Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
PiotrekDriver
Posty: 101
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: PiotrekDriver »

Witam, Posiadam Atecę w wersji 1.4 TSI z DSG i 4Drive, otóż kiedy tryb 2 cylindrowy się odpala na poziomie od 1400 do 1700 obrotów wyraźnie samochód zaczyna leciutko wibrować i głośniej chodzić, dodatkowo przy małych prędkościach jak załącza się ten tryb to słychać przy otwartej szybkie jakby coś trzaskało kiedy tryb się włącza i kiedy wyłącza. Problem mija kiedy 2 cylindry włączają się po przekroczeniu np. 100kmh albo już po prostu jest to nie odczuwalne ze względu na predkosc. Ale przy właśnie niskich prędkościach jest bardzo słabo... Wolałbym żeby tego nie było.. Da się to wyłączyć? , czy po prostu zgłaszać na gwarancje ? Auto ma przebieg 12.000 km. Miał ktoś podobnie ?



Sponsor

Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Sponsor


Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: thecichy »

Brzmi to niepokojąco, w szczególności to "trzaskanie"... Jak tak to właśnie słyszysz to niezależnie od tego, czy da się to wyłączyć czy nie (tego nie wiem) to lepiej to jak najszybciej zgłosić do ASO.

PiotrekDriver
Posty: 101
Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: PiotrekDriver »

Wejscie w tryb 2 cylidrowy zygnalizuje sie trzaśnieciem/pyknięciem w okolicy silnika ale słychać to tylko jak jadę z 30kmh , otwarte okno itd. Ale ogólnie przy obrotach 1400-1600 przejście z 2 cylindrów na 4 jest bardzo nie płynne, irytuje trochę , kiedy wchodzi w eco, zaczyna rezonować potem dodaje gazu , i znowu 4 cylindry i wtedy jest płynnie.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: sailor 88 »

Realizacja tego trybu odbywa się w sposób elektryczno-mechaniczny za pomocą cewki i przesuwnego rdzenia, może słyszysz więc, pracę elektromagnesu i jest to normalny odgłos a może coś jest "nie halo". Należałoby to sprawdzić na innym egzemplarzu, ale ja mam inny silnik niestety.
A działa to tak:
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Felix »

Szczerze mówiąc nie przysłuchiwałem się czy słychać stukanie przy przełączaniu trybu, że ale u mnie (1.5) też czuć wibracje.
Natomiast u mnie nigdy ten tryb nie włącza się powyżej 80km/h (a i do tych 80 niezbyt często), więc ciężko mi powiedzieć jak wtedy pracuje. Tzn. włącza się powyżej 80, ale tylko przy hamowaniu silnikiem, więc wtedy siłą rzeczy wibracji nie będzie.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: michal 76 »

Ja takich objawów nie mam. Tak naprawdę to gdyby nie kontrolka to by nie było wiadomo ile garów chodzi

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Felix »

michal 76 pisze:
06 cze 2019, 16:23
Ja takich objawów nie mam. Tak naprawdę to gdyby nie kontrolka to by nie było wiadomo ile garów chodzi
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że w silniku mojego samochodu coś jest konkretnie zwalone.
Kangurowanie (przy DSG), brak reakcji na pedał gazu, wysokie spalanie, wibracje przy trybie dwucylindrowym, rzadko włączający się tryb dwucylindrowy, bardzo nierówna I dziwna praca po uruchomieniu (odgłos, jakby gdzieś puszczał wydech), klepanie zaworów (a przynajmniej tak to brzmi) i ogólnie głośna praca silnika (słychać go głośniej, niż w gorzej wyciszonym Leonie).
Znając życie serwis i tak powie, że wszystko jest ok (poza dwoma pierwszymi pozycjami, bo to już przyznali w TPI)...

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

No to faktycznie coś chyba nie halo. U mnie jedynie czasami jak silnik jeszcze nie osiągnie temperatury 90° a jadę po górkę i włączy się tryb 2 cylindrowy to ciut głośniej chodzi ale to naprawdę sporadycznie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: patryk7133 »

Dokładnie !

Z tego, co czytam posty użytkowników Ateci z silnikiem 1,5 to powinni wycofać ten silnik z obiegu i jak najszybciej oddać pieniądze wszystkim, którzy kupili ten bubel i nie chodzi mi oczywiście tylko o tryb 2 cylindrowy.

Ps:Mam przejechane 45 000 km i nigdy nie odczuwałem skutków ubocznych przełączania się silnika w tryb 2 cylindrowy, a jeśli chodzi o samo jego włączanie to póki silnik nie był dobrze dotarty, ułożony to też włączał się bardzo sporadycznie w tym momencie włącza się prawie w każdym zakresie prędkości, a nawet nauczyłem się wymuszać jego załączania w określonych warunkach.

Pozdrawiam.

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Luk4as »

Tak. Maja oddawac pieniadze z odsetkami i jeszcze zadoscuczynienie placic

ODPOWIEDZ