Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 lut 2019, 9:18
- Samochód: Karoq 1.5TSI DADA manual (RP/RM2018)
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Witajcie. Mam Karoqa 1.5TSI manual z 2018 bez GPF. Niestety szarpanie także występuje. Pomaga ruszanie przy wyższych obrotach. Rzeczywiście zmiana trybu na Sport rozwiązuje problem (bo wtedy silnik trzyma właśnie wyższe obroty). Aczkolwiek mam wrażenie, że po przekroczeniu 5 tys. km przebiegu jest lepiej (jakby soft działał trochę inaczej). Oczywiście problem może być związany z systemem automatycznego zwiększania obrotów przez silnik w momencie puszczania sprzęgła (popróbujcie na postoju puszczać samo sprzęgło bez gazu, silnik sam zwiększa obroty na ponad 1000 obr/min.). Z tego co piszą na brytyjskim forum, to softy dla silnika 1.5TSI są obecnie trzy - cyt. za https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... e/?page=57
"Skoda cars with DADA engine, ther ECUs and PR codes of equipment
Karoq
05E906018P DS9+G0K, G1C+TJ7+7MV
05E906018R DS9+G0K, G1C+TJ7+7CP from 30.7.2018
05E906018S DS9+G1D+TJ7+7CP from 26.11.2018
PR-code meaning
TJ7 (4-cylinder SI engine 1.5 l unit 05E.A)
DS9 (4-cylinder SI engine 1.5 l/110 kW TSI MV base engine is TJ7)
G0K (6-speed manual transmission)
G1C (7-speed automatic transmission)
G1D (7-speed automatic transmission for four-wheel drive)
7MV (Emission standard EU6 ZD/E/F)
7CP (Emission standard EU6 AG/H/I)
7CS (Emission standard EU6 BG/H/I)
MB1 ((natural gas) base engine is T3K)
T3K (4-cylinder SI engine 1.5 l unit 05E.B)"
"Skoda cars with DADA engine, ther ECUs and PR codes of equipment
Karoq
05E906018P DS9+G0K, G1C+TJ7+7MV
05E906018R DS9+G0K, G1C+TJ7+7CP from 30.7.2018
05E906018S DS9+G1D+TJ7+7CP from 26.11.2018
PR-code meaning
TJ7 (4-cylinder SI engine 1.5 l unit 05E.A)
DS9 (4-cylinder SI engine 1.5 l/110 kW TSI MV base engine is TJ7)
G0K (6-speed manual transmission)
G1C (7-speed automatic transmission)
G1D (7-speed automatic transmission for four-wheel drive)
7MV (Emission standard EU6 ZD/E/F)
7CP (Emission standard EU6 AG/H/I)
7CS (Emission standard EU6 BG/H/I)
MB1 ((natural gas) base engine is T3K)
T3K (4-cylinder SI engine 1.5 l unit 05E.B)"
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lut 2019, 11:44
- Samochód: Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Widzisz, a ja nie potwierdzam tego bo u mnie to nie występuje. Robiłem specjalnie na eco dzisiaj.remar pisze: ↑15 lut 2019, 9:18Witajcie. Mam Ibizę 1,5TSI z 2018 roku bez GPF i potwierdzam szarpanie przy ruszaniu i wolnej jeździe na jedynce czyli problem nie leży po stronie GPF. Zresztą problem sygnalizowany jest na wszystkich forach aut z tym silnikiem. U mnie zmiana trybu jazdy na sport likwiduje problem szarpania.
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Siema witajcie.
To, co piszecie jest bardzo interesujące tylko to nie jest wątek o Ibizie naprawdę fajnie, że dzielicie się swoimi doświadczeniami co do silnika 1,5 i oby tak dalej tylko porównywanie zachowań Ibizy na forum Ateci to coś zaskakującego bynajmniej damnie.
Pozdrawiam wszystkich uczestników forum.
To, co piszecie jest bardzo interesujące tylko to nie jest wątek o Ibizie naprawdę fajnie, że dzielicie się swoimi doświadczeniami co do silnika 1,5 i oby tak dalej tylko porównywanie zachowań Ibizy na forum Ateci to coś zaskakującego bynajmniej damnie.
Pozdrawiam wszystkich uczestników forum.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
@patryk7133, a moim zdaniem to bardzo dobrze, że dzielimy się doświadczeniami z różnych samochodów z tym samym silnikiem. W końcu wątek jest ogólnie o silniku.
Jak widać dzięki temu okazało się, że opisywane problemy dotyczą wszystkich samochodów, niezależnie od daty produkcji i tym samym obecności GPF bądź jego braku.
Wiadomo, że ibiza z tym silnikiem będzie jechać zupełnie inaczej niż Ateca, ale też nikt nie twierdzi, że jest inaczej. A pewne cechy silnika o których rozmawiamy, występują niezależnie od samochodu.
Jak widać dzięki temu okazało się, że opisywane problemy dotyczą wszystkich samochodów, niezależnie od daty produkcji i tym samym obecności GPF bądź jego braku.
Wiadomo, że ibiza z tym silnikiem będzie jechać zupełnie inaczej niż Ateca, ale też nikt nie twierdzi, że jest inaczej. A pewne cechy silnika o których rozmawiamy, występują niezależnie od samochodu.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lut 2019, 11:44
- Samochód: Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Dokładnie tak.
Poza tym znalezienie jakiegoś żywego forum dotyczącego nowej Ibizy graniczy z cudem, więc tutaj też mogę wymienić się doświadczeniami nt. 1.5 TSI.
Poza tym znalezienie jakiegoś żywego forum dotyczącego nowej Ibizy graniczy z cudem, więc tutaj też mogę wymienić się doświadczeniami nt. 1.5 TSI.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 sie 2018, 12:16
- Lokalizacja: Toruń
- Samochód: Ateca 1.5 TSI Style
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Mam pytanie czy ktoś z Was rozmawiał już z serwisem ASO w temacie występujących dwóch problemów:
1. kangórowanie przy starcie na zimnym silniku
2. brak mocy na 2 biegu
i jeśli tak czy otrzymał jakąś sensowną informację czy jest to znany im problem i czy zamierzają coś z tym zrobić?
Pytam zanim sam zadzwonię do mojego ASO aby wiedzieć co zeznawać
1. kangórowanie przy starcie na zimnym silniku
2. brak mocy na 2 biegu
i jeśli tak czy otrzymał jakąś sensowną informację czy jest to znany im problem i czy zamierzają coś z tym zrobić?
Pytam zanim sam zadzwonię do mojego ASO aby wiedzieć co zeznawać
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja rozmawiałem na temat szarpania i braku reakcji na pedał gazu.
Serwis twierdził, że nic nie wie na temat takich usterek (serwis VW, Seata i Skody w jednym, więc trochę samochodów z tymi silnikami przerabiają), w co ciężko mi uwierzyć.
Natomiast przy odbiorze samochodu usłyszałem, że znaleźli TPI producenta, że mają z tym nic nie robić, bo VW pracuje nad aktualizacją oprogramowania, która ma problem wyeliminować. Nie podali żadnych dat.
Serwis twierdził, że nic nie wie na temat takich usterek (serwis VW, Seata i Skody w jednym, więc trochę samochodów z tymi silnikami przerabiają), w co ciężko mi uwierzyć.
Natomiast przy odbiorze samochodu usłyszałem, że znaleźli TPI producenta, że mają z tym nic nie robić, bo VW pracuje nad aktualizacją oprogramowania, która ma problem wyeliminować. Nie podali żadnych dat.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Serwis twierdził, że nie wie (w co osobiście nie wierzę).
VW do problemu w końcu się przyznał. Jest oficjalnie TPI dla serwisów, a w UK potwierdzili to chyba nawet oficjalnie w prasie.