@Endrju, napisałem powyżej w nawiasie, ta modyfikacja pojawiła się później, Pierwszy silnik o oznaczeniu EA888 trafił do aut koncernu Volkswagena w 2007 roku, zastępując starszą jednostkę 2.0 FSI/TFSI EA113. Mimo że EA888 było zupełnie nową konstrukcją, producent określił ją jako drugą generację, dodając tym samym oznaczenie Gen.2. Nie może sposób eksploatacji mieć aż takiego wpływu na silnik, bo tylko niewielka część użytkowników pochyla się nad procesem "układania" silnika.Endrju pisze: ↑14 cze 2019, 0:19Sailor poniekąd się z Tobą zgadzam bo większość silników brała litry oleju, jedynie nie mogę zrozumieć dlaczego mój były passat 2.0 tfsi z 2006 roku brał niewiele ponad pół litra na 15kkm dzisiaj jeżdżę nom mój kolega ma prawie 300kkm na liczniku i dalej tyle dolewa. Osobiście uważam że to wina pierwszych użytkowników tzn. sposób w jaki układało silnik i zbyt długie okresy między wymiana oleju. U mnie koleś jeździł po autostradach i wymieniał olej co 15kkm.
Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/wadliwy-s ... 88-porady/