2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 21:42
- Samochód: ateca fr
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
niby racechip także
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza
wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem
znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza
wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem
znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
No widzisz a taką Cuprę z palcem w d*pie robisz na 360-370jerro pisze: ↑23 kwie 2019, 11:33niby racechip także
https://www.racechip.com/shop/seat/atec ... 320nm.html
ale realnie podobno żaden tuner tego nie rusza
wolałbym atece FR z chipem 230-240KM, niż cupre 4drive, bo jeżdżę dużo po polach/dziurach w weekendy
ale nie z "zablokowanym" silnikiem
znowu cupra Ateca to jednak 40-50k więcej
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
"Panie a na co to komu?..."
A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... a co by było np. przy 80 "niuta" więcej?
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... a co by było np. przy 80 "niuta" więcej?
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Co prawda nie testowalem chipa, ale jesli chodzi o odczucia, to ostatnio mialem okazje przejechac sie Panamera Turbo znajomego. Ok 600KM i 3.5 do setki. Pojecie przyspieszenia czy wciakania w fotel nabralo nowego wymiaru i te kucyki Cupry nie robia juz namnie najmniejszego wrazeniathecichy pisze: ↑24 kwie 2019, 6:26"Panie a na co to komu?..."
A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... a co by było np. przy 80 "niuta" więcej?
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
- Lokalizacja: Paris
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Ja mam boxa DTE power control +pedalboxa i jest mega różnica wczoraj wyjąłem boxa bo jechałem na przegląd i seria to straszny muł przegląd ok żadnych problemów jak pytałem w serwisie o boxy to powiedzieli że jak ktoś dodatkowo przed przeglądem profilaktycznie sprawdzi błędy np OBDeleven to nie mają możliwości sprawdzenia czy był box niestety nie jestem w stanie obecnie powiedzieć jakie są przyrosty permanentny brak czasu żeby pojechać na hamowanie . Ale jeżeli mogę coś zasugerować to w hpfactory.pl masz 14 dni na testy i możliwość zwrotu więc nic nie ryzykujeszthecichy pisze: ↑24 kwie 2019, 6:26"Panie a na co to komu?..."
A tak na poważnie jestem ciekaw takich realnych odczuć w sytuacjach życia codziennego (dynamiczne włączanie się do ruchu, zwinne wyprzedzanie itp.). Co prawda jestem jeszcze na "dotarciu" (właściwie: ułożeniu) więc nie pozwalam sobie ale raz mi się zdarzyło wcisnąć troszkę mocniej gaz w trybie S i ... a co by było np. przy 80 "niuta" więcej?
Dlatego proszę o relację takich odczuć kogoś kto już "prztestował" taki lepsiejszy chip, czy różnica odczuwalnie bardziej "wciska w fotel" i pozwala na więcej?
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Wreszcie coś się ruszyło z tuningiem naszego silnika - Arteony z takim samym silnikiem (CZPB) już są modyfikowane, więc na pewno nie ma problemu żeby zrobić to w naszych Atecach
To komu się niedługo kończy gwarancja i chce przetrzeć szlaki?
Wykres pożyczony z forum vw-arteon.pl
Widziałem już też pierwsze wzmianki na forach VW T-Toc i Skoda Kodiaq - czyli większość silników ze sterownikiem Bosch MG1.
To komu się niedługo kończy gwarancja i chce przetrzeć szlaki?
Wykres pożyczony z forum vw-arteon.pl
Widziałem już też pierwsze wzmianki na forach VW T-Toc i Skoda Kodiaq - czyli większość silników ze sterownikiem Bosch MG1.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Sam się zastanawiam nad różnicami, ale chyba nie są one znaczące - tak samo można tuningować
Może DKZA jest z GPFem, a CZPB bez?
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2019, 10:17 przez szczekas, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Tu masz do Ateca, pasuje do CZPB i DKZA, ale te przysrosty coś zbyt piękne: https://en.bsr.se/tuning-kits/t/4310/se ... -czpb-dkzaFrodo pisze: ↑27 wrz 2019, 10:13Tu jest inna propozycja: http://en.bsr.se/tuning-kits/t/4321/sko ... -2020-dkza
Pewnie warto wymienić filtr powietrza na sportowy i może zmodyfikować wydech. Wtedy można myśleć o większej mocy.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Zapytam inaczej, jaki kod silnika ma Cupra Ateca? Może byc tak, że macie te same silniki u siebie a różnica wynika właśnie z oprogramowania, pewnie dolotu i wydechu.
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI 190 KM DSG7 4Drive tunning
Oj obawiam się, że to zupełnie inny silnik - tamten 2.0 TSI nie ma podwójnego wtrysku (pośredni i bezpośredni) i parę innych różnic.
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System