Belki nośne na relingi

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
ripper
Posty: 17
Rejestracja: 15 wrz 2017, 17:32
Lokalizacja: Koszalin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI DSG 7 Nevada White xcellence
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: ripper »

Cześć,
Możesz napisać jaki bagażnik rowerowy do tego kupiłeś? Szukam jakiegoś zestawu belki + bagażnika rowerowe tak aby upchać 4 rowery ;-)



Sponsor

Re: Belki nośne na relingi

Sponsor


Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: paprotek »

Ja wstawiłem tam 2x Thule ProRide 598 Black. Czarny wygląda super, a sam bagaznik jest rewelacyjny, bo nie halasuje, jest stabilny i mocny. Wcześniej miałem Thule ProRide 591 i też byłem zadowolony.
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: zinger »

A wejda tam 4 takie uchwyty? Bo te wew mocowane belki fajnie wygladaja ale sa dosyc waskie.

lukasz-jaworzno
Posty: 101
Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: lukasz-jaworzno »

paprotek pisze:Ja wstawiłem tam 2x Thule ProRide 598 Black. Czarny wygląda super, a sam bagaznik jest rewelacyjny, bo nie halasuje, jest stabilny i mocny. Wcześniej miałem Thule ProRide 591 i też byłem zadowolony.
ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Te Thule montujesz w szynie Whisbar? Pasuje wszystko bez problemów czy trzeba jakiś kit mieć do tego?


Wysłane za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: paprotek »

Wszystko do siebie pasuje idealnie. Ten rowek "T" to jeden standard dla wszystkich producentow, więc żadnych przejściówek ani dodatkowych kitów nie trzeba montować.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


lukasz-jaworzno
Posty: 101
Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: lukasz-jaworzno »

Dzięki za info.


Wysłane za pomocą Tapatalk

Manek
Posty: 137
Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
Lokalizacja: Lubin
Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: Manek »

Mam pytanko do kolegów posiadających belki Whispbar Rail. Firma nie robi dedykowanego zestawy do Ateci więc posiłkowaliście się kupnem dwóch długości belek:
1. Whispbar Rail S44WB (rozstaw 920-1020mm)
2. Whispbar Rail S45WB (rozstaw 980-1080mm)
Ponieważ odsprzedaż drugiego kompletu jest jakby nie było kłopotliwe wpadłem na pomysł kupna tylko zestawu Whispbar Rail S45WB i skróceniu jednej belki o 60 mm. Jak myślicie czy taka ucięta belka mocno różniła by się od Whispbar Rail S44WB, chodzi głównie o wygięcie i dopasowanie do stóp?

Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: paprotek »

Mogę się mylić, ale tej belki chyba nie da się tak po prostu skrócić/uciąć. One mają specjalne mocowania z każdej strony i jak to poucinasz to nie wiem czy zamontujesz uchwyt do relingu do tej belki jeszcze raz - nie pamiętam jak wygląda to mocowanie. Nie mam tego pod ręka teraz to nawet nie powiem.
Z drugiej strony wydaje się, że to tylko aluminium, które musi być jakoś montowane do tych uchwytów, więc skrócenie z każdej strony po 30mm być może rozwiąże temat i da się to ponownie spasować. Na pewno byłbyś pionierem w tej materii :) Nie wydaje mi się też, aby po skróceniu o 6 cm stracić geometrię/profilowanie tych belek. Więc jak masz taki pomysł, to do odważnych świat należy!

PS: Naprawdę nie lepiej kupić dwa zestawy i sprzedać po jednej belce komuś i nie zaprzątać sobie głowy powyższym? Co raz więcej osób ma Atece i Karoqa, więc na pewno ktoś się skusi :)

Manek
Posty: 137
Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
Lokalizacja: Lubin
Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: Manek »

Pomimo iż mam wszystko żeby to obciąć idealnie to jednak masz rację że pozostają inne problemy wraz z utratą gwarancji na końcu. Mam inny pomysł który już wstępnie obgadałem z panem Grześkiem ze sklepu Taurusa. Istnieje możliwość rozdzielenia tych dwóch kompletów już na poziomie sklepu łącznie z przeniesieniem wkładek tak by wyszły dwa dedykowanie pod Atecę. Oczywiście będą wystawione dwa rachunki i to będzie wysłane do dwóch odbiorców przesyłką za pobraniem w cenie 829 złotych za komplet. Być może gdyby zebrała się większa ilość chętnych można by wynegocjować niższe ceny. Temat wrzucam do działu giełda (kupię) może będzie choć jedna osoba na kupno tych belek. Gdyby temat odbiegał od tematu działu proszę moderatorów o wrzucenie w odpowiedni.

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 664
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Belki nośne na relingi

Post autor: TomeL »

Trochę musztarda po obiedzie bo decyzja zapadła, ale na 100% nie można tych belek tak sobie uciąć.

ODPOWIEDZ