Dyskusja o motoryzacji.
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.
Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
@thecichy, a to kiedyś, to kiedy było? Co to były za opony?
Wrzucasz wszystkie opony wielosezonowe do jednego worka, na podstawie jednego modelu (którego nawet nie podałeś) sprzed iluś tam lat.
Tak jak pisałem wyżej - różnica w zimie między CrossClimate a Alpin 5 nie jest duża.
Ale wszystko też zależy od sposobu użytkowania. Jeździłem na Frigo 2 i ta opona była świetna na śniegu, ale już na mokrym raczej średnia. I jeżeli ktoś mieszka w górach to Frigo sprawdzi się lepiej niż CrossClimate (której z resztą komuś, kto jeździ po śniegu na codzień bym nie polecił). Ale już w mieście czy na autostradach, gdzie w zimie częściej jest mokry asfalt niż śnieg, CrossClimate ma szansę sprawdzić się znacznie lepiej niż Frigo, czy wiele innych zimówek.
Wrzucasz wszystkie opony wielosezonowe do jednego worka, na podstawie jednego modelu (którego nawet nie podałeś) sprzed iluś tam lat.
Tak jak pisałem wyżej - różnica w zimie między CrossClimate a Alpin 5 nie jest duża.
Ale wszystko też zależy od sposobu użytkowania. Jeździłem na Frigo 2 i ta opona była świetna na śniegu, ale już na mokrym raczej średnia. I jeżeli ktoś mieszka w górach to Frigo sprawdzi się lepiej niż CrossClimate (której z resztą komuś, kto jeździ po śniegu na codzień bym nie polecił). Ale już w mieście czy na autostradach, gdzie w zimie częściej jest mokry asfalt niż śnieg, CrossClimate ma szansę sprawdzić się znacznie lepiej niż Frigo, czy wiele innych zimówek.
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Oglądając ten test porównujący różne opony na różnych nawierzchniach wynika, że droga hamowania jest dużo dłuższa na wielosezonowej niż na zimowej (w zimę) i to sporo - kilka metrów. Nie chce mi się oglądać jeszcze raz żeby podawać dokładne liczby (oglądałem to kiedyś). Wygląda to trochę jak różnica, czy zatrzymasz się przed pasami w nagłej sytuacji, czy w kogoś na pasach wjedziesz. Miarodajny jest ten test? Bo widzę, że siedzicie w temacie opon
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
To faktycznie było 12-13 lat temu Nie pamiętam co to były za gumy ale coś popularnego i dobrego (Continentale albo Goodyear'y - coś w ten deseń). Felix, mam świadomość, że od tego czasu troszkę się zmieniło - polookałem sobie na te CrossClimate'y+ i wygląda na to, że Michelin najbardziej stara się rozwijać wszechstronność swoich wielosezonówek... ale zraziłem się i już! ...
Uzasadnienie mojego subiektywnego podejścia: Takie wielosezonówki na pewno sprawdzą się w krajach południowej Europy, gdzie śniegu albo nie ma wcale albo występuje incydentalnie, najczęściej w postaci całkowicie mokrej ze względu na temp. nie przekraczającą 0 st. w dół. W Polsce (być może jeszcze) mamy zimy ze śniegiem i minusową temperaturą i chociażby ten kompromis w mieszance (która pewnie nigdy nie będzie tak miękka zimą i jednocześnie tak "twarda" latem) może być na wagę "złota" (w zimie to wręcz życia czy zdrowia). Jak dołożę do tego różnicę w profilu i szerokości opon (zimowych w stosunku do letnich) to w mojej ocenie bardzo trudno będzie osiągnąć wydajność dobrych zimówek i letnich "kapci" jedną oponą wielosezonową (nawet jeśli producenci po troszeczku te "granice" przesuwają).
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
No to będzie się działo po nowym roku. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/pr ... mm#slajd-4
A ten moze namieszać na rynku, przede wszystkim cena /wyposażenie. https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/fkpw88m
A ten moze namieszać na rynku, przede wszystkim cena /wyposażenie. https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/fkpw88m
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Kia XCeed na żywo robi super wrażenie ale wymiarami bardziej jej do niedużego kompaktu niż do crossoveraEndrju pisze: ↑10 wrz 2019, 16:56A ten moze namieszać na rynku, przede wszystkim cena /wyposażenie. https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-n ... st/fkpw88m
Cenowo też szału nie ma...
...bo za taką kasę to kupimy bez problemu większego Sportage FL
- chris
- Posty: 410
- Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
- Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Porównując jedyną słuszną wersję L z silnikiem 1.6 T-GDI 7DCT 4X2 to Kia XCeed wychodzi 109tys.zł a Sportage FL 110tys.zł
XCeed w Wersji L z silnikiem 1.4T-GDI 7DCT 4X2 wychodzi 102tys.zł
Dalej zdecydowanie za drogo jak na tak małe autko
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Dyskusja o motoryzacji.
Ja nie sprawdzałem w kofiguratorze ale kumpel pracuje w ASO Kia i mówił że Xceed jest bogato wyposażony w standardzie a do Sportage trzeba dobierać pakiety i już nie wychodzi tak tanio. Różnic a w najbogatszej wersji benzyny ma być coś ponad 20k PLN, no ale ja nie sprawdzałem więc tylko pisze co kumpel mówił.