Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 379
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo » 13 cze 2019, 20:36

Felix pisze:
13 cze 2019, 17:59
Po prostu zupełnie inne ciśnienie w komorze spalania w momencie wtrysku spowoduje, że paliwo zupełnie inaczej się ułoży. A wtedy proces spalania nie będzie optymalny.
Ciśnienie to może od biedy da się uzyskać +/- takie same (nawet na różne sposoby, szczególnie jeśli rzeczywiście mamy lepszą kontrolę nad zaworami), ale z resztą już większy problem - zwłaszcza jeśli chcemy naśladować pracę 1.4... z oficjalnym poziomem emisji 1.5. :?
Tak w ramach burzy mózgów: biorąc pod uwagę niestabilną pracę, rzucam pomysł rezonansu, np. gdzieś taka mała komora rezonansowa, prawie jak w dwusuwie, choć zapewne mniej spektakularnie, ale w każdym razie może jakiś rezonans, nie koniecznie w tej formie. ;)
Oczywiście przyznaję, że z tą ilością informacji to trochę wróżenie z fusów i ogólnie mój mózg jest już mocno przegrzany (>30 C w pokoju), więc może zacznę kasować jak oprzytomnieję... :lol:
Ostatnio zmieniony 13 cze 2019, 21:02 przez Frodo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


jodrak
Posty: 18
Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
Samochód: Seat

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: jodrak » 13 cze 2019, 20:55

Teo. W Niemczech odwiedziłem starych znajomych którzy próbowali dowiedzieć się coś o tym silniku i przekazuje to co mi powiedzieli sam nie wiem co o tym myśleć i czy to jest wiarygodne.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 579
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 » 13 cze 2019, 23:00

Frodo pisze:
13 cze 2019, 20:36
Tak w ramach burzy mózgów: biorąc pod uwagę niestabilną pracę, rzucam pomysł rezonansu, np. gdzieś taka mała komora rezonansowa, prawie jak w dwusuwie, choć zapewne mniej spektakularnie, ale w każdym razie może jakiś rezonans, nie koniecznie w tej formie. ;)
@Frodo, ta burza mózgów w VAG-u już na pewno trwa, nie wierzę, że olali problem i nic nie robią, przeciwnie myślę, że prace idą pełną parą, ale to wymaga czasu!!!! Powołali pewnie inżynierski "sztab kryzysowy" i dłubią dzień i noc. Tylko oczywiście za późno, bo to powinno mieć miejsce przed seryjną produkcją, ale nie...przecież kasa, kasa i jeszcze raz kasa! Nikt oczywiście do tego się nie przyzna, bo to byłoby podstawą do roszczeń nabywców, a to oznaczałoby niezgodność z umową i zwrot...

P.S. I jeszcze jedno, co w/g mnie jest powodem takich zdarzeń w czasach tak zaawansowanych technicznie...ano właśnie, chodzi o symulacje komputerowe na bazie których prowadzi się prace konstrukcyjne i badania w oparciu o tzw. wirtualną hamownię. To co działało prawidłowo i dobrze "programowo", niestety nie sprawdziło się w praktyce, bo to jest tylko program, lepiej lub gorzej napisany, ale program, który czegoś nie uwzględnił...Wiem, wiem dzisiaj to norma, inaczej się nie da...
Pamiętacie pierwsze jednostki 1.8TFSI, 2.0TFSI, 1,8TSI z serii EA888?(2008-2011). Zastosowano w nich tłoki z bardzo cienkimi pierścieniami, których zadaniem było zredukowanie tarcia (poprzez zmniejszenie powierzchni trących). Obniżenie strat energii pochłanianej przez tarcie miało zmniejszyć zużycie paliwa, oraz emisję CO2. Obliczono teoretycznie do jakiej minimalnej wartości można zejść, bez wpływu na utratę ciśnienia sprężania, ale nikt nie wziął pod uwagę jak wpłynie to za zużycie oleju. A wpłynęło, bo silniki zużywały go 1-2 l/ 1000km. VAG podobnie jak teraz nie widział problemu, ale z czasem przekonstruowano układ i jest dobrze (od czerwca 2011). Niestety większość pierwotnych posiadaczy, po krótkiej wtedy gwarancji, wymieniała tłoki z pierścieniami na nowe, na własny koszt.
Ateca Style|1,6TDI|Samoa Orange|Alcantara|Kamery 360|Martwy punkt|Full Link|Alarm|

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 1850
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju » 14 cze 2019, 0:19

Sailor poniekąd się z Tobą zgadzam bo większość silników brała litry oleju, jedynie nie mogę zrozumieć dlaczego mój były passat 2.0 tfsi z 2006 roku brał niewiele ponad pół litra na 15kkm dzisiaj jeżdżę nom mój kolega ma prawie 300kkm na liczniku i dalej tyle dolewa. Osobiście uważam że to wina pierwszych użytkowników tzn. sposób w jaki układało silnik i zbyt długie okresy między wymiana oleju. U mnie koleś jeździł po autostradach i wymieniał olej co 15kkm.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 579
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 » 14 cze 2019, 8:00

Endrju pisze:
14 cze 2019, 0:19
Sailor poniekąd się z Tobą zgadzam bo większość silników brała litry oleju, jedynie nie mogę zrozumieć dlaczego mój były passat 2.0 tfsi z 2006 roku brał niewiele ponad pół litra na 15kkm dzisiaj jeżdżę nom mój kolega ma prawie 300kkm na liczniku i dalej tyle dolewa. Osobiście uważam że to wina pierwszych użytkowników tzn. sposób w jaki układało silnik i zbyt długie okresy między wymiana oleju. U mnie koleś jeździł po autostradach i wymieniał olej co 15kkm.
@Endrju, napisałem powyżej w nawiasie, ta modyfikacja pojawiła się później, Pierwszy silnik o oznaczeniu EA888 trafił do aut koncernu Volkswagena w 2007 roku, zastępując starszą jednostkę 2.0 FSI/TFSI EA113. Mimo że EA888 było zupełnie nową konstrukcją, producent określił ją jako drugą generację, dodając tym samym oznaczenie Gen.2. Nie może sposób eksploatacji mieć aż takiego wpływu na silnik, bo tylko niewielka część użytkowników pochyla się nad procesem "układania" silnika.

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/wadliwy-s ... 88-porady/
Ateca Style|1,6TDI|Samoa Orange|Alcantara|Kamery 360|Martwy punkt|Full Link|Alarm|

Amadeusz
Posty: 92
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz » 30 cze 2019, 18:57

W ramach statystyk średnie spalanie podczas wakacyjnych autostradowych wojaży po Europie: 6.9l/100km. Full załadowany i z klimą non-stop przy +35-37C (pięknie daje rade). Bagażnik rewelka wszystko weszło co tylko potrzebowaliśmy. Naprawdę miłe zaskoczenie, lato mu nie straszne w przeciwieństwie do zimy. Świadomie zrezygnowałem z box-a bo akustyka w zimie była dla mnie nie do zaakceptowania.
Po 18tyś km odezwał sie tez pierwszy raz czujnik poziomu oleju (nie dolewałem nic wcześniej) bagnet rzeczywiście był na minimum, ale nie powiedziałbym, że było poniżej zalecanego poziomu. Wlałem 0,5l i jest OK takie 80%, pewnie 0,75l by było do 100%, ale nie chciałem przelać.

mike
Posty: 34
Rejestracja: 05 mar 2019, 22:37
Samochód: Seat Ateca FR 1.5TSI DSG

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: mike » 11 lip 2019, 7:23

To jaką prędkością jeździliście po tej autostradzie, że spalił Wam 6.9L/100km? Bo przy prędkości autostradowej 140km/h silnik 1.5TSI wciąga spokojnie 9-10 litrów benzyny na 100 km...

Amadeusz
Posty: 92
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz » 11 lip 2019, 8:03

mike pisze:
11 lip 2019, 7:23
To jaką prędkością jeździliście po tej autostradzie, że spalił Wam 6.9L/100km? Bo przy prędkości autostradowej 140km/h silnik 1.5TSI wciąga spokojnie 9-10 litrów benzyny na 100 km...
Dopuszczalną w danym momencie 100-140 w zależności od kraju, oczywiście nie obyło sie bez korków, wypadków, robót drogowych i jazdy poza drogami szybiego ruchu.


Obrazek

Obrazek

Felix
Posty: 239
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix » 11 lip 2019, 9:44

@Mike, Amadeusz, to tylko potwierdza, że nie istnieją 2 takie same silniki 1.5 ;)
A tak na poważnie - są spore różnice między egzemplarzami i objawiają się one zarówno w pracy silnika ("kangury", brak reakcji na gaz, kultura pracy na biegu jałowym po uruchomieniu) jak i w spalaniu.
Wynik Amadeusza jest bardzo ładny. Z drugiej strony jak najbardziej wierzę w to, że u Mike'a pali 9-10 przy 140km/h. U mnie przy tej prędkości wychodzi 8.2-9.5, w zależności od warunków (czy mocno wieje w nos itp.).
Generalnie silnik jest w Atece bardzo wrażliwy na styl i warunki jazdy. Do pracy mam 21km, z czego ok. 5km miasto (jakieś 3km to korek i/lub wolna jazda w gęstym ruchu, w zależności od dnia), ok. 10km to autostrada i reszta dwupasmowymi krajówkami (z 3 rondami po drodze, na których trzeba zwolnić). Jak jadę normalnie (nieco bardziej dynamiczna jazda po mieście, autostrada 140km/h, krajówka 100km/h), to na tej trasie mam spalanie 8.5l/100km lub nawet więcej. Jak bawię się w eko-driving (płynna jazda w mieście, na ile się da, autostrada 120km/h, krajówka 90km/h) i warunki sprzyjają (mieście nie ma dużego korka, nie wieje mocno), to np. dzisiaj udało mi się uzyskać 7.0l/100km. Przy czym zawsze dużo hamuję silnikiem (np. na zjeździe z autostrady zwykle nie dotykam nawet hamulca). 1.5l/100km różnicy, przy nie tak znowu wielkich róznicach w stylu jazdy i czasie dojazdu. To dużo.
Generalnie u mnie KAŻDE gwałtowniejsze przyspieszenie (np. przy wyprzedzaniu czy dynamicznym włączaniu do ruchu) i ruszenie z miejsca (np. w korku) powoduje znaczny wzrost średniego spalania. Dużo większy, niż miało to miejsce np. w poprzednim Leonie, czy w Ibizie mojej żony.
I o ile jeszcze jestem w stanie zrozumieć różnicę między Leonem a Atecą na autostradzie, przy dużych prędkościach (gorsza aerodynamika Ateci), o tyle tych różnic przy ruszaniu, czy przyspieszaniu w mieście już nie rozumiem, bo tu znaczenie ma tylko masa. A różnica w masie Ateci i Leona jest dość mała.

Amadeusz
Posty: 92
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz » 11 lip 2019, 9:53

Sprawdzajcie sobie ciśnienie w oponach. Ja jechałem na 2.7 z tyłu, normalnie kontroluje na codzień te 2.5 i zauważyłem że często mam 2.2 a czujnik tego nie wyłapuje. Generalnie potwierdzam spalanie jest nieprzewidywalne, ale w okresie letnim dużo, dużo niższe nawet mimo Klimy.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość