Ochrona powłoki lakierniczej.

Czyli jak dbać o nasze samochody
Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: Endrju »

Kurde rozmawiałem wczoraj z lakiernikiem i za 10kpln mówił że pomalowali by cała Atece 2 razy. Te ceny powłok nie przekonują mnie do ich nakładania.


Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Sponsor

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Sponsor


Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: Luk4as »

Endrju tylko wiesz jak te dzisiejsze majstry maluja. Zacieki. Przejscia niedorobki. Jednak co fabryka to fabryka. A pozniej na elementach malowanych rdza. Partactwo przy uszczelkach itd

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: looki12 »

Te 10 tys to razem z folią ppf która jest bardzo droga. Przykład Mercedes GLC Coupe lakier matowy 2600netto za powłokę w baaaardzo dobrym studiu w Warszawie (lakier, koła, szyby, gwarancja itp.) są mniejsze studia i wielu hobbystów którzy wykonają taką usługę za mniejsze pieniądze i nie oznacza to że gorzej. Panowie zbadajcie temat dokładnie i nie powielajcie nie prawdziwych informacji. Polecam poczytać forum kosmetykaaut.pl tam jest wiele informacji o powłokach i ich właściwościach oraz jak o nie dbać. Koszt aplikacji powłoki (samego produktu) to od ok 100 do 450 zl reszta to praca i inne produkty potrzebne do przygotowania aplikacji.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: patryk7133 »

Siema
Tutaj macie coś o powłokach :)


dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: dario37 »

Endrju pisze:
17 mar 2019, 18:12
Kurde rozmawiałem wczoraj z lakiernikiem i za 10kpln mówił że pomalowali by cała Atece 2 razy. Te ceny powłok nie przekonują mnie do ich nakładania.
Zgadzam się z Endrju,za ta cenę lepiej pomalowac Atekę dwa razy. :)
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: xipil »

Czyli powłoka to bardziej funkcja estetyczna i funkcjonalna przy myciu itp., w minimalnym stopniu ochronna - uchroni nas przed mikrorysami (tymi prawie niezauważalnymi).
looki12 pisze:
17 mar 2019, 10:25
Kolego wystarczy przeczytać kilka postów wcześniej oraz obejrzeć film który jest tam załączony i nie wymyślać nowych teorii spiskowych. Wszystko zostało opisane i dotyczy 99%powłok ceramicznych, membran gumowych itp. Powłoka jak umiera na samochodzie to przestaje spełniać swoje funkcje i dla kogoś kto się na tym nie zna proces jest niezauważalny.
O tym jak zachowa się powłoka po braku serwisowania i konserwacji nie zauważyłem informacji w żadnym z powyższych miejsc. Musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto na taką powłokę chuchał i dmuchał przez dajmy na to rok, a potem olał temat i ma auto gdzie była ona zakładana np. w 2014r.

Ktoś przerabiał temat napraw lakierniczych przy powłoce, bo pewnie ciężki temat sie robi i bardziej kosztowny?

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: looki12 »

Usunięcie powłoki to nie problem wymaga mocniejszego polerowania, tym bardziej dla lakiernika to nie problem ponieważ przed każdą naprawą w większym lub mniejszym stopniu matuje powłokę lakierniczą a co za tym idzie usuwa również zabezpieczenie w postaci powłoki ceramicznej. Zajmuję się aplikacją powłok i widziałem różne sposoby dbania i zaniedbania powłoki. Im częściej robisz serwis i dbasz o powłokę tym dłużej będzie spełniała swoje zadania. Tu nie ma nic magicznego, umierająca powłoka porostu traci właściwości i tyle, niektórzy wyobrażają sobie ze koniec powłoki wygląda jak by lakier bezbarwny odchodził od bazy ale tak nie jest. Grubość powłoki ceramicznej jest bardzo mała czasami nawet trudno mierzalna ponieważ jest to w granicach błędu pomiarowego miernika. Co do zabezpieczenia przed rysami to takie jej zadanie ale trzeba zdawać sobie sprawę że nie jest to szkło hartowane i ma ograniczone możliwości. Są teraz powłoki o właściwościach samoregeneracji pod wpływem wysokiej temperatury, dodatkowo dają niesamowite przyciemnianie i efekt oblania szkłem np Hikari Hybrid pro. Większość klientów wybiera taki zabieg bo lubi mieć zadbane i dobrze wyglądające auto a przy tym łatwiejsze w utrzymaniu czystości itp. A nie dlatego żeby było łatwiej odsprzedać. Każdy musi się zastanowić co jest dla niego lepsze i to wybrać.

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: looki12 »

A i przepraszam za wywód ;)

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: xipil »

Całkiem rzeczowa odpowiedź i o to chodziło :) dzięki.

A gdybyś miał wybierać z GTECHNIQ Crystal Serum Ultra, Gtechniq C1 + EXOv3 i Fireball Silla to co byś wybrał? Bo mam takie do wyboru, gdzie pierwsza najdroższa, a ostatnia najtańsza ale ceny różnią się kosmetyczne.

Lakier szary i nie zamierzam na to poświęcać wiele czasu i środków jeżeli chodzi o konserwację.

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ochrona powłoki lakierniczej.

Post autor: looki12 »

Jak rozumiem robisz w konkretnym miejscu i tylko takie masz do wyboru? Ostatnio kilka osób miało problemy z gtechniq ja nigdy ich nie używałem więc ciężko się wypowiedzieć. A jeśli c1 i exeo to naciskaj na exeov4. Fireball to taka można powiedzieć nowość i tylko w kilku miejscach jej używają a co za tym idzie tylko oni wiedzą jak to się sprawdza. Ja osobiście używam Max protect Uncr oraz Uncr pro elite, gyeon, hikari, kisho i to według moich doświadczeń są bardzo dobre produkty z naciskiem na Uncr pro elite i hikari hybrid pro.

ODPOWIEDZ