Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: dario37 »

michal 76 pisze:
06 cze 2019, 16:23
Ja takich objawów nie mam. Tak naprawdę to gdyby nie kontrolka to by nie było wiadomo ile garów chodzi
Ja mam tak samo.Wszystko płynnie i cichutko,"niech zyje 1.4 TSI"! :D


Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Sponsor

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Sponsor


overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: overheat »

Wybaczcie, że się wtrącę: jak to jest z ACT w 2.0 tsi (AT)?

U mnie Eco pojawia się na dashu tylko gdy bezpośrednio wybiorę tryb Eco wybierakiem i odpuszczę gaz (ale to chyba co innego, bo to odłącza silnik od napędu). W pozostałych trybach nic ciekawego się nie dzieje. To jest jakoś transparentnie realizowane, czy w 2.0 tego nie ma? Instrukcja nie wyróżnia podziału na silniki w tej kwestii.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: sailor 88 »

overheat pisze:
07 cze 2019, 11:32
Wybaczcie, że się wtrącę: jak to jest z ACT w 2.0 tsi (AT)?
2.0 TSI nie posiada tego systemu! ACT występuje tylko w odmianach silników 1.4 i 1.5 TSI.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

overheat
Posty: 207
Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: overheat »

sailor 88 pisze:
07 cze 2019, 12:11
overheat pisze:
07 cze 2019, 11:32
Wybaczcie, że się wtrącę: jak to jest z ACT w 2.0 tsi (AT)?
2.0 TSI nie posiada tego systemu! ACT występuje tylko w odmianach silników 1.4 i 1.5 TSI.
I to wyjaśnia sprawę. Dzięki! ;-)

Bums75
Posty: 2
Rejestracja: 05 maja 2023, 19:09
Samochód: Seat Leon HB 1.5 TSI 150KM DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Bums75 »

Ja mam 1.5 TSI 150KM z DSG, tryb 2 cylindrowy działa niezauważalnie, poza kontrolką na blacie.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Rafiner »

Bums75 pisze:
05 maja 2023, 19:14
Ja mam 1.5 TSI 150KM z DSG, tryb 2 cylindrowy działa niezauważalnie, poza kontrolką na blacie.
Przełącz skrzynie w S i posłuchaj. Delikatnie słychac.
Ja po gwarancji, albo w 5 roku po przeglądzie z 4 roku przeprogramowuje skrzynie, wyłączam żeglowanie, ACT i S/S.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

coulomb
Posty: 91
Rejestracja: 27 lis 2021, 16:53
Samochód: Seat Ateca Style 1.5 TSI DSG
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: coulomb »

Rafiner pisze:
05 maja 2023, 20:44
Bums75 pisze:
05 maja 2023, 19:14
Ja mam 1.5 TSI 150KM z DSG, tryb 2 cylindrowy działa niezauważalnie, poza kontrolką na blacie.
Przełącz skrzynie w S i posłuchaj. Delikatnie słychac.
Ja po gwarancji, albo w 5 roku po przeglądzie z 4 roku przeprogramowuje skrzynie, wyłączam żeglowanie, ACT i S/S.
A dlaczego żeglowanie?

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Rafiner »

Bo jest chyba najglupsze z tego wszystkiego. To jest ciągłe wysprzeglanie, co jest fizycznym odłaczeniem sprzęgła i znowu załączeniem. Kazdy cykl, to scieranie tarczy sprzeglowej i kop na 2 mas. Bez celowe, probuj tak jezdzic na manualu, co chwila wysprzęglaj i zapinaj znowu.
Wiem ze nas to wali, bo nogami nie robie, ale niszczy sprzegło. Dlatego.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

farel
Posty: 7
Rejestracja: 06 kwie 2023, 10:17
Samochód: Szybki
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: farel »

Jak uniknąć tego żęglowania podczas jazdy?

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

Ustaw tryb sport i po sprawie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

ODPOWIEDZ