Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Eleonor »

Czyli rozumiem że w Atece 1.5 DSG jest z tyłu belka. A w 2.0 4Drive jest wielowahacz.
Dobrze czy się myle ?


Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Eleonor pisze:
12 paź 2019, 21:18
Czyli rozumiem że w Atece 1.5 DSG jest z tyłu belka. A w 2.0 4Drive jest wielowahacz.
Dobrze czy się myle ?
Dobrze!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kuchar »

No to mój największy zonk, że jeszcze takie auto wypuszczane jest na belce...
Dobrze, że mam słuszną wersję z wielowahaczem..

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

Nie mam zielonego pojęcia, czego ludzie tak się boją w tej belce i skąd to ciśnienie na wielowahacz?
Akurat w MQB belka sprawdza się naprawdę dobrze. Jeździłem prawie 5 lat Leonem z belką, teraz mam Atecę z belką i nie widzę konieczności posiadania wielowahacza.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Felix pisze:
14 paź 2019, 12:53
Nie mam zielonego pojęcia, czego ludzie tak się boją w tej belce i skąd to ciśnienie na wielowahacz?
Akurat w MQB belka sprawdza się naprawdę dobrze. Jeździłem prawie 5 lat Leonem z belką, teraz mam Atecę z belką i nie widzę konieczności posiadania wielowahacza.
Bo ludzie uwielbiają wydawać szybkie osądy, najczęściej nie zagłębiając się zbytnio w problem. Wielowahacz nie równy wielowahaczowi, a belka belce. Były i są wielowahacze głośne i mało komfortowe (Nissan Qashqai), o bardzo szybko zużywających się elementach (częste i kosztowne naprawy), lub np. zmiana geometrii zależna od obciążenia (darcie opon w niektórych Passatach). Są też superkomfortowe "belki" np. Toyota Picnic. Sami producenci aut też potrafią stosować naprzemiennie w tym samym modelu, raz belkę, raz wielowahacz i zmiana co kilka lat np. (Golf, Jetta, Toyota Corolla). To samo dotyczy przedniego zawieszenia: McPherson, pseudo McPherson, czy wielowahacz? Inne rozwiązania do sportu, inne w teren, inne na asfalt. Ciężko o uniwersalizm...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kuchar »

Z własnego doświadczenia po prostu wiem, że samochody z belką nigdy nie prowadziły się tak dobrze jak na wielowahacz, ot stąd mój osąd.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Felix »

@sailor 88, o właśnie. Ktoś usłyszy, że belka i od razu psioczy, że nie wielowahacz, nawet nie sprawdziwszy. Bo przecież belka musi być zła, a wielowahacz super...

@Kuchar, to zależy, co masz na myśli mówiąc "tak dobrze". Oczywiście, że Ateca z wielowahaczem prowadzi się trochę lepiej, niż ta z belką. Tylko teraz pytanie, czy to ma jakiekolwiek znaczenie w realnym użytkowaniu?
Jeździłem prawie 5 lat Leonem 5F z belką, a teraz mam Atecę z belką. Oczywiście jeździłem też oboma samochodami z wielowahaczem. Szczerze mówiąc, jedyna różnica jaką zauważyłem, to większa "nadsterowność" w przypadku belki, na szybko pokonywanych zakrętach o bardzo kiepskiej nawierzchni. Przy czym w Atece tego w ogóle nie zauważam, bo po prostu nie jeżdżę nią tak szybko po zakrętach, jak Leonem. Na co dzień nie ma to znaczenia. Nie widzę róznicy w komforcie, głośności pracy, czy prowadzeniu (w innych sytuacjach, niż opisana wcześniej).
Oczywiście jest to w pewnym sensie dyskusja akademicka, bo i tak nie można sobie wybrać dowolnie rodzaju zawieszenia. Ja świadomie brałem ośkę ze względu na pojemność bagażnika i wiedziałem, że godzę się tym samym na słabszy silnik (jednak wolałbym 2.0) i belkę (co mi nie przeszkadza).
Podejrzewam, że większość kupujących dopłaca do silnika czy napędu, a nie rodzaju zawieszenia z tyłu. Natomiast jeżeli ktoś chciałby dopłacić tylko po to, żeby mieć z tyłu wielowahacz, to stanowczo bym to odradził, bo to po prostu nie ma sensu.
Ta belka naprawdę jest na tyle dobra, że nawet gdyby w ogóle nie było wersji z wielowahaczem, to nie byłby to żaden zonk.

xipil
Posty: 120
Rejestracja: 30 sty 2019, 21:35
Samochód: Ateca
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: xipil »

Zależy kto i co lubi.

Ostatnio nadużywane jest nazwa segmentu SUV itp

Jedni potrzebują auto na co dzień do miasta i asfaltowe dłuższe trasy, które dobrze wyglada, nie musi mieć 4x4 i 1.5 w całkowicie wystarczy bo przepisy drogowe nie dadzą za bardzo wykorzystać 2.0

A inni potrzebują 4x4 i DCC czy jak to się zwie.

Choć z naszej Ateki w terenie to taki potwór na glinianych nogach bo niskoprofilowe opony szału nie robią, a na inne jak np. balony w przypadku Sportage nie ma homologacji.

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kuchar »

W przypadku samej Ateci zgodzę się, że faktycznie to może nie ma większego znaczenia bo jej użytkownicy raczej nie jeżdżą nadto sportowo, aczkolwiek nie wyobrażam sobie np Cupry Ateci z belka z tyłu.
Swoją drogą, chętnie porównałbym właściwości Ateci na belce i wielowahaczu, wtedy wszystko by było jasne, w innym wypadku to tylko jałowa dyskusja zbaczająca nieco z tematu silnika 1.5TSI ;)

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: root »

A może tak wrócimy do tematu, co?

ODPOWIEDZ