Więc 1.5 Tsi ale 150 czy 130KM ma podwójny wtrysk, jak mniemam masz na myśli dwusystemowy wtrysk TSi+MPi tak jak w TFSi czy jak?sailor 88 pisze: ↑18 maja 2019, 18:03No niestety @Frodo, to jest cena postępu. Z jednej strony lepiej, bo szybciej, więcej, bardziej eko, itd. ale z drugiej strony zawsze więcej rzeczy do zepsucia. Zobacz na przykład w Twoim aucie, podwójny układ wtryskowy daje wiele korzyści, ale też potencjalnie zwiększa awaryjność (odpukać w niemalowane). Taka lajfa obecnie...
Silnik 1.5TSI
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Pisałem konkretnie o aucie @Frodo, a jak widnieje w jego stopce, ma silnik 2,0TSI, więc o tym silniku była mowa. Pozostałe silniki występujące w Atece (1,0-1,4-1,5 TSI) mają wtrysk bezpośredni, jednosystemowy,
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
@Kanisz, sorry, ale to jest materiał chroniony prawami autorskimi. Zarejestruj się na tej stronie (za darmo) i go sobie ściągnij.
Tak jak napisał sailor88 - podwójny wtrysk jest w silnikach EA888 GEN3 i 3B. W żadnych innych.
To prawda, że ciężko się dokopać do szczegółowych danych. Ciekawe czemu?
Swoją drogą w artykule jest też wykres krzywych mocy i momentu dla obu wersji silnika. Ciekawe jest to, że w 130KM stosują turbinę VTG, żeby pozbyć się turbodziury i podają, że max momentu dostępne jest od 1400rpm. Dla 150KM to 1500rpm przy zwykłej turbinie. I wszystko się zgadza. Tyle, że... do 1400rpm krzywe dla obu silników są identyczne. Po prostu w 130KM krzywa kończy się na 200Nm, a w 150KM rośnie dalej, żeby osiągnąć 250Nm przy 1500rpm.
Gdzie tu więc zysk z VTG na dole zakresu?
@Sailor88, masz rację, że silniki stają się coraz bardziej skomplikowane, żeby być "bardziej". Problem polega tutaj na tym, że 1.5 jest dużo bardziej skomplikowany od 1.4, ale w przypadku wersji 150KM nie jest "bardziej" pod żadnym innym względem. Pali więcej, gorzej jeździ. Nie ma więc żadnego zysku z tego stopnia skomplikowania.
Wygląda na to, że wersja 130KM jest bardziej oszczędna od 1.4 125KM. Więc tu jest jakiś zysk. A 150KM zrobili, żeby dalej mieć silnik o takich parametrach w ofercie, ale jest on zrobiony na siłę, żeby nie utrzymywać jednocześnie (bardzo udanego) 1.4 150KM i 1.5 130KM, bo to by podniosło koszt produkcji.
Podwójny wtrysk w EA888 przynosi przynajmniej wymierne korzyści - brak nagaru na zaworach dolotowych. A jego wpływ na awaryjność jest właściwie żaden - wtryskiwacze wtrysku pośredniego pracują w bardzo łatwych warunkach i właściwie są bezawaryjne. Przy wtrysku bezpośrednim to inna bajka, że względu na bardzo wysokie temperatury pracy.
Swoją drogą ja zrozumiałem z artykułu, że ten siłownik to dodatkowy element, ale może nieprecyzyjnie się wyrazili i masz rację, że to tylko szybki wariator. Biorąc pod uwagę twoją wiedzę na temat silników, jest na nawet wielce prawdopodobne
@Frodo, tak, ten wariator/fazator/siłownik jest sterowany hydraulicznie.
Tak jak napisał sailor88 - podwójny wtrysk jest w silnikach EA888 GEN3 i 3B. W żadnych innych.
To prawda, że ciężko się dokopać do szczegółowych danych. Ciekawe czemu?
Swoją drogą w artykule jest też wykres krzywych mocy i momentu dla obu wersji silnika. Ciekawe jest to, że w 130KM stosują turbinę VTG, żeby pozbyć się turbodziury i podają, że max momentu dostępne jest od 1400rpm. Dla 150KM to 1500rpm przy zwykłej turbinie. I wszystko się zgadza. Tyle, że... do 1400rpm krzywe dla obu silników są identyczne. Po prostu w 130KM krzywa kończy się na 200Nm, a w 150KM rośnie dalej, żeby osiągnąć 250Nm przy 1500rpm.
Gdzie tu więc zysk z VTG na dole zakresu?
@Sailor88, masz rację, że silniki stają się coraz bardziej skomplikowane, żeby być "bardziej". Problem polega tutaj na tym, że 1.5 jest dużo bardziej skomplikowany od 1.4, ale w przypadku wersji 150KM nie jest "bardziej" pod żadnym innym względem. Pali więcej, gorzej jeździ. Nie ma więc żadnego zysku z tego stopnia skomplikowania.
Wygląda na to, że wersja 130KM jest bardziej oszczędna od 1.4 125KM. Więc tu jest jakiś zysk. A 150KM zrobili, żeby dalej mieć silnik o takich parametrach w ofercie, ale jest on zrobiony na siłę, żeby nie utrzymywać jednocześnie (bardzo udanego) 1.4 150KM i 1.5 130KM, bo to by podniosło koszt produkcji.
Podwójny wtrysk w EA888 przynosi przynajmniej wymierne korzyści - brak nagaru na zaworach dolotowych. A jego wpływ na awaryjność jest właściwie żaden - wtryskiwacze wtrysku pośredniego pracują w bardzo łatwych warunkach i właściwie są bezawaryjne. Przy wtrysku bezpośrednim to inna bajka, że względu na bardzo wysokie temperatury pracy.
Swoją drogą ja zrozumiałem z artykułu, że ten siłownik to dodatkowy element, ale może nieprecyzyjnie się wyrazili i masz rację, że to tylko szybki wariator. Biorąc pod uwagę twoją wiedzę na temat silników, jest na nawet wielce prawdopodobne
@Frodo, tak, ten wariator/fazator/siłownik jest sterowany hydraulicznie.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
W całej rozciągłości się z tobą zgadzam i na dodatek nie mogę pojąć po co tyle zmian, które dają bardzo niewiele, a w niektórych kwestiach efekt jest nawet odwrotny, przy większym skomplikowaniu konstrukcji. Przecież 1.4 TSI to naprawdę udana i dopracowana (po wstępnych niepowodzeniach) jednostka. Trzeba przyjąć, że od czasu do czasu wszystkim producentom zdarza się jakaś wtopa. W przypadku diesel'a tak na szczęście nie było. Miałem VW Jetta 1,6TDI, a Atecę kupiłem też 1.6 TDI, ale nowej generacji, z dość dużymi zmianami, więc miałem podobne obawy czy czegoś przypadkiem nie skopali przy tym "polepszaniu", ale na szczęście wszystkie zmiany okazały się na prawdę korzystne. Co prawda osiągi prawie się nie zmieniły ( moc wzrosła nieznacznie, moment pozostał ten sam), ale sposób i zakres rozwijania mocy i momentu, kultura pracy, start silnika, spalanie, hałas, czas nagrzewania, wszystko na plus.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie było ? Było miałem 10 samochodów w regionie VW 6 z tym silnikiem zaraz jak był wprowadzony. 6 uległo tej samej usterce mniej więcej przy ok 120 tys. ( taki przypadek po gwarancji). Usterka polegała na przecieku pompy wysokiego ciśnienia co skutkowało zalaniem paska rozrządu. Co było dalej nie trzeba pisać co było. fakt teraz 1.6 TDI to zupełnie inna bajkasailor 88 pisze: ↑19 maja 2019, 2:06W całej rozciągłości się z tobą zgadzam i na dodatek nie mogę pojąć po co tyle zmian, które dają bardzo niewiele, a w niektórych kwestiach efekt jest nawet odwrotny, przy większym skomplikowaniu konstrukcji. Przecież 1.4 TSI to naprawdę udana i dopracowana (po wstępnych niepowodzeniach) jednostka. Trzeba przyjąć, że od czasu do czasu wszystkim producentom zdarza się jakaś wtopa. W przypadku diesel'a tak na szczęście nie było. Miałem VW Jetta 1,6TDI, a Atecę kupiłem też 1.6 TDI, ale nowej generacji, z dość dużymi zmianami, więc miałem podobne obawy czy czegoś przypadkiem nie skopali przy tym "polepszaniu", ale na szczęście wszystkie zmiany okazały się na prawdę korzystne. Co prawda osiągi prawie się nie zmieniły ( moc wzrosła nieznacznie, moment pozostał ten sam), ale sposób i zakres rozwijania mocy i momentu, kultura pracy, start silnika, spalanie, hałas, czas nagrzewania, wszystko na plus.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
To jak najbardziej prawda, tyle że ja brałem pod uwagę założenia konstrukcyjne i ich efekt końcowy. To, że producent pomp wysokiego ciśnienia (Continental) wyprodukował wadliwą partię, nie rzutuje na całość konstrukcji silnika. Chociaż przez użytkownika jest zupełnie inaczej (bardzo negatywnie) odbierane, czemu się nie dziwię, bo awaria uszczelnienia w pompie powoduje "grube" uszkodzenia i kosztowną naprawę.michal 76 pisze: ↑19 maja 2019, 10:06Nie było ? Było miałem 10 samochodów w regionie VW 6 z tym silnikiem zaraz jak był wprowadzony. 6 uległo tej samej usterce mniej więcej przy ok 120 tys. ( taki przypadek po gwarancji). Usterka polegała na przecieku pompy wysokiego ciśnienia co skutkowało zalaniem paska rozrządu. Co było dalej nie trzeba pisać co było. fakt teraz 1.6 TDI to zupełnie inna bajka
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ok, ale podobno silniki 1.5TSi 130KM DACA mają 5punktowy wtrysk bezpośredni 350bar, a 150KM DADA 3punktowy 250bar?
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Silnik 1.5TSI
To ja mam jedno fundamentalne pytanie...
Kupujac nowy samochod Seat Ateca, obecnie, mamy do dyspozycji pomijajac najslabsze silniki, cztery jednostki: 1.5 i 2.0 TSI oraz 1.6 i 2.0 TDI. Ktory silnik jest najlepszy pod kątem zywotnosci i kultury pracy ?
Kupujac nowy samochod Seat Ateca, obecnie, mamy do dyspozycji pomijajac najslabsze silniki, cztery jednostki: 1.5 i 2.0 TSI oraz 1.6 i 2.0 TDI. Ktory silnik jest najlepszy pod kątem zywotnosci i kultury pracy ?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Posłużę się cytatem:" Jestem za, a nawet przeciw" A teraz na poważnie, współczesne TDI są wręcz stworzone do jazdy miejskiej, ciche (jak na diesel'a), elastyczne i oszczędne. Nagrzewają się również bardzo szybko, a kiedyś było to zmorą (wiem, bo to mój czwarty diesel). Jeżdżę prawie wyłącznie po mieście (95%) i jestem bardzo zadowolony, szczególnie ze spalania. Jest tylko jedno "ale"... Powiedziałbym, że jest to silnik dla świadomego użytkownika. Problem może pojawić się wtedy, gdy będziemy eksploatować auto wyłącznie na krótkich odcinkach. Co około 300-400 km włącza się procedura wypalania DPF, która trwa 20 minut. Przerwanie tej procedury jest możliwe, a silnik podejmie ją następnym razem, natomiast wielokrotne uniemożliwienie jej dokończenia, będzie skutkować koniecznością wypalenia serwisowego (koszty z wymianą oleju). Reasumując, do permanentnej jazdy wyłącznie na krótkich odcinkach, nie polecam tego silnika. Osobiście czasem wybieram się na przymusowy, kilkukilometrowy "spacer" aby dokończyć proces oczyszczanie filtra, obserwując cały proces za pomocą odpowiedniej aplikacji. Ale moje "zboczenie" motoryzacyjne i miłość do dieslel'a należy pominąć, a dla większości będzie to jednak upierdliwe i niepożądane.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ja stawiałbym na 2.0 TSI...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...