Wady Seata Ateci
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Wady Seata Ateci
Ja nierówności nie odczuwam na kierownicy ani na łydkach i ogólnie w samochodzie jest raczej cisza.
Co do silników, to Tiguan 1.5 DSG będziesz miał raczej te same przypadłości co Ateca i Karoq.
Natomiast w Atece 2.0 tych problemów nie będzie.
Co do silników, to Tiguan 1.5 DSG będziesz miał raczej te same przypadłości co Ateca i Karoq.
Natomiast w Atece 2.0 tych problemów nie będzie.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 2019, 16:06
- Samochód: VW Golf Sportsvan Highline 1.4 150 dsg
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wady Seata Ateci
A na jakich felgach macie auto? Zastanawiam się czy na 18tce w zawieszeniu FR nie będzie większego ryzyka na skrzypienie deski, zegsròw itp.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 lip 2018, 9:07
- Samochód: Ateca 2.0tsi
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wady Seata Ateci
Posiadam atece na kołach 18 i jak dla mnie jest cicho, nic nie skrzypi.
Porównywałem do kodiaka akurat bo karoq do mnie nie przemawiał. Kodiak prowadził się jak ponton i waliło zawieszenie. Ateca jest cicha, ma "spryt" silnik 2.0 z DSG sprawuje się super
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Porównywałem do kodiaka akurat bo karoq do mnie nie przemawiał. Kodiak prowadził się jak ponton i waliło zawieszenie. Ateca jest cicha, ma "spryt" silnik 2.0 z DSG sprawuje się super
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 2019, 16:06
- Samochód: VW Golf Sportsvan Highline 1.4 150 dsg
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wady Seata Ateci
Zawieszenie FR?fabjan pisze: ↑13 lut 2019, 20:33Posiadam atece na kołach 18 i jak dla mnie jest cicho, nic nie skrzypi.
Porównywałem do kodiaka akurat bo karoq do mnie nie przemawiał. Kodiak prowadził się jak ponton i waliło zawieszenie. Ateca jest cicha, ma "spryt" silnik 2.0 z DSG sprawuje się super
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Wady Seata Ateci
Nie ma czegoś takiego jak zawieszenie FR, Ateca ma taką samą sztywność zawieszenia w każdej wersji. Co do odczuwania komfortu jest to kwestia bardzo względna, osoby ceniące sobie miękkość francuzów nie będą zachwycone ale na felgi w rozmiarze max 17 cali mogą być dobrym kompromisem wyboru Ateci. Co do 19-tek, czucie nawierzchni jest zauważalnie wyraźniejsze (choć jeszcze raz podkreślę - sztywność samego zawieszenia jest taka sama) i choć faktycznie może ciężko znaleźć "twardszego" SUV-a, to (przynajmniej w moim odczuciu) założenie 16-tek czy 17-tek do niektórych niemieckich hatchbacków powoduje większe poczucie sztywności i znacznie mniejsze odczucie komfortu - ale za to właściwości jezdne znacznie lepsze. Wszystko zależy od tego, co kto lubi i na czym komu zależy.
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wady Seata Ateci
Było o tym bardzo dużo dyskusji w internecie, również na tym forum. Z tego co pamiętam to wyszło, że jednak Ateca FR ma zawieszenie "niższe" od pozostałych wersji o kilkanaście mm.
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Wady Seata Ateci
Były różne teorie, a to że inne koła, a to 4drive, dcc - jakoś chyba jednak stanęło na tym, że FR coś ma z zawieszeniem.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Wady Seata Ateci
Ani wersja ani napęd nie są powiązane ze sztywnością czy wysokością zawieszenia, prześwit każdej wersji wynosi 19cm (precyzyjnie 186-188mm).
DCC - owszem, jego tryby mogą troszkę wpłynąć na odczucia podczas jazdy ale "skorzystają" z niego tylko osoby, które chcą jednocześnie mieć dużą felgę lub/i możliwość korzystania z lepszych właściwości jezdnych a w razie potrzeby (na gorszej nawierzchni) odczuwać troszkę "większy" komfort, no i są w stanie/chcą na to wydać 3,4K. Poza tym wszystkie wersję posiadają ten sam zestaw sprężyn i amortyzatorów, określony zresztą w cenniku jako Zawieszenie typu Comfort.
DCC - owszem, jego tryby mogą troszkę wpłynąć na odczucia podczas jazdy ale "skorzystają" z niego tylko osoby, które chcą jednocześnie mieć dużą felgę lub/i możliwość korzystania z lepszych właściwości jezdnych a w razie potrzeby (na gorszej nawierzchni) odczuwać troszkę "większy" komfort, no i są w stanie/chcą na to wydać 3,4K. Poza tym wszystkie wersję posiadają ten sam zestaw sprężyn i amortyzatorów, określony zresztą w cenniku jako Zawieszenie typu Comfort.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 lip 2018, 9:07
- Samochód: Ateca 2.0tsi
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wady Seata Ateci
Mam wersję excellence 4x4
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalkameeehau pisze:Zawieszenie FR?fabjan pisze: ↑13 lut 2019, 20:33Posiadam atece na kołach 18 i jak dla mnie jest cicho, nic nie skrzypi.
Porównywałem do kodiaka akurat bo karoq do mnie nie przemawiał. Kodiak prowadził się jak ponton i waliło zawieszenie. Ateca jest cicha, ma "spryt" silnik 2.0 z DSG sprawuje się super
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka