Silnik 1.5TSI
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Czyli rozumiem że w Atece 1.5 DSG jest z tyłu belka. A w 2.0 4Drive jest wielowahacz.
Dobrze czy się myle ?
Dobrze czy się myle ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- sailor 88
- Posty: 1378
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Nie mam zielonego pojęcia, czego ludzie tak się boją w tej belce i skąd to ciśnienie na wielowahacz?
Akurat w MQB belka sprawdza się naprawdę dobrze. Jeździłem prawie 5 lat Leonem z belką, teraz mam Atecę z belką i nie widzę konieczności posiadania wielowahacza.
Akurat w MQB belka sprawdza się naprawdę dobrze. Jeździłem prawie 5 lat Leonem z belką, teraz mam Atecę z belką i nie widzę konieczności posiadania wielowahacza.
- sailor 88
- Posty: 1378
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Silnik 1.5TSI
Bo ludzie uwielbiają wydawać szybkie osądy, najczęściej nie zagłębiając się zbytnio w problem. Wielowahacz nie równy wielowahaczowi, a belka belce. Były i są wielowahacze głośne i mało komfortowe (Nissan Qashqai), o bardzo szybko zużywających się elementach (częste i kosztowne naprawy), lub np. zmiana geometrii zależna od obciążenia (darcie opon w niektórych Passatach). Są też superkomfortowe "belki" np. Toyota Picnic. Sami producenci aut też potrafią stosować naprzemiennie w tym samym modelu, raz belkę, raz wielowahacz i zmiana co kilka lat np. (Golf, Jetta, Toyota Corolla). To samo dotyczy przedniego zawieszenia: McPherson, pseudo McPherson, czy wielowahacz? Inne rozwiązania do sportu, inne w teren, inne na asfalt. Ciężko o uniwersalizm...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.5TSI
@sailor 88, o właśnie. Ktoś usłyszy, że belka i od razu psioczy, że nie wielowahacz, nawet nie sprawdziwszy. Bo przecież belka musi być zła, a wielowahacz super...
@Kuchar, to zależy, co masz na myśli mówiąc "tak dobrze". Oczywiście, że Ateca z wielowahaczem prowadzi się trochę lepiej, niż ta z belką. Tylko teraz pytanie, czy to ma jakiekolwiek znaczenie w realnym użytkowaniu?
Jeździłem prawie 5 lat Leonem 5F z belką, a teraz mam Atecę z belką. Oczywiście jeździłem też oboma samochodami z wielowahaczem. Szczerze mówiąc, jedyna różnica jaką zauważyłem, to większa "nadsterowność" w przypadku belki, na szybko pokonywanych zakrętach o bardzo kiepskiej nawierzchni. Przy czym w Atece tego w ogóle nie zauważam, bo po prostu nie jeżdżę nią tak szybko po zakrętach, jak Leonem. Na co dzień nie ma to znaczenia. Nie widzę róznicy w komforcie, głośności pracy, czy prowadzeniu (w innych sytuacjach, niż opisana wcześniej).
Oczywiście jest to w pewnym sensie dyskusja akademicka, bo i tak nie można sobie wybrać dowolnie rodzaju zawieszenia. Ja świadomie brałem ośkę ze względu na pojemność bagażnika i wiedziałem, że godzę się tym samym na słabszy silnik (jednak wolałbym 2.0) i belkę (co mi nie przeszkadza).
Podejrzewam, że większość kupujących dopłaca do silnika czy napędu, a nie rodzaju zawieszenia z tyłu. Natomiast jeżeli ktoś chciałby dopłacić tylko po to, żeby mieć z tyłu wielowahacz, to stanowczo bym to odradził, bo to po prostu nie ma sensu.
Ta belka naprawdę jest na tyle dobra, że nawet gdyby w ogóle nie było wersji z wielowahaczem, to nie byłby to żaden zonk.
@Kuchar, to zależy, co masz na myśli mówiąc "tak dobrze". Oczywiście, że Ateca z wielowahaczem prowadzi się trochę lepiej, niż ta z belką. Tylko teraz pytanie, czy to ma jakiekolwiek znaczenie w realnym użytkowaniu?
Jeździłem prawie 5 lat Leonem 5F z belką, a teraz mam Atecę z belką. Oczywiście jeździłem też oboma samochodami z wielowahaczem. Szczerze mówiąc, jedyna różnica jaką zauważyłem, to większa "nadsterowność" w przypadku belki, na szybko pokonywanych zakrętach o bardzo kiepskiej nawierzchni. Przy czym w Atece tego w ogóle nie zauważam, bo po prostu nie jeżdżę nią tak szybko po zakrętach, jak Leonem. Na co dzień nie ma to znaczenia. Nie widzę róznicy w komforcie, głośności pracy, czy prowadzeniu (w innych sytuacjach, niż opisana wcześniej).
Oczywiście jest to w pewnym sensie dyskusja akademicka, bo i tak nie można sobie wybrać dowolnie rodzaju zawieszenia. Ja świadomie brałem ośkę ze względu na pojemność bagażnika i wiedziałem, że godzę się tym samym na słabszy silnik (jednak wolałbym 2.0) i belkę (co mi nie przeszkadza).
Podejrzewam, że większość kupujących dopłaca do silnika czy napędu, a nie rodzaju zawieszenia z tyłu. Natomiast jeżeli ktoś chciałby dopłacić tylko po to, żeby mieć z tyłu wielowahacz, to stanowczo bym to odradził, bo to po prostu nie ma sensu.
Ta belka naprawdę jest na tyle dobra, że nawet gdyby w ogóle nie było wersji z wielowahaczem, to nie byłby to żaden zonk.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5TSI
Zależy kto i co lubi.
Ostatnio nadużywane jest nazwa segmentu SUV itp
Jedni potrzebują auto na co dzień do miasta i asfaltowe dłuższe trasy, które dobrze wyglada, nie musi mieć 4x4 i 1.5 w całkowicie wystarczy bo przepisy drogowe nie dadzą za bardzo wykorzystać 2.0
A inni potrzebują 4x4 i DCC czy jak to się zwie.
Choć z naszej Ateki w terenie to taki potwór na glinianych nogach bo niskoprofilowe opony szału nie robią, a na inne jak np. balony w przypadku Sportage nie ma homologacji.
Ostatnio nadużywane jest nazwa segmentu SUV itp
Jedni potrzebują auto na co dzień do miasta i asfaltowe dłuższe trasy, które dobrze wyglada, nie musi mieć 4x4 i 1.5 w całkowicie wystarczy bo przepisy drogowe nie dadzą za bardzo wykorzystać 2.0
A inni potrzebują 4x4 i DCC czy jak to się zwie.
Choć z naszej Ateki w terenie to taki potwór na glinianych nogach bo niskoprofilowe opony szału nie robią, a na inne jak np. balony w przypadku Sportage nie ma homologacji.
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Silnik 1.5TSI
W przypadku samej Ateci zgodzę się, że faktycznie to może nie ma większego znaczenia bo jej użytkownicy raczej nie jeżdżą nadto sportowo, aczkolwiek nie wyobrażam sobie np Cupry Ateci z belka z tyłu.
Swoją drogą, chętnie porównałbym właściwości Ateci na belce i wielowahaczu, wtedy wszystko by było jasne, w innym wypadku to tylko jałowa dyskusja zbaczająca nieco z tematu silnika 1.5TSI
Swoją drogą, chętnie porównałbym właściwości Ateci na belce i wielowahaczu, wtedy wszystko by było jasne, w innym wypadku to tylko jałowa dyskusja zbaczająca nieco z tematu silnika 1.5TSI