To źle że na 1 i 2 jedzie i nie krztusi się ( no chyba, że się cały czas samo rozpędza ) ? Wg mnie to dobrze - chyba ze się mylępawel_luk1 pisze: ↑26 gru 2019, 11:42...Na 1 i 2-gim biegu auto jedzie bez wciskania gazu.....Teo pisze: ↑23 gru 2019, 1:22A ja tam jestem ciekawy jak to jest z manualami i 1.5. Bo na forach Skoday czytam, ze jeszcze roznie z tym bywa, niektorzy sa zli, ze nowy soft spowodowal, ze po prostu sa wieksze obroty i aito potrafi nawet samo jechac bez wcisnietego gazu, a zuzycie paliwa sie podwyzszylo.
Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- hetman72
- Posty: 194
- Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
- Lokalizacja: Piła
- Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Ta wypowiedź jest na tyle skomplikowana że umyka mi jej sedno. Ehhhhhhhhhhhhhh.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Widocznie przy tych obrotach jest na tyle momentu, że wystarczy aby samochód się toczył i nie gasł.
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
auta na "wtrysku" osiągają określoną prędkość na 1 czy 2 biegu i nie "krztuszą" się jak to miało miejsce przy gaźniku utrzymując stałą prędkość....
słowo klucz stałą
i się nie rozpędzają
słowo klucz stałą
i się nie rozpędzają
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Od aktualizacji softu nie odnotowałem żadnych problemów z tym autem. Spalanie bez zmian tj. silnie uzależnione od temperatury na zewnątrz (nawet do +2l/100km przy ujemnych temperaturach) i ciśnienia w oponach (ok +0.5l/100km przy obniżonym ciśnieniu 2.2-2.3).Teo pisze: ↑23 gru 2019, 1:22A ja tam jestem ciekawy jak to jest z manualami i 1.5. Bo na forach Skoday czytam, ze jeszcze roznie z tym bywa, niektorzy sa zli, ze nowy soft spowodowal, ze po prostu sa wieksze obroty i aito potrafi nawet samo jechac bez wcisnietego gazu, a zuzycie paliwa sie podwyzszylo. Wiec ciekawe jak to jest z Ateką ?
Ja po prostu nie mam juz zaufania do 1.5 (pierwszej generacji?).
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 sty 2020, 16:11
- Samochód: Seat Ateca 1.5tsi
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Witam , wczoraj odebrałem nowego Ateca z salonu z wyprzedaży rocznika 2019 . Powiedziano mi że auto wyszlo juz z fabryki z poprawionym softem i tego problemu nie bedzie. Faktycznie auto rusza gładko nawet zimne i z niewielkich obrotów.
Seat Ateca 1.5tsi FR
-
- Posty: 188
- Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
- Samochód: Ateca 1.5TSI Style
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Byłem teraz na Podhalu na nartach, piękna zima, wszędzie biało. Główne drogi były czarne, ale boczne odnogi do posesji czy niektóre gminne drogi oraz parkingi -wyjazdy, wjazdy pokryte były śniegiem. Z uwagi na to, że temperatura w ciągu doby wędrowała z minusa na plus i z powrotem na tych nie odśnieżonych dokładnie i nie posypanych odcinkach była piękna ślizgawica rano i wieczorem -wyślizgany śnieg i zwykły lód. W takich warunkach trzeba bardzo delikatnie operować gazem żeby wyjechać z takiego parkingu oraz podjechać pod strony podjazd do posesji. Niestety te kilkudniowe doświadczenia były dość frustrujące, mimo tego że wyłączałem system start-stop miałem częstą niedogodność polegającą na tym, że przy lekkim operowaniu gazem zarówno na 1 jak i wstecznym zapłon gasł i automatycznie się zapalał albo trzeba było to robić ręcznie, każdorazowo też w takiej sytuacji następowało nieprzyjemne szarpnięcie i stanięcie auta w miejscu. Dodanie więcej gazu rozwiązywało problem ale nie zawsze było to optymalne rozwiązanie na taką ślizgawice śniegową. Ktoś miał podobne doświadczenia? To tylko przypadłość silnika 1.5 czy inne też tak mają na niskich obrotach silnika? Tak poza tym na prędkości auto się świetnie trzymało drogi na śniegu, duża przyjemność jazdy.
-
- Posty: 820
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
Jak pisałem jestem mega zadowolony z auta i nie miałem problemów z ruszaniem jak Amadeusz, auto jedzie równo, nie dusi się przy minimalnym ruszaniu.
Pewnie tak jak adrian134 mam najnowszy soft (auto z listopada 2019).
Pewnie tak jak adrian134 mam najnowszy soft (auto z listopada 2019).
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.
moim zdaniem pisanie bez konkretów to tylko pisanie dla lepszego samopoczucia..
nowy soft a może nowszy a może sprzedawca zapewniał a może mi się tylko tak wydaje … jaki sens ??
opinia i WERSJA OPROGRAMOWANIA => tylko taki zestaw coś wnosi
PS. przy DSG problemów praktycznie nigdy nie było z ruszaniem (lub wystarczyło przestawić na ręczną skrzynię..)-
nowy soft a może nowszy a może sprzedawca zapewniał a może mi się tylko tak wydaje … jaki sens ??
opinia i WERSJA OPROGRAMOWANIA => tylko taki zestaw coś wnosi
dla ciebie najnowszy to ten z wczoraj czy ten z którym odebrałeś auto a może ten z sierpnia??.. mam najnowszy soft..
PS. przy DSG problemów praktycznie nigdy nie było z ruszaniem (lub wystarczyło przestawić na ręczną skrzynię..)-