Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Wszelkie dyskusje związane z zakupem Seata Ateca i Cupry Ateca
Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Rafiner »

Narazie jeździ się zaj.......e 😁 Polecam te konfiguracje. 1.5 z DSG.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Sponsor


Kamil_8989
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2019, 7:54
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4Drive, DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Kamil_8989 »

Dla mnie znowu zmienianie przed każdym wyprzedzaniem na tryb sport jest zaprzeczeniem wygody. A jazda cały czas na sporcie... gdybym chciał sportowe auto, to kupiłbym sportowe. Zgadzam się z zaletami automatu, ale uznawanie, że wad nie ma jest moim zdaniem nieuczciwe. Ja ze względu na jego wady zamówiłem manual i też dzielę się swoimi przemyśleniami 8-) Automat zdecydowanie mniej przewidywalny

Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 312
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: l3niwi3c »

Kamil_8989 pisze:
03 gru 2019, 9:43
A jazda cały czas na sporcie... gdybym chciał sportowe auto, to kupiłbym sportowe.
To słabe porównanie i nie zgodzę się z nim. To jak bym porównał, że jak jedziesz manualem na ostatnim biegu i chcesz dynamicznie wyprzedzić, to nie redukujesz, bo tak robią tylko sportowe auta? Gazu też jak chcesz szybciej odskoczyć nie naciskasz do oporu nigdy, tylko zawsze stopniowo, bo to już domena aut sportowych.
Tryb sport nie daje +50KM i +100Nm. Tryb sportowy zmienia sposób pracy skrzyni - chcę jechać dynamiczniej, więc skrzynio bądź czujna i nie pchaj się za wszelką cenę na najwyższy bieg ;). Robi to co kierowca w manualu, gdy chce na przykład wyprzedzać po kolei kilka aut. Nie będzie po każdym aucie zmieniał na 5, żeby za chwilę redukować na 4 i wyprzedzać, tylko cały czas biedzie jechał na 4. W manualu to też robisz świadomie, tak jak włączenie sport

Automat oczywiście, że tez ma wady. Ma też najważniejszą zaletę - nie trzeba machać ręcznie skrzynią i obie ręce zawsze są na kierownicy.
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Kuchar »

Pobudzenie skrzyni to tylko lekkie popchnięcie jej w prawo, w manualu przy wyprzedzaniu to sprzęgło, redukcja, gaz, DSG wspomniane popchnięcie skrzyni - co zajmie mniej czasu? :)
Ponadto zawsze można manetką zrzucić bez odrywania rąk od kierownicy :D

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Pepeg »


Kamil_8989 pisze:Dla mnie znowu zmienianie przed każdym wyprzedzaniem na tryb sport jest zaprzeczeniem wygody. Ja ze względu na jego wady zamówiłem manual i też dzielę się swoimi przemyśleniami 8-) Automat zdecydowanie mniej przewidywalny
A jakie to zalety ma manual w porównaniu do DSG? Jak dla mnie chyba tylko cena i koszty obsługi. DSG wg mnie wygrywa w każdej konkurencji , przy odrobinie wprawy zmienia biegi jak i kiedy tylko siebię życzę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Kamil_8989
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2019, 7:54
Samochód: Ateca 2.0 TSI 4Drive, DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Kamil_8989 »

Tak jak napisałem wcześniej, dla mnie jest mniej przewidywalny przy wyprzedzaniu. Nie chce mi się zmieniać trybu przed wyprzedzaniem. Zmiana biegów w manualu jest czymś normalnym, a zmiana trybu przed wyprzedzaniem, by auto było bardziej przewidywalne, to już nie jest coś co chciałbym w automacie. I jeszcze raz przypomnę. Widzę, zalety automatów, a wady wypisałem żeby osoby to czytające, też je mogli przeanalizować i np przy jeździe próbnej zweryfikować, czy mają takie odczucia jak ja, czy nie. Jeśli ktoś nie odczuwa dyskomfortu i tego opóźnienia w skrzyni, to ok. Ja osobiście odczuwam i mówię o realnej sytuacji Ateca 2.0 4Drive DSG vs Astra J 140 KM manual.
Dlatego absolutnie przy aucie, które ma mieć 150 KM DSG bym nie wybrał. Też już chyba wspominałem. W prywatnych rozmowach sprzedawcy w Audi potwierdzili, że przy tej mocy w tym silniku DSG jest mocno ospałe - przy całych jego zaletach. Jeśli ktoś ma możliwość przed zakupem mocno polecam sprawdzić obie wersje. Ja jeździłem na testowej q3 w automacie i po prostu nie polecam. Na podstawie swoich subiektywnych negatywnych odczuć. I proszę nie piszcie w odniesieniu do mojego SUBIEKTYWNEGO zdania, że nie mam racji, że jest inaczej itd. Mam takie odczucia i nimi się dzielę. Jak ktoś napisze, że ma auto 90 KM i stary automat i czuje, że to jest demon prędkości, to ok. Ma do tego przecież prawo. Podsumowując: Ateca 2.0 benz 190 KM z DSG - raczej tak, 1.5 benz. 150 KM zdecydowanie manual.

Awatar użytkownika
S3ker
Posty: 285
Rejestracja: 22 sty 2019, 17:10
Samochód: ATECA MY19 1.5 TSI DSG XC BLACK
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 15 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: S3ker »

Ja mam 1.5 dsg i nie mam problemów z jakąś dynamiką tego auta ani nic, a jak chcę poczuć się jak rajdowiec to włączam tryb sport i jeszcze lepiej te auto idzie ;) jak się chce wyprzedzić to gaz do podłogi i wszystko znika za tobą :)
Seat Ateca Black Magic 1.5 TSI DSG7 150KM Xcellence

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: root »

Frodo pisze:
03 gru 2019, 11:01
czasem tęsknię za "2" do 100+ i potem "3" w moim dawnym, mocniejszym V6
Ale tutaj jak ruszysz z gazem w podłodze i nie odpuścisz, to też będzie kręcił prawie do odcinki zanim zmieni bieg (nawet na D), chociaż nie wiem ile osiągnie na drugim biegu ;) Ale przy takiej jeździe u mnie szósty bieg wrzuca się przy ok. 200 km/h, a mam jeszcze siódmy…

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: Rafiner »

Ja tez widzę, ze tryb S przy spokojnej jezdzie bardziej odpowiada manualnej zmianie, jeśli chodzi o obroty, na których jeździmy.
Stosuje S przy docieraniu zamiennie z D, ale coraz częściej dłużej jadę na S.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

jarek.k
Posty: 136
Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dlaczego wybrałaś/wybrałeś DSG a nie klasyczną manualną skrzynię biegów ? (w przypadku 1.5 TSI pomijając kangury)

Post autor: jarek.k »

Jak to często bywa na forum z pytania dot. przewagi kotów nad psami w domu dochodzimy do dyskusji nt dlaczego to gepard jest najszybszym kotem.
Ja zatem w temacie - generalnie wolę DSG bo jazda na automacie to obie ręce na kierownicy, większe skupienie nad innymi aspektami jazdy czyli większa wygoda i swoboda. JEdnak każdy w aucie ma inne priorytety wiec to nie dla każdego bedzie zaleta. Zdarzyło mi sie zrobić 1000km jednego dnia i nie wysiadlem ani połamany ani specjalnie zmęczony. Ot porostu dzień w aucie - nawet było miło. Czy w manualu byłoby gorzej? chyba nie ale togo nie wiem bo nie jechałem 1000km ateca w manualu :roll:

ODPOWIEDZ