach ponad 100 km/h też jakby miał lżej. Ostatnia obserwacja to spalanie, różnica jest mała (około 0,2 - 0,3l / 100km) ale zamiana wydaje się być pozytywna.
Codziennie przejeżdżam trasę przez Dąbrowę Górniczą > Wolne Miasto Sosnowiec > Chorzów. Po zmianie zauważyłem, że auto szybciej dochodzi do standardowych obrotów na biegu jałowym (około 800RPM) zaraz po zapłonie, oraz że przez te kilka minut po starcie silnik pracuje ciszej, tak jakby miał lżej. Po wyjechaniu z terenu zabudowanego, na trasie szybkiego ruchu przy prędkościach ponad 100 km/h też jakby miał lżej. Ostatnia obserwacja to spalanie, różnica jest mała (około 0,2 - 0,3l / 100km) ale zamiana wydaje się być pozytywna.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
@Frodo, jak najbardziej masz rację! Powiem więcej, znam osoby, które w ogóle nie wnikają co dzieje się pod maską auta i podczas przeglądu, czy olej jest wymieniany czy nie. Płacą za przegląd, jeżdżą dalej i ja to rozumiem, bo każdy robi jak chce. Natomiast nie rozumiem wypowiedzi dario37, który zżyma się czytając tematyką olejową. Jeżeli coś mnie nie interesuje, nie czytam nawet! Ja piję kawę bo lubię i albo mi smakuje, albo nie, a mój kolega o kawie wie wszystko. Gatunki, rodzaje, sposób palenia, mielenie, zaparzanie, ekspresy, ciśnienia, temperatury etc. Lubi to po prostu...i mnie to nie dziwi, korzystam nawet z jego porad, pijąc smaczniejszą kawę.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 775 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Panowie a co sądzicie o oleju Millers XL longlife 5w-30 do naszych TSI ?
Millers > ravenol?
Ogólnie mam wielki dylemat
Ravenol 0w30 vs Ravenol 0w30 vs Millers 5w30
(1.4 Tsi)
Jazda w Polsce Max 15k km rocznie, styl jazdy raczej normalny i spokojny
Millers > ravenol?
Ogólnie mam wielki dylemat
Ravenol 0w30 vs Ravenol 0w30 vs Millers 5w30
(1.4 Tsi)
Jazda w Polsce Max 15k km rocznie, styl jazdy raczej normalny i spokojny
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Millers też dobry olej, ale jeżeli chcesz porównać, zwróć uwagę na parametry obu produktów i zdecyduj. Weź pod uwagę, że Millers ukrywa część danych posługując się sformułowaniem "poniżej" lub "powyżej". Popatrz na najważniejsze: wskaźnik lepkości(im wyższy, tym lepiej), temp. płynięcia(im niższa, tym lepiej), TBN(im wyższy, tym lepiej). Niektórych wcale nie podaje!PiotrekDriver pisze: ↑22 sty 2019, 16:28Panowie a co sądzicie o oleju Millers XL longlife 5w-30 do naszych TSI ?
Millers > ravenol
RAVENOL: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 42786.html
MILLERS : https://www.millersoils.pl/produkty/pre ... life-5w30/
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
sailor 88 pisze: ↑22 sty 2019, 18:25Millers też dobry olej, ale jeżeli chcesz porównać, zwróć uwagę na parametry obu produktów i zdecyduj. Weź pod uwagę, że Millers ukrywa część danych posługując się sformułowaniem "poniżej" lub "powyżej". Popatrz na najważniejsze: wskaźnik lepkości(im wyższy, tym lepiej), temp. płynięcia(im niższa, tym lepiej), TBN(im wyższy, tym lepiej). Niektórych wcale nie podaje!PiotrekDriver pisze: ↑22 sty 2019, 16:28Panowie a co sądzicie o oleju Millers XL longlife 5w-30 do naszych TSI ?
Millers > ravenol
RAVENOL: https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... 42786.html
MILLERS : https://www.millersoils.pl/produkty/pre ... life-5w30/
Sailor widze ze posiadasz sporą wiedzę na temat oleju Dużo już czytałem, i mam dylemat nad tym czy wybrać 0w30 czy jednak 5w30? Czy temperatura krzepniecia jest tutaj najwazniejsza ? Czy na nasz klimat (gdzie zima to zazwyczaj max -15) potrzebne jest 0w30? Samochód garażuje, robie do 15k km rocznie , chciałbym wybrać najlepszy olej, jednak zastanawiam się czy do takich warunków dla TSI jednak 5w30 nie bedzie lepszy niż 0w30? Jak uważasz ?
Dzieki za odpowiedz z góry