Wymiana Oleju
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Wyjaśnienie dla wszystkich dobierających oleje silnikowe do swoich aut.
Na podstawie informacji Państwowego Instytutu Badawczego Nafty i Gazu: Dlaczego oleje blendowane na bazach GTL nie są i nie mogą być uznawane jako oleje w pełni syntetyczne?
...Tylko pierwszy etap produkcji takich baz odbywa się na zasadzie syntezy i jest to synteza metanu, pochodzącego z gazu ziemnego, a produktem tej syntezy jest syntetyczna ropa naftowa. Natomiast produkcja samej bazy GTL, odbywa się na zasadzie hydrokrakingu syntetycznej ropy, czyli tak samo jak produkcja baz hydrokrakowanych grupy III i II. Baza GTL jest czystsza, stabilniejsza, więc dla odróżnienia bywa określana mianem grupy III+(oleje hydrokrakowane o polepszonych parametrach). Dopiero oleje oparte o grupy IV/V (PAO, Estry i Poliglikole) są tak naprawdę produktami syntetycznymi. Powstają w wyniku syntezy krótkich łańcuchów węglowodorów (etylen) i zawierają wyłącznie węglowodory nasycone. W przypadku Shella stosowane są bazy GTL, których nie można zaliczyć do produktów w pełni syntetycznych z technologicznego punktu widzenia (a także akcyzowego). Termin „syntetyczny” dotyczy produktu składającego się ze związków o określonej, zdefiniowanej strukturze, otrzymywanych drogą syntezy z innych związków (molekuł), co pozwala zaprojektować i przewidzieć jego strukturę i właściwości, a tego o olejach grupy III nie można powiedzieć...
Na podstawie informacji Państwowego Instytutu Badawczego Nafty i Gazu: Dlaczego oleje blendowane na bazach GTL nie są i nie mogą być uznawane jako oleje w pełni syntetyczne?
...Tylko pierwszy etap produkcji takich baz odbywa się na zasadzie syntezy i jest to synteza metanu, pochodzącego z gazu ziemnego, a produktem tej syntezy jest syntetyczna ropa naftowa. Natomiast produkcja samej bazy GTL, odbywa się na zasadzie hydrokrakingu syntetycznej ropy, czyli tak samo jak produkcja baz hydrokrakowanych grupy III i II. Baza GTL jest czystsza, stabilniejsza, więc dla odróżnienia bywa określana mianem grupy III+(oleje hydrokrakowane o polepszonych parametrach). Dopiero oleje oparte o grupy IV/V (PAO, Estry i Poliglikole) są tak naprawdę produktami syntetycznymi. Powstają w wyniku syntezy krótkich łańcuchów węglowodorów (etylen) i zawierają wyłącznie węglowodory nasycone. W przypadku Shella stosowane są bazy GTL, których nie można zaliczyć do produktów w pełni syntetycznych z technologicznego punktu widzenia (a także akcyzowego). Termin „syntetyczny” dotyczy produktu składającego się ze związków o określonej, zdefiniowanej strukturze, otrzymywanych drogą syntezy z innych związków (molekuł), co pozwala zaprojektować i przewidzieć jego strukturę i właściwości, a tego o olejach grupy III nie można powiedzieć...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Wymiana Oleju
Jedź do Opola tam nie robią problemów obsługa jest na dobrym poziomie ASO Wrocław miałem z nimi nieprzyjemność nawet 2 skargi na nich poszły ASO Wrocław nie powinien istnieć z takim podejściem do klienta.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Sailor 88 miałeś na myśli to że można robić przeglądy poza ASO czy może jest jakiś przepis który stanowi że jak stawię się w ASO że swoim olejem zgodnym z normą to muszą go przyjąć?
Pytam z ciekawości bo nie zamierzam się kopać z koniem. Serwisy w Opolu i Lubinie odpisały że z przyjemnością wymienią mi olej na to co przywiozę. Opole prosi o normę 504, Lubin o 504 lub 508. Koszt ok. 280 zł. W Opolu nawet auto zastępcze proponują na czas wymiany Także zagłosuję nogami.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Trzeba by czytać całą dyrektywę unijną (GVO EU z 2010r.) i szukać, czy taki zapis na temat materiałów powierzonych przez klienta istnieje. Problem odmowy przez niektóre serwisy jest znany, a wrocławski jest znany od dawna. Przeczytaj to: https://forum.vw-passat.pl/topic/58948- ... /#comments
I zrób raczej tak jak napisałeś, szkoda życia...
I zrób raczej tak jak napisałeś, szkoda życia...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Wymiana Oleju
No to ładnych rzeczy się dowiaduje...
Lellek Gliwice - ktoś temat przerabiał?
Chociaż jeżeli w Opolu problemu nie było to domniemam, że w Gliwicach też nie powinno być..
Lellek Gliwice - ktoś temat przerabiał?
Chociaż jeżeli w Opolu problemu nie było to domniemam, że w Gliwicach też nie powinno być..
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Wymiana Oleju
Przerabiał
Lellek w Gliwicach z olejem nie robi problemu. Krzywią się jedynie na filtr oleju, ale jak się uprzesz to założą Twój filtr z adnotacją, że jak coś będzie "nie halo" to mogą odmówić gwarancji.
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Wymiana Oleju
Super, dzięki
Jak będą marudzić to najwyżej kupię u nich filtr i tyle, a ten sobie zostawię na okres pogwarancyjny, ważne, że jakieś koszta już odejdą.
Jakbyś mógł jeszcze napisać na jaki koszt wymiany się szykować to byłbym bardzo wdzięczny
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Wymiana Oleju
Czyli że na podstawie tego filmiku cały Autorud sprzedaje podróbki?sailor 88 pisze: ↑07 sty 2020, 1:10I nie będą mieli, bo w przypadku TDI jest wyraźny wymóg na normę 504.00/507.00. i jest wklejka z taką informacją pod maską. A co do własnych materiałów to też nie ma żadnego "ale", bo tak stanowią przepisy. Na dobrą sprawę przeglądy w czasie gwarancji można robić nawet w niezależnych serwisach, byle by takowy posiadał certyfikat na takie usługi, co łączy się z posiadaniem dostępu do bazy danych aut sprzedanych i wprowadzonych do systemu.
P.S. Olej kup z pewnego źródła, bo ten serwisowy też podrabiają. Widziałem taki na półce w sklepie z częściami...Właściciel był szczerze zdziwiony...litrowe opakowanie było oryginalne, a bańka 5l podróba.
https://allegro.pl/oferta/oryginalny-ol ... 7285577464
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Wymiana Oleju
Tak właśnie zrobiłem z filtrem. W razie "W" nie będę się kopał z koniem
Jak zapłaciłem 333 zł, ale w tym był jeszcze przegląd sezonowy za 49 zł więc koszt samej wymiany to ok. 280 zł (usługa + filtr + korek + śruby do osłony).
Moja jest w kolorze Rodium Grey jakby co
--
Jaca
Jaca