Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kanisz »

Panowie chyba pojawiła się nowa teoria, mówiąca, że za słaby dół w 1.5tsi 150KM DADA odpowiada zwykłe turbo z wastegate, natomiast w modelach od M19 również te silniki DADA miały otrzymać turo z VTG, co znacząco powinno poprawić ruszanie i przyspieszanie w zakresie dolnych obrotów, stąd tłumaczyłoby to dlaczego w nowych autach testowych nie zaobserwowałem w/w problemów.

Kolega miroA3 z innego forum potwierdza montaż VTG w DADA MY19 według ETKA, pod linkiem niżej na dole strony
https://leonclub.pl/forum/viewtopic.php ... na#p754721



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Z tego co widzę, to MiroA3 opiera się tylko na ETKA, a tam jest chyba błąd w opisie turbiny.
DADA ma turbinę (według screenów od Miro) 05E145701K. Turbina ta pokazana jest na zdjęciach na poniższej stronie:
https://www.proxyparts.com/car-parts-st ... /11030880/
Ze zdjęć wygląda mi to na zwykłą turbinę z zaworem upustowym, który nawet widać na jednym ze zdjęć.
Dla porównania DACA ma turbinę 05E145701E, która wygląda tak:
https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DCh ... g96BAgBEC0
Jak widać ma zupełnie inną konstrukcję i tam nie widać na zdjęciach zaworu upustowego. To rzeczywiście jest turbina VTG.
Problemem silnika DADA nie jest brak dołu. Sprawdź sobie przebieg krzywej momentu obrotowego obu wersji. Do 200Nm te krzywe są praktycznie identyczne, tyle że DACA kończy się na 200, a DADA wspina się dalej do 250. Stąd maksymalny moment DADA ma wyżej niż DACA, ale już przy 1400 RPM oba silniki mają identyczny moment.
Po co jest VTG w DACA tłumaczyłem wyżej.

Amadeusz
Posty: 188
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Chyba trzeba zacząć myśleć o połaczeniu sił i jakiejś wspólnej akcji z żądaniem wyjaśnień i perspektyw, bo pojedynczo to nas będą rozgrywać jak będą chcieli i udawać, że nie wiedzą o co chodzi. To autko jest super, ale to ruszanie na zimnym silniku to z jazdą furmanką tylko da się porównać...bardzo irytujące.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

@Frodo, właśnie maksymalny moment obrotowy tych silników jest inny. Dla wersji 130KM to 200Nm, a dla 150KM 250Nm. Ale do 1400 RPM przebieg krzywych momentu jest de facto identyczny, więc dół jako taki mają taki sam. Różnice pojawiają się wyżej.
Turbo-dziura, która powoduje opóźnienie w reakcji na gaz jest zależna od bezwładności turbiny, czyli w sumie głównie od jej wielkości. Tu rzeczywiście lag może być większy dla wersji DADA i pewnie VTG by pomogło, ale... Po co producent miałby stosować droższe i bardziej awaryjne VTG, żeby pozbyć się laga, skoro... sam nam tego laga programowo zwiększa? To by się mijało z celem i było nielogiczne.
Oczywiście to są częściowo domysły, bo nie wiemy co producent ma na myśli robiąc pewne rzeczy.

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Teo »

Amadeusz pisze:
09 cze 2019, 19:32
Chyba trzeba zacząć myśleć o połaczeniu sił i jakiejś wspólnej akcji z żądaniem wyjaśnień i perspektyw, bo pojedynczo to nas będą rozgrywać jak będą chcieli i udawać, że nie wiedzą o co chodzi. To autko jest super, ale to ruszanie na zimnym silniku to z jazdą furmanką tylko da się porównać...bardzo irytujące.
No coz... smutna prawda jest taka, ze kazdy ma swoje zycie. Takze ja sie dam "rozegrac". Tzn czekam obecnie na oferte od Seata w sprawie konkretnie mojego problemu. Nie mam czasu na kolejną walke i kolejne stowarzyszenie, O ILE uda mi sie sprawe zalatwic polubownie. Czyli albo auto oddac albo zamienic. W takiej sytuacji przestane zapewne byc pomocny w tej konkretnej sprawie, bo domyslam sie, ze jednym z warunkow takiego porozumienia moze byc nie robienie dalej problemow grupie VW.
Natomiast w przypadku kiedy to sie nie uda mam bardzo dobry i medialny pomysl jak sprawe zalatwic, tak, zeby producent silnika poczul sytuacje na skale europejską (bo inna nie ma sensu), a ja zebym mial nowe poprawnie dzialajace auto. W takim przypadku moze skorzysta wiecej osob, jak VW faktycznie poczuje, a nie tylko zauwazy problem. Niestety jednak bede szczery - jak wyzej napisalem - podstawa to dla mnie zalatwienie mojego problemu, bo wedlug mnie wlasnie samodzielnie wiecej sie wywalczy. I ode mnie jedna rada: twardo walczyc.

Na od razu formujace sie pytanie "a co ty mozesz przeciwko koncernowi..." nie odpowiem. Ale moge. Wszystko kwestia pomyslu, ktory bedzie fajnym newsem dla mediow motoryzacyjnych w europie - nie na zasadzie "auto ma wade". Sa inne metody. Kreatywnosc w ewentualnej walce kazdemu bardzo polecam.

jodrak
Posty: 25
Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
Samochód: Seat
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: jodrak »

Życzę wygranej choć?Trzy lata walczyłem z nowym wadliwym samochodem prawnicy rzeczoznawcy itp.mają to w serdecznym poważaniu czy to nagłośnisz ja pisałem gdzie tylko się da i nic nie wskurałem. Wniesienie sprawy do sądu do koszta i wygrać z koncernem jest praktycznie niemożliwe. Jeżeli auto masz za gotówkę to w grę rzeczywiście w wchodzi zamiana w leasingu ta opcja nie wchodzi w grę jesteś na straconej pozycji. Właśnie wróciłem z Niemiec próbowałem starymi znajomościami dowiedzieć się jak to wygląda na miejscu krótko i węzłowato mam się pozbyć tego silnika. Powodzenia. Od 2 miesięcy próbuje sprzedać auto niestety forum robi swoje chętnych na ten silnik brak😁

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Teo »

A mniej węzłowato? :) Czego tam sie dowiedziales? Bo wciaz trudno mi uwierzyc, ze az tak moze byc silnik spieprzony...

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: JACA »

jodrak pisze:
10 cze 2019, 16:42
Właśnie wróciłem z Niemiec próbowałem starymi znajomościami dowiedzieć się jak to wygląda na miejscu krótko i węzłowato mam się pozbyć tego silnika.
Gdy zamawiałem Atecę brałem pod uwagę 2 opcje: 1.5 TSI lub 2.0 TSI, ale w wersji 4drive. Sprzedawca mówił, że ma w cenniku 1.5 TSI 4drive chociaż nie było takiej konfiguracji w oficjalnie udostępnionych cennikach. Zastanawiam się teraz co oni by mi sprzedali, bo wciąż nie ma wersji 1.5 TSI 4drive DSG... :?:
A jednocześnie cieszę się, że wybrałem 2.0 bo być może ominą mnie tego typu problemy.
--
Jaca

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: xipil »

JACA pisze:
11 cze 2019, 10:03
jodrak pisze:
10 cze 2019, 16:42
Właśnie wróciłem z Niemiec próbowałem starymi znajomościami dowiedzieć się jak to wygląda na miejscu krótko i węzłowato mam się pozbyć tego silnika.
Gdy zamawiałem Atecę brałem pod uwagę 2 opcje: 1.5 TSI lub 2.0 TSI, ale w wersji 4drive. Sprzedawca mówił, że ma w cenniku 1.5 TSI 4drive chociaż nie było takiej konfiguracji w oficjalnie udostępnionych cennikach. Zastanawiam się teraz co oni by mi sprzedali, bo wciąż nie ma wersji 1.5 TSI 4drive DSG... :?:
A jednocześnie cieszę się, że wybrałem 2.0 bo być może ominą mnie tego typu problemy.
A zainteresowałeś, że w Skodzie jednak taka konfiguracja jest?

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: JACA »

xipil pisze:
11 cze 2019, 14:28
A zainteresowałeś, że w Skodzie jednak taka konfiguracja jest?
Być może, tylko co z tego skoro ja chciałem Seata 8-)
--
Jaca

ODPOWIEDZ