Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
citek10
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 7:49
Samochód: Seat Ateca xcellence 2.0 TDI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: citek10 »

Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?



Sponsor

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1367
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai e-power : był Seat Ateca|1,6TDI
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 373 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: sailor 88 »

citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. Nowsza technologia to folia między taflami klejonej szyby (podgrzewanie bezprzewodowe) i wtedy niczego nie widać, ale na razie w koncernie VAG tylko dla wybranych modeli, Golf, Passat, wszystkie modele AUDI. Atece nie przysługuje... :evil:
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Kuchar »

sailor 88 pisze:
16 wrz 2019, 11:00
citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. :evil:
Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.

Masmix
Posty: 109
Rejestracja: 24 sie 2017, 11:00
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Masmix »

Po pewnym czasie człowiek zapomina, że ma druciki w szybie. Naprawdę można się do tego przyzwyczaić.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | Mato Brown |

citek10
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2019, 7:49
Samochód: Seat Ateca xcellence 2.0 TDI
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: citek10 »

Kuchar pisze:
16 wrz 2019, 11:05
sailor 88 pisze:
16 wrz 2019, 11:00
citek10 pisze:
16 wrz 2019, 9:25
Małe pytanie: co to znaczy, że podgrzewana przednia szyba ma druciki w polu widzenia ?
Podgrzewanie szyby polega na przepływie prądu przez drut oporowy zatopiony w szybie, czyli cała przednia szyba jest usiana spiralnymi drucikami, które są cieniutkie, ale jednak dostrzegalne. Jednym to przeszkadza, innym nie. Mnie tak, mój wzrok fiksuje się na tych drucikach i ciągle to widzę. :evil:
Miałem takie coś w Mondeo, powiem tak - dopóki tego nie dostrzegałem to wcale mi to nie przeszkadzało, jednak po pierwszym dostrzeżeniu faktycznie nie jest to komfortowe i dzisiaj raczej nie zdecydowałbym się na taki bajer.
I ja takie coś mam w Mondeo i powiem tak jak się dokładniej przyjrzę to widzę te druciki a tak to w ogóle nie są dostrzegalne. Zadałem to pytanie bo kompletnie nie skojarzyłem, że chodzi o te druciki :D Pomyślałem, że chodzi o jakąś w ogóle inną technologie z drutami doprowadzanymi do szyby :) Teraz już wszystko jasne, dzięki

arkadeusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2019, 12:58
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: arkadeusz »

Witam,
Od 3 tygodni jestem posiadaczem FRki 2.0TDI 150KM DSG. Posiadam pakiet Comfort+ i Comfort Assistant+.
Nie konfigurowałem auta, kupowałem dostępny akurat model z FR z silnikiem Diesla. Nalegałem na rok modelowy 2020, z pakietem Comfort+ i minimum Comfort Assistant. Nawet dobrze się złożyło, że mam Assistant+ bo asystent martwego pola to fajna sprawa. Można się obejść, ale miły dodatek. Gdybym miał konfigurować i dopłacić, prawdopodobnie bym nie brał.
Aktywny tempomat - nie oddałbym za nic. Jestem po trasie Gdańsk-Mikołajki-Gdańsk i potrafiłem przez 20 km nie dotykać pedału hamulca, gaz oczywiście do wyprzedzania :) Trzeba mieć tylko dobrego pilota, ja akurat jechałem za teściem.
Asystent jazdy w korku - kolejna rzecz, z której bym nie zrezygnował. Jak wspominał ktoś na forum, ułożenie fotela kierowcy względem pedałów nie jest do końca ergonomiczne. Mam 190cm wzrostu i bez załączonego asystenta strasznie męczy mi się noga przy jeździe w większym korku, nazwijmy to "na półsprzęgle".
Kamera cofania - rzecz, której kompletnie nie używam, ale w FRce jest z automatu - niech jest.
Asystent parkowania - podobnie.
Podgrzewana przednia szyba - nie żałuję, że nie mam, przynajmniej do czasu pierwszych mrozów :) Ale auto garażowane.
Mam, a raczej miałem, mieszane uczucia co do diesla. Na jazdach próbnych jeździłem samymi benzynami. Po wyjeździe dieslem z salonu, byłem lekko zawiedziony. Odniosłem wrażenie, że jest dużo głośniejszy, aczkolwiek w najmniejszym stopniu nie było to uciążliwe. Fajnie się zbiera, a spalanie rekompensuje wszystko.
Ogólnie autko jak najbardziej na plus. Irytuje mnie tylko delikatne "bzyczenie" kokpitu przy jeździe po chropowatej drodze :)
Pozdrawiam.
Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG Nevada White
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Grzadq »

Ja mam w zasadzie full opcję na zamówienie, TSI 190 KM 4x4 Xcellence.

Nie brałem:

- panoramy (bałem się szumów powietrza, ew. nieszczelności, nagrzanego wnętrza latem, ptasich gówien widocznych i takich do czyszczenia na już, awarii elektryki, zachowania szkła przy potencjalnym dachowaniu)
- elektrycznych szyb przednich - druciki wyjątkowo mnie denerwowały.
- felg 19 - poszedłem w komfort, zbyt niski profil dla i tak dość sztywnej Ateki.

W zasadzie poza powyższym, o ile mnie pamięć nie myli ... to full. I teraz tak:

- silnik 190 KM bajka, zwłaszcza dla kogoś kto się przesiada ze słabszych wersji, poza tym z potencjałem do jakiś upgradów. Nie zamieniłbym za nic, mimo że póki co spalanie mieszane koło 10l.
- 4x4 ... nie odczułem jeszcze. Może kiedyś wyjadę specjalnie na jakieś szutry, albo poczekam na zimę. Z drugiej strony nie ślizgam się ;-)
- webasto (ogrzewanie postojowe) już na duży + , ma funkcję przewietrzania samochodu latem, a zimy się nie mogę doczekać, sygnał łapie mi na duże odległości.
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
- park assist ... może dla kobiet? Ateką bardzo fajnie się parkuje, zwłaszcza z czujnikami 360 czy nawet zwykłymi sensorami.
- tapicerka "bieda" skórzana, być może wziąłbym teraz zwykłą alcantarę... Liczę na to, że się będzie mniej brudzić. Ale skórą jestem delikatnie zawiedziony. Skaj.
- Beats-y są jak dla mnie zajebiste, zwłaszcza jak np idzie coś przez AA ze spotify w dobrej jakości. Zdecydowanie polecam.
- składany hak - jeszcze nie korzystałem, ale czytając wątek hak holowniczy doszedłem do wniosku że dobrze że fabryczny.

Super samochodzik, tak generalnie :D
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 741 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: root »

Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3722
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Endrju »

root pisze:
01 lip 2020, 7:22
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Asystent wyjazdu z parkingu czy jakoś tak ale faktycznie kilka razy sam zachamowal.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Grzadq
Posty: 115
Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Co zmieniłbym w konfiguracji gdybym kupował ponownie

Post autor: Grzadq »

root pisze:
01 lip 2020, 7:22
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- z asystentów to bardzo podoba mi się asystent martwego pola. Pozostałych, jak dla mnie, mogłoby nie być. Nie korzystam, a z lane assist czasem wręcz się szarpię.
Razem z martwym polem masz asystent wyjeżdżania z miejsca parkingowego (nie wiem jak to się w seacie nazywa). I to jest mega przydatne.
Nazywa się to tak: System monitorowania martwego pola z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. (wg konfiguratora).

Aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji wypróbowania jak działa.

*Właśnie otworzyłem instrukcję, nawet nie wiedziałem że coś takiego mam :lol: Dzięki, zaraz siadam i idę się bawić.
Frodo pisze:
01 lip 2020, 9:39
Grzadq pisze:
30 cze 2020, 23:32
- DCC .... jedyne różnice widzę pomiędzy normalem a sportem .... ale samochód jeszcze na dotarciu.
DCC pracuje cały czas (aktywnie), ale różnice w ustawieniach faktycznie powinny być większe.
Nie twierdzę że DCC nic nie daje, wręcz przeciwnie. Na jeździe próbnej jechałem bez DCC i na 19, było super sztywno. Teraz na "normalu" i 18 felgach odczuwam jazdę jako ... normalną, ani twardo ani miękko.

Bardziej mi chodziło o to, że tak jak większość userów którzy mają DCC nie tylko w Atece, raczej się ustawia jedno i rzadko kiedy tam zagląda ... Na pewno eco nie dla mnie, indywidual za mało km żeby zdefiniować, a snow i offroad będzie się używało okazjonalnie.

Z DCC na pewno bym nie zrezygnował, mimo porządnego wydatku wymiany amortyzatorów za kilka lat.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej :lol:

ODPOWIEDZ