Chip Box

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Seata Ateca
Manek
Posty: 137
Rejestracja: 25 lut 2018, 14:59
Lokalizacja: Lubin
Samochód: Seat Ateca 1,4 TSI XC DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Chip Box

Post autor: Manek »

mike pisze:
17 mar 2019, 12:26
Janisz pisze:
16 mar 2019, 23:52
Byłem w trakcie hamowania auta. Słyszałem wszystkie rozmowy. Hamownia ta przerobiła sporo programów i przeróżnych boxów. Jak właściciel usłyszał, że to RaceChip to w sumie był sceptycznie nastawiony. On poleca DTE (RaceChip'y też montuje - klient nasz Pan. Jak już wpada RaceChip to ten najlepszy/najdroższy). Sprawdziłem od razu to DTE i tam deklarują 25hp i 37Nm. Mówił, że nie ma sensu zmieniać na DTE bo nie ugra się więcej Nm a dla 9KM to szkoda zmieniać bo i tak się tego nie odczuje. Pokazywał nam wyniki aut z silnikiem 1.4 po chipie i stwierdził, że ten RaceChip nawet ładnie wyszedł z tym momentem.

Ogólnie źle rozpatrujecie przyrost mocy. Producenci boxów piszą o przyroście względem serii deklarowanej przez producenta. Przyrost 35Nm jest naprawdę odczuwalny.

Ten box co jest zamontowany to wersja Pro2. Jakiś czas temu RaceChip przeszedł rebranding i nie wiadomo jak dokładnie odnieść poprzednie wersje do nowych.
A co Panowie mówili o skrzyni DQ200, której podobno maksymalny moment obrotowy to 250NM. Jak taka skrzynia zniesie dodatkowe 40-50Nm?
Nie chce mi się wierzyć że ta skrzynia ma ograniczenia 250NM, skoro seria daje 260NM. Na to producent na pewno by sobie nie pozwolił.



Sponsor

Re: Chip Box

Sponsor


Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Chip Box

Post autor: hetman72 »

DQ200 zapas ma jak każda skrzynia, ale więcej niż 10% to bym się nie spodziewał. To jest skrzynia projektowana na wymiar i pod nią zostały zrobione silniki TSI 1.4 i 1.5, co innego taka DQ381, która ma zapas powyżej 50% i działa bez problemów z silnikami z 500KM i 700Nm a to już jest wyczyn godny pozazdroszczenia.
Dlatego chyba niewiele jest robione z silnikiem 1.4/1.5 150KM DSG7 w ośce, po prostu za duże ryzyko, co innego jak ma się 4x4 z DQ 381, tu można się pobawić, ale znowu, lepiej mieć 2.0TSI ..... i tak bez końca ;-)
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Chip Box

Post autor: Luk4as »

:)

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Chip Box

Post autor: Janisz »

Nie zapominajcie, że 4drive ma skrzynię DQ250. I właśnie takie auto było hamowane.

Właściciel hamowni ma ponad rocznego Seata Leona 1.8 z DSG właśnie ze skrzynią DQ200. Z tego co zapamiętałem to ma 250KM ale nie pamiętam ile Nm. Pamiętam tylko, że zrobił mniej Nm niż by mógł właśnie ze względu na skrzynię.

Byście się zdziwili ile to on miał wykresów z hamowania silnika 1.4.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

mike
Posty: 62
Rejestracja: 05 mar 2019, 22:37
Samochód: Seat Ateca FR 1.5TSI DSG
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Chip Box

Post autor: mike »

A gdzie jest ta hamowania/firma w której robiłeś te pomiary?

Marcin1983
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:24
Samochód: Sest Ateca 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Chip Box

Post autor: Marcin1983 »

looki12 pisze:
16 mar 2019, 12:38
Marcin1983 pisze:
16 mar 2019, 11:13
Mam nadzieję ze oczywiście nic nie wyjdzie, ale czekam na informacje.
Ktory rocznik auta?
Ps. Jak przyrost mocy i momentu na dte?
Końcówka 2017. Teoretycznie 30-35 km i 50-60Nm ale dokładnie powiem 19 kwietnia. Mam założony również w Fordzie z 2017 r i tam wszystko ok na przeglądach.
Pow
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2019, 1:04 przez Marcin1983, łącznie zmieniany 2 razy.

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Chip Box

Post autor: looki12 »

Ja kupowałem w hpfactory.pl i tam też montowałem w Fordzie. Mają hamowanie i obsługa klienta jest mega na wszystkie pytania odpowiedzą nigdy ie ma problemu, są elastyczni z okresem próbnym. O ile dobrze pamiętam to jest 14 dni na zwrot jeżeli Ci się nie podoba. W Atece zamontowałem sam bo jestem za granicą, wracam na święta i prosto jadę na strojenie i pomiary.

looki12
Posty: 47
Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
Lokalizacja: Paris
Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Chip Box

Post autor: looki12 »

Ja zamontowałem powercontrol + pedalboxa

Marcin1983
Posty: 15
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:24
Samochód: Sest Ateca 2.0
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Chip Box

Post autor: Marcin1983 »

:D
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2019, 1:05 przez Marcin1983, łącznie zmieniany 1 raz.

Fircyk
Posty: 68
Rejestracja: 01 lut 2018, 18:23
Samochód: Audi Q5
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Chip Box

Post autor: Fircyk »

Mam pytanie czy ktoś z urzytkowników boxa albo programu został poinformowany przez TUNERA, że od lutego wszystkie modyfikacje są wykrywalne przez gwaranta, czyli w moim przypadku VW i jesli była jakaś modyfikacja to traci się gwarancje. Temat potwierdzony w VW bo pierwsi klijenci już dostali kwitki.
Ja z dziś pojechałem do znanej firmy zeby dogadać temat i tam dostałem takie info że nawet boxa wykryją!!!

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ