Seat ateca 4drive- test rolek

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Tepek
Posty: 92
Rejestracja: 11 cze 2018, 13:56
Samochód: Civic
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Tepek »

Cześć,
razem z kanałem duszaniespokojna nagraliśmy test rolek. Obroty jakie starałem się utrzymywać to około 1700. Porównanie do eclipse cross Obrazek




Sponsor

Seat ateca 4drive- test rolek

Sponsor


dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: dario37 »

Słabiutko sobie 4Drive radzi.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Tepek
Posty: 92
Rejestracja: 11 cze 2018, 13:56
Samochód: Civic
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Tepek »

Bardziej to było pokazanie napędu jak sobie radzi, mogłem przy wyższych obrotach to zrobić i wtedy łatwiej mu to szło. Całkiem inaczej to wyglada tutaj, a inaczej zimą gdzie mimo sporych podjazdów po śniegu można było z łatwością zatrzymać się i ruszyć ponownie. Moja subiektywna opinia :D

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: hetman72 »

Napędy różne, ale Mitsubishi nie wypadł wcale tak rewelacyjnie, minimalnie lepiej ale jak na prawdziwy napęd 4x4 to tak sobie.
A 4drive jak na wspomagacza to jest zupełnie wystarczający i mi to pasuje.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: paprotek »

Może tylko mi się tak wydaje, ale ruszanie Ateca było spokojne i delikatne, podczas gdy Mitsubishi ruszało z większym impetem. Wydaje mi się, że gdyby mocniej wcisnąć pedał gazu w Atece to dużo lepiej by sobie poradziła. Ja tak to widzę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: hetman72 »

Nie ma przepaści między tymi samochodami.
Może w terenie czy w trudnych warunkach Mitsubishi by się wykazało, ale po tym teście to mam wątpliwości.
Oglądałem trochę tych testów i większość pokazywała większe różnice między samochodami niż między tymi powyżej.
W piątek odbieram autko to się przekonam jak jeździ ;-)
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Tepek
Posty: 92
Rejestracja: 11 cze 2018, 13:56
Samochód: Civic
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Tepek »

Jeśli chodzi o techniczne aspekty to prawie jest to samo w obydwu samochodach, ateca bardziej kontroluje koła i stara się je przyhamować nie wprowadzając na zbyt wysokie obroty. Mitsubishi wysoko wprowadza obroty, a później koła hamuje.

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: hetman72 »

Tepek pisze:
04 mar 2019, 13:52
Jeśli chodzi o techniczne aspekty to prawie jest to samo w obydwu samochodach, ateca bardziej kontroluje koła i stara się je przyhamować nie wprowadzając na zbyt wysokie obroty. Mitsubishi wysoko wprowadza obroty, a później koła hamuje.
To wprowadzanie na wysokie obroty mnie trochę martwi.
To jednak mniejsza przyczepność, zrywanie przyczepności lub jak złapie przyczepność i samochód wyszczeli do przodu i w coś walnie, to może być nieprzyjemnie.
----
Ale niby ten symetryczny AWD miał być taki super i nie do pokonania. A prawda jest jak zwykle gdzieś pośrodku.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Barton
Posty: 131
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: Barton »

hetman72 pisze:
04 mar 2019, 13:59
Ale niby ten symetryczny AWD miał być taki super i nie do pokonania. A prawda jest jak zwykle gdzieś pośrodku.
Cudów nie ma, tzn. blokad nie ma ;)
Sprawność każdego tego typu napędu opiera się na elektronice, a ewentualne różnice w działaniu, to po prostu różny sposób jej programowania przez producentów.

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Seat ateca 4drive- test rolek

Post autor: thecichy »

W napędach dołączanych bardzo dużo zależy od możliwości jednostki sterującej, im ta bardziej dopracowana tym napęd będzie skuteczniejszy. Kiedyś miałem bardziej ambiwalentny stosunek do takich napędów ale dziś haldex 5 generacji pokazuje, że jest bardzo sprawny. Czy wciąż gorszy od stałego, nie dołączanego napędu czy np. od torsena? Nie da się już jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć ale gdyby pominąć ciężki teren chyba raczej już nie jest :)

ODPOWIEDZ