Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Dyskusje na temat Seata Ateca I generacji (2016-)
Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

Postanowilem zrobic jeden temat o wszystkich moich prawdziwych i wyimaginowanych (dla wiekszosci) problemach z Atecą. Jeden temat, zeby nie angazaowac plowy forum moimi "problemami". Jak ktos chce, to prosze o pomoc, a jak kogos denerwuje moje niedostosowanie do realiow elektronicznego swiata, to prosze tu nie wchodzic ;)
Bede tu wrzucac wszystkie moje problemy z autem ktore pokochalem od pierwszego wejrzenia i znielubilem po podrozy do domu od dealera jak juz bylo moje - przez bol prawej nogi (ktory nie mija) z powodu zbyt miekkiego pedalu gazu...

1. Pedal Gazu.
No wiec dzis znajoma usiadla za sterami bo chcialem sprawdzic czy jej takze "wpada" noga w pedal gazu. I jej nie wpada. Usiadlem - wpada. Wiec cofnela mi siedzenie na maksa do tylu i... mnie tez juz nie wpadala. Tyle ze teraz musze zsuwac sie z siedzenia zeby dosiegnac do pedalu sprzegla... cudo kurde. Podsumowujac: problem z pedalem gazu wciaz nie rozwiazany...

2. Martwy LCD.
Ale dzis wkurzylem sie na jeszcze kilka rzeczy. ekran LCD (infotainment) nie dziala... Wsiadlem do auta, odpalilem silnik a LCD po prawo od kierownicy - martwy. Brak nawet zegara. Wciskam wszystko co sie da - bez rezultatu... na ekraniku miedzy obrotomierzem i predkosciomierzem w kolko komunikat "laczenie z telefonem". Po kilku minutach nagle LCD sie wlacza i pojawia sie wielkie logo FR a potem... wizard zeby sobie wszystko ustawic. Wygladalo tak, jakby sie zresetowalo wszystko do ustawien fabrycznych. Samo. W ciagu dnia zdarzylo mi sie to dwa razy (zawsze z komunikatem po srodku o szukaniu telefonu (w ktorym nie mialem wlacoznego blutooth). Za drugim razem nagralem cala sytuacje martwego LCD na komorke, jakby mi potem ktos nie wierzyl...

Po powyzszym przestala mi pikac klapa bagaznika przy samoczynnym otwieraniu i zamykaniu (wczesniej pikala). I wydaje mi sie ze swiatla (ktore sa i byly) ustawione na "Auto" bardzo dlugo sie swieca po wyjsci uz auta. Ale akurat tej zmiany nie jestem pewny.

3. Kolorowa choinka
I na koniec: jak to diaska mozna wylaczyc w ogole ekran LCD ale tak zeby gralo radio? Nie chce tam miec nic - ma byc czanry.. chce miec jakis wygaszacz ekranu, ktory nie bedzie mnie rozpraszal - szczegolnie w nocy to denerwuje...

3a. Choinka przed kierownica
Czy da sie jakos wylaczyc zzeby miedzy obrotomierzem a predkosciomierzem bylo czarno? Zadna z informacji tam wyswietlanych nie jest mi potrzebna... ani "brak komunikatu", ani "nie mozna sie polaczyc z telefonem", ani co wlasnie gra radio... nie chce :P Da sie nie chciec ???

To na poczatek tyle :)



Sponsor

Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Sponsor


Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 312
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: l3niwi3c »

Na początek zacznij od przeczytania instrukcji obsługi. Tam znajdziesz wiele odpowiedzi na swoje pytania
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

To oczywiscie sluszna rada. Ale dalem żonie... wertuje od 2 godzin. Za duzo stresu ostatnio mialem i za bardzo sie uprzedzilem do tego auta na ten moment - musi mi przejsc :) Takze zona chwilowo wziela na siebie moje nerwy...

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Pepeg »

A ten wątek to na serio czy na żarty? Bo już się pogubiłem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

Akurat ten na serio. Juz nie bede (az tak bardzo) zartowac, bo dzis to mnie nerwy zjadly po kolejnym zgasnieciu auta na jedynce na srodku skrzyzowania i po "padnieciu" wyswietlacza. Ale jak wspomnialem - zebralem wszystkie swoje niedostosowania do realiow tego swiata w jeden watek, zeby nie zawadzal tym bardziej pojetnym i latwiej irytujacym sie.

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

Tak Frodo, to najwiekszy problem dla mnie. Inne to kwestia albo przyzwyczajenia (z czym u mnie trudno, ale wykonalne), albo naprawy jesli cos jest nie tak. Niestety mechanik w ASO powiedzial, ze nie da sie z tym nic zrobic... ale jeszcze podpytam. Natomiast obawiam sie ze to moze byc kwestia konca gwarancji wtedy (glupie by to bylo, no ale jednak...). O tescie na innym aucie myslalem i czekam na to, ale akurat dealer u mnie w miescie gdzie kupowalem autko nie ma w tej chwili zadnego modelu na manualu. A porownywanie tego na automacie chyba nie ma sensu. Takie porownanie wydaje sie sensowne. NAtomiast zaczynam sie obawiam, ze po prostu jestem za wysoki mam za dlugie nogi :/

Awatar użytkownika
chris
Posty: 410
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 67 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: chris »

@Teo pozwól ,że zapytam...
Czy przed zakupem swojego Seata odbyłeś wcześniej jazdę testową tym modelem :?
Ja też jestem bardzo wysoki i rozmiar stopy mam 49, jezdziłem wieloma autami grupy VAG ale nigdy pedał gazu nie był w nich dla mnie zbyt miękki ;)
Przejedz się nawet tym automatem bo pedał gazu jest w całym VAG ten sam i będziesz miał odpowiedz.
Tak z ciekawości dopytam jeszcze Twoja Żona też twierdzi ,że pedał gazu w Atece jest zbyt miękki :?

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Teo »

Czy przejechalem sie tym autem? Niestety w promieniu 200 km nie bylo akurat silnika 1,5 TSI z manualna skrzynia biegow, wiec dokladnie tym modelem - nie przejechalem sie. Przejechalem sie natomiasy 1,6 diesel, i w nim nie mialem zadnych problemow z gasnieciem silnika. Co do miekkiego pedalu gazu, to prawde mowiac nie pamietam... ale to byla jazda 10 minutowa, auto pokochalem od razu, ale mysle ze bylem zbyt zajety tym, zeby czegos zle nie zrobic niz tym czy pedal wpada mi w posadzke...
W aucie siedzialy juz dwie inne osoby i im pedal nie wpadal... Jednaz nich zasugerowala, zebym odsunal sobei fotel na maksimum do tylu i wtedy faktycznie pedal gazu im nie wpada, tyle ze wtedy nie jestem w stanie nacisnac pedalu sprzegla. Podjechanie blizej z siedzeniem to juz wpadania gazu. Takze eksperyment tylko powierdzil ze mam dziwna noge :/ Albo nie wiem co.

Natomiast jesli automat i manual maja taki sam pedal gazu, to super! Podjade w tygodniu do salonu i usiade sobie w innym egzemplarzu. Zreszta obok jest salon skody to i do Karoq wsiade. Oj jak ja bym chcial, zeby to byl tylko ten egzemplarz taki dziwny... nie mace pojecia jak bardzo...

Co do sugestii ze powinienem przeczytac instrukcje, to no tak, troche tam bledow znalazlem przy uczeniu sie tempomatu... Ale tempomat nauczony. Na dluzsza trase to fajna rzecz, chociaz bedzie wymagala ode mnie zmiany sposobu jazdy takze na trasie... pewnie bedzie mi przez to bezpieczniej :)
Szczesliwi jeden maly sukces, znalazlem tez funkcje do wylaczania LCD po 10 sekundach (swoja droga dziwne, ze nie mozna sobie ustawic innego czasu wygaszania ekranu LCD niz wlasnie 10 sekund, ale ok. Za to wciaz nie wiem jak wylaczyc ekranik miedzy analogowymi zegarami przed kierownicą. Pewnie sie nie da.

Natomiast obecnie wkurza mnie jedna rzecz: nie jestem w stanie wylaczyc radia. Tzn albo wylaczam calosc LCD po prostu wciskajac przycisk wlaczania-wylaczania, albo radio mi gra w tle jak mam wlaczone np. informacje o aucie. Czytam instrukcje - nie ma czegos takiego jak wylaczanie radia... jakas paranoja - bo nie wierze ze nie da sie radia wylaczyc, ale jest to tak nieintuicyjne ze do tej pory nie znalazlem :/

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: Pepeg »

Co Ty piszesz, można przełączyć na media albo po prostu ściszyc radio, ech. odnoszę wrażenie że to nie są realne problemy tylko jakieś trolowanie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Analogowy człowiek vs Elektroniczny samochod

Post autor: overheat »

Kliknięcie lewą rolką na kierze wycisza audio.

ODPOWIEDZ