Najgorsze jest to, że VAG dał ciała już tyle razy i zawsze wychodzi z wszystkiego obronną ręką. Ciężko się czyta różne komentarze na tej przytoczone stronie wiedząc że to prawda niestety.Teo pisze: ↑17 lip 2019, 0:58Ciag dalszy nastepuje... Czyli portal, na ktorym pojawily sie pierwsze komunikaty od VAG nadal trzyma reke na pulsie - artykul sprzed 2 dni:
https://www.honestjohn.co.uk/news/new-c ... -problems/
Silnik 1.5TSI
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 21 sie 2017, 11:51
- Samochód: Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 160
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Bo problem dotyczy pewnie glownie EU, gdzie male silniki sa w modzie, do tego w manualu i gdzie tych aut sprzedaje sie najwiecej. A tutaj moga walic z klientami w preta i nic im nie grozi. Nie to co w US czy AUS, gdzie musieli oddawac pieniadze za auta i placic duze kary.Przyszły Atekowicz pisze: ↑17 lip 2019, 23:32Najgorsze jest to, że VAG dał ciała już tyle razy i zawsze wychodzi z wszystkiego obronną ręką. Ciężko się czyta różne komentarze na tej przytoczone stronie wiedząc że to prawda niestety.Teo pisze: ↑17 lip 2019, 0:58Ciag dalszy nastepuje... Czyli portal, na ktorym pojawily sie pierwsze komunikaty od VAG nadal trzyma reke na pulsie - artykul sprzed 2 dni:
https://www.honestjohn.co.uk/news/new-c ... -problems/
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Silnik 1.5TSI
i że działa wyśmienicie z każdym kołem...
(żadnych czujników do wymiany jak padnie bateria i obsługuje dwa komplety kół)
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
U mnie występuje przy DSG, chociaż nie jest jakieś straszne.
Generalnie bzdurą jest to co mówią niektórzy (w tym importer w odpowiedzi dla Zachara), że problemy występują tylko w manualach. Przy DSG też są, tylko w mniejszym natężeniu i oczywiście nie ma problemu gaśnięcia przy ruszaniu.
Generalnie bzdurą jest to co mówią niektórzy (w tym importer w odpowiedzi dla Zachara), że problemy występują tylko w manualach. Przy DSG też są, tylko w mniejszym natężeniu i oczywiście nie ma problemu gaśnięcia przy ruszaniu.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Ale przecież ja o tym już dawno tutaj pisałem
Mam 1.5 DSG I mam kangura (na szczęście nie takiego, jak ktoś kto wklejał tu filmik, bodajże Teo) i miałem brak reakcji na pedał gazu (zdarzyło mi się 3 razy) oraz muła na niskich obrotach na niskich biegach (przy przyspieszaniu na niskich biegach moc nie była dostarczana liniowo, tylko były mocno wyczuwalne zmulenia po zmianie biegu).
Aktualizacja rozwiązuje problemy 2 i 3. Kangur pozostał.
Mam 1.5 DSG I mam kangura (na szczęście nie takiego, jak ktoś kto wklejał tu filmik, bodajże Teo) i miałem brak reakcji na pedał gazu (zdarzyło mi się 3 razy) oraz muła na niskich obrotach na niskich biegach (przy przyspieszaniu na niskich biegach moc nie była dostarczana liniowo, tylko były mocno wyczuwalne zmulenia po zmianie biegu).
Aktualizacja rozwiązuje problemy 2 i 3. Kangur pozostał.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lis 2018, 12:20
- Samochód: Ateca?
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Propozycja z innej beczki. Czy nie zastanawialiście się nad zmianą mapy silnika i dostrojeniem go pod auto na hamowni? Może to rozwiązałoby problem. Można by ponieść moment obrotowy, rozszerzyć zakres jego dostępności, zmienić kąty wyprzedzenia zapłonu i np dostroić go pod PB 98.
Osobiście wydaje mi się, że bolączką tego silnika jest głównie manualna skrzynia biegów i jej długie przełożenia, które miały obniżyć spalanie.
To powoduje brak przyspieszenia i szarpanie dla małych prędkości obrotowych.
Stąd też niemożliwość wyeliminowania tej usterki, trzeba by było zmienić skrzynie biegów.
Programowo Volkswagen nie może za bardzo ingerować w silnik, ponieważ dalej musi on spełniać normy emisji spalin.
Stąd też moja propozycja. Idźcie do tunera, niech profesjonalnie zestroi wam samochód pod wasze potrzeby i zobaczycie czy to pomoże.
Jeżeli chodzi o pytania o gwarancję to w 99.9% przypadków serwis nie jest w stanie wykryć modyfikacji. Nawet jeżeli zaktualizuje wam oprogramowanie silnika, to obecnie firmy tunerskie przetrzymują kopie ustawień sterownika zarówno przed jak i po strojeniu. Można spokojnie za 150 zł wgrać mapę na nową.
Jeżeli miałbym się męczyć to poszedł bym w tę stronę. Niestety ekologia zabija motoryzację.
Osobiście wydaje mi się, że bolączką tego silnika jest głównie manualna skrzynia biegów i jej długie przełożenia, które miały obniżyć spalanie.
To powoduje brak przyspieszenia i szarpanie dla małych prędkości obrotowych.
Stąd też niemożliwość wyeliminowania tej usterki, trzeba by było zmienić skrzynie biegów.
Programowo Volkswagen nie może za bardzo ingerować w silnik, ponieważ dalej musi on spełniać normy emisji spalin.
Stąd też moja propozycja. Idźcie do tunera, niech profesjonalnie zestroi wam samochód pod wasze potrzeby i zobaczycie czy to pomoże.
Jeżeli chodzi o pytania o gwarancję to w 99.9% przypadków serwis nie jest w stanie wykryć modyfikacji. Nawet jeżeli zaktualizuje wam oprogramowanie silnika, to obecnie firmy tunerskie przetrzymują kopie ustawień sterownika zarówno przed jak i po strojeniu. Można spokojnie za 150 zł wgrać mapę na nową.
Jeżeli miałbym się męczyć to poszedł bym w tę stronę. Niestety ekologia zabija motoryzację.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Problem występuje również przy DSG, więc to nie jest kwestia długich przełożeń w manualnej skrzyni.
Oczywiście nowa mapa pewnie pozwoliłaby wyeliminować problem szarpania, ale wbrew temu co mówisz, odbyło by się to kosztem gwarancji.
Po pierwsze to już nie te czasy, że proste wgranie starej mapy nie zostawia śladów. Jest licznik flashowań i inne zabezpieczenia producenta.
O ile w przypadku zwykłego przeglądu jest szansa, że serwis nic nie zauważy lub po prostu nic nie powie, o tyle w przypadku usterek droższych w naprawie importer/gwarant zaczyna szukać sposobów na odrzucenie roszczenia. I uwierz mi, obecnie jest to dla nich bardzo proste.
Oczywiście nowa mapa pewnie pozwoliłaby wyeliminować problem szarpania, ale wbrew temu co mówisz, odbyło by się to kosztem gwarancji.
Po pierwsze to już nie te czasy, że proste wgranie starej mapy nie zostawia śladów. Jest licznik flashowań i inne zabezpieczenia producenta.
O ile w przypadku zwykłego przeglądu jest szansa, że serwis nic nie zauważy lub po prostu nic nie powie, o tyle w przypadku usterek droższych w naprawie importer/gwarant zaczyna szukać sposobów na odrzucenie roszczenia. I uwierz mi, obecnie jest to dla nich bardzo proste.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 10 lut 2019, 11:44
- Samochód: Seat Ibiza FR 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Myslisz, że takie dane zapisują się tylko w jednym miejscu? Obstawiam parę czujników, które wczytują dane i przetrzymują.cdQbA pisze: ↑25 lip 2019, 14:04Propozycja z innej beczki. Czy nie zastanawialiście się nad zmianą mapy silnika i dostrojeniem go pod auto na hamowni? Może to rozwiązałoby problem. Można by ponieść moment obrotowy, rozszerzyć zakres jego dostępności, zmienić kąty wyprzedzenia zapłonu i np dostroić go pod PB 98.
Osobiście wydaje mi się, że bolączką tego silnika jest głównie manualna skrzynia biegów i jej długie przełożenia, które miały obniżyć spalanie.
To powoduje brak przyspieszenia i szarpanie dla małych prędkości obrotowych.
Stąd też niemożliwość wyeliminowania tej usterki, trzeba by było zmienić skrzynie biegów.
Programowo Volkswagen nie może za bardzo ingerować w silnik, ponieważ dalej musi on spełniać normy emisji spalin.
Stąd też moja propozycja. Idźcie do tunera, niech profesjonalnie zestroi wam samochód pod wasze potrzeby i zobaczycie czy to pomoże.
Jeżeli chodzi o pytania o gwarancję to w 99.9% przypadków serwis nie jest w stanie wykryć modyfikacji. Nawet jeżeli zaktualizuje wam oprogramowanie silnika, to obecnie firmy tunerskie przetrzymują kopie ustawień sterownika zarówno przed jak i po strojeniu. Można spokojnie za 150 zł wgrać mapę na nową.
Jeżeli miałbym się męczyć to poszedł bym w tę stronę. Niestety ekologia zabija motoryzację.