Opony zimowe - oceny/opinie
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
A czy RFT nie wymaga czujników TPMS?
Nie pamiętam gdzie, ale na jakiejś stronie miałem komunikat, że opony nie pasują do Ateca, ze względu na brak TPMS.
Nie pamiętam gdzie, ale na jakiejś stronie miałem komunikat, że opony nie pasują do Ateca, ze względu na brak TPMS.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
w sumie RF wymaga monitorowania ciśnienia, może to rozwiązanie w Ateca jest wystarczające.
Poszukałem stronę gdzie pojawiła się informacja, że Ateca nie jest kompatybilna. Jest to strona Bridgestone:
https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... riveguard/
Oponeo także nie wyświetla opon RF jak sie wybierze nasz samochód.
Poszukałem stronę gdzie pojawiła się informacja, że Ateca nie jest kompatybilna. Jest to strona Bridgestone:
https://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4- ... riveguard/
Oponeo także nie wyświetla opon RF jak sie wybierze nasz samochód.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
Małe sprostowanie, bo zasiałem ferment i spojrzałem nieuważnie.
Może być coś na rzeczy Grze_chu, bo faktycznie nie mam u siebie założonych RF.
Mój błąd..
Może być coś na rzeczy Grze_chu, bo faktycznie nie mam u siebie założonych RF.
Mój błąd..
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
Hmmmm...sorki ale nic z tego nie zrozumiałem....thecichy pisze: ↑04 paź 2019, 20:09Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
No cóż, nie wiem co Ci na to poradzić...dario37 pisze: ↑08 paź 2019, 14:41Hmmmm...sorki ale nic z tego nie zrozumiałem....thecichy pisze: ↑04 paź 2019, 20:09Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
Zdecydowałem, że zostaję przy tych oponkach, zobaczymy jak będą się sprawdzać.
Podzwoniłem jeszcze troszkę żeby się rozeznać (w pewnym momencie była to już czysta i zaskakująca dość ciekawość).
Producent opon: "...w zasadzie nie ma żadnych przeciwskazań, każdy sprawny system pomiaru ciśnienia się liczy..."
Pierwszy serwis Seata: "...tak, do niektórych rozmiarów kół zakładamy do nowych samochodów opony run flat..."
Drugi serwi Seata: "...przyjeżdżają klienci wolą założyć opony run flat w autoryzowanym serwisie, bo nie każdy serwis ma do tego odpowiednie narzędzia..."
Trzeci serwis Seata: "...czujnik pomiaru ciśnienia zamontowany w ABSie działa tak samo jak czujnik TPMS, do Alhambry już od jakiegoś czasu zakładamy od nowości opony run flat..."
Pierwszy dobry serwis oponiarski: "...to nawet ma Pan lepiej, bo czujniki TPMS się zawieszają, padają baterie, ludzie tego nie wymieniają a czujniki w ABSie są bardziej czułe..."
Drugi dobry serwis oponiarski: "...gwarantuję Panu, że od razu się Pan zorientuje, że coś jest nie tak jak spadnie ciśnienie w którymś kole, wie Pan ile osób przyjechało do mnie z uszkodzonymi oponami run flat, rozbieramy a tu czujnik niesprawny..."
Grupa VW: "...homologacja nie ma związku z typem opony, czy jest wzmacniana czy samouszczelniająca, do homologacji liczy się rozmiar oraz indeks prędkości oraz nośności określony przez producenta, to czy wybierze sobie Pan taką czy inną oponę to Pana indywidualna decyzja..."
Podzwoniłem jeszcze troszkę żeby się rozeznać (w pewnym momencie była to już czysta i zaskakująca dość ciekawość).
Producent opon: "...w zasadzie nie ma żadnych przeciwskazań, każdy sprawny system pomiaru ciśnienia się liczy..."
Pierwszy serwis Seata: "...tak, do niektórych rozmiarów kół zakładamy do nowych samochodów opony run flat..."
Drugi serwi Seata: "...przyjeżdżają klienci wolą założyć opony run flat w autoryzowanym serwisie, bo nie każdy serwis ma do tego odpowiednie narzędzia..."
Trzeci serwis Seata: "...czujnik pomiaru ciśnienia zamontowany w ABSie działa tak samo jak czujnik TPMS, do Alhambry już od jakiegoś czasu zakładamy od nowości opony run flat..."
Pierwszy dobry serwis oponiarski: "...to nawet ma Pan lepiej, bo czujniki TPMS się zawieszają, padają baterie, ludzie tego nie wymieniają a czujniki w ABSie są bardziej czułe..."
Drugi dobry serwis oponiarski: "...gwarantuję Panu, że od razu się Pan zorientuje, że coś jest nie tak jak spadnie ciśnienie w którymś kole, wie Pan ile osób przyjechało do mnie z uszkodzonymi oponami run flat, rozbieramy a tu czujnik niesprawny..."
Grupa VW: "...homologacja nie ma związku z typem opony, czy jest wzmacniana czy samouszczelniająca, do homologacji liczy się rozmiar oraz indeks prędkości oraz nośności określony przez producenta, to czy wybierze sobie Pan taką czy inną oponę to Pana indywidualna decyzja..."
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Opony zimowe - oceny/opinie
Jeśli możesz to nic...thecichy pisze: ↑08 paź 2019, 19:12No cóż, nie wiem co Ci na to poradzić...dario37 pisze: ↑08 paź 2019, 14:41Hmmmm...sorki ale nic z tego nie zrozumiałem....thecichy pisze: ↑04 paź 2019, 20:09Cóż, temat faktycznie wygląda "kolorowo"... a z braku wystarczającej ilości czasu nie gnębiłem go tak mocno aby zderzyć kulki alternatywnego pomiaru ciśnienia opon w Atece z Driveguard a'la RFT. Troszkę dzisiaj podrążyłem jeszcze temat i z jednej strony faktycznie zalecają do samochodów z TPMS, z drugiej zaś:
a) Driveguard w zimowych Blizzakach to nie taki typowy twardy Run on flat, boczki są z bardziej miękkiego materiału,
b) zadzwoniłem dzisiaj do serwisu Seata popytać o ich doświaczenia i co najmniej nie mają żadnych przeciwskazań, zdarzyło im się nawet pare razy zakładać run flaty do Ateki, wg nich TPMS to tylko dodatkowy czynnik mający poinformować o problemie
c) nieodłączną cechą (przestawianą jako wada) run flatów są przypadkowe będne odczyty TPMS
d) przy 17-tkach znacznie łatwiej zauważyć, odczuć, usłyszeć "nierówną" jazdę/trakcję - oponki dzisiaj przyszły, zbadałem je sobie organoleptycznie i są minimalnie twardsze na bokach ale da się je troszkę uginać poprzez mocniejsze ściśniecie dłońmi.
Mam jeszcze troszkę czasu aby je zamienić na nieDriveguardy ale biorąc pod uwagę powyższe i fakt, że w razie wystąpienia jakiegoś uszkodzenia opony podczas jazdy jest mniejsze prawdopodobieństwo na problemy z opanowaniem samochodu, co w stosunku do zwykłej opony jednak zwiększa bezpieczeństwo to mimo wszystko jestem teraz trochę... Confused
(pomyślę jeszcze i poczytam przez weekend i w poniedziałek zdecyduję czy zamieniać)
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL