@sailor 88, ok, to nie do końca zrozumiałem
Ja po prostu reaguję alergicznie, kiedyś ktoś pisze na podstawie EA111 i pierwszej generacji EA888, że wszystkie TSI są awaryjne, biorą olej i mają problemy z rozrządem, a niestety takich osób jest dużo.
To trochę tak, jakby tylko na podstawie nazwy pisać że monitory/telewizory LCD to badziew, bo tak było 20 lat temu, jak pojawiły się pierwsze takie konstrukcje.
Dla mnie EA211 to nie jest "głęboko przekonstruowany" EA111, tylko całkowicie nowy silnik, który ze starym dzieli tylko nazwę.
@Frodo, koło dwumasowe jest w jednym i drugim silniku. Nie mam tylko pewności co do 1.5 130KM (w 1.4 TSI w słabszych wersjach go nie było). Nie sądzę, żeby "kangury" miały jakiś większy wpływ na koło dwumasowe. Nie występują one jednak tak często. Większy wpływ będzie miał sposób działania DSG (jeżeli ktoś takową posiada), która za wszelką cenę próbuje utrzymać jak najniższe oboroty, co skutkuje czasem "jazdą" z obrotami rzędu 1200-1300 RPM. Takie przeciążanie napędu ma zdecydowanie bardziej zgubny wpływ na koło zamachowe.
Jeszcze mały update z mojej strony. Przejechane 2850km. "Buczenie", o którym pisałem wcześniej, jakby powoli zanika, ale nadal występuje zaraz po zimnym rozruchu (wtedy również falują obroty - pewnie dogrzewanie katalizatora/filtra OPF, które jednak w 1.4 EA211 było DUŻO bardziej "kulturalne"). Silnik również coraz częściej pracuje w trybie 2-cylindrowym, ale w przeciwieństwie do wielu testujacych dziennikarzy, ja bardzo wyraźnie czuję moment przełączenia. Tzn. nie chodzi o samo przełączenie, ale w trybie 2-cylindrowym czuć wibracje silnika na budzie, czego kompletnie nie ma w normalnym trybie.
Spalanie niestety nadal nie bardzo chce spaść - cały czas średnia (z mojej codziennej jazdy) oscyluje w okolicach 9 l/100km. Wczoraj zrobiłem małą trasę S-ką. W sumie 180km, z czego ok. 10 po mieście. Wyjechałem z firmowego parkingu, więc zimny rozruch przy ok. -3 stopniach. Na S-ce cały czas 120 km/h na tempomacie, bardzo krótkimi chwilami szybciej (do 140). Średnia z takiej trasy wyszła 8.3 l/100km.
O dynamice nadal się nie wypowiadam