Trzeba szarpnąć krótkim, zdecydowanym ruchem (nie ciągnąć). Jak się boisz na zimno, zrób to kilka razy na gorącym silniku, to zaczepy się rozluźnią. Ten plastik jest odporny, zaczepy się nie połamią.fuyek3 pisze: ↑12 sty 2020, 0:19Wybaczcie pytanie ignoranta - jak wyjąć bagnet żeby sprawdzić poziom oleju? Są tam takie zaczepy, które strasznie mocno to trzymają, a nie chcę się z tym szarpać żeby nic nie urwać. Jak było cieplej to jakoś się udawało, ale ze spadkiem temperatur za nic nie mogę tego wyciągnąć. Jest jakiś sprytny sposób na to?
Dzięki z góry za pomoc.
Wymiana Oleju
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Wymiana Oleju
To ja mam podobne pytanie
Jak zdejmuje się górną osłonę silnika? Czy są jakieś zaczepy, najpierw z przodu czy z tyłu? Czy po prostu na wcisk się wkłada?
W poprzednim samochodzie przy wymianie oleju jakieś patałachy z serwisu (nie ASO) połamały mi zaczepy osłony
Jak zdejmuje się górną osłonę silnika? Czy są jakieś zaczepy, najpierw z przodu czy z tyłu? Czy po prostu na wcisk się wkłada?
W poprzednim samochodzie przy wymianie oleju jakieś patałachy z serwisu (nie ASO) połamały mi zaczepy osłony
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Wymiana Oleju
Szarpnij w każdym rogu pionowo do góry. Osłona jest na wcisk i nic tam nie połamiesz
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 20 sty 2018, 12:06
- Lokalizacja: Świdnik
- Samochód: Ateca xcl 2.0TSI DSG 4drive Cappuccino Baige
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
Mnie zapytano teraz jak mają ustawić wymianę czy dynamicznie czy na 30tys. Wybrałem dynamicznie dostosowana wymiana do trybu jazdy.sailor 88 pisze: ↑10 sty 2020, 16:27No właśnie nie zawsze i samego mnie to dziwi. W moich poprzednich autach (1xSkoda i 2xVW) było jak piszesz. Co prawda interwał skracał się tylko o 3-4 tyś. ( a jeżdżę w 80% po mieście) ale zawsze to coś. W mojej Atece jest na sztywno, 30 tyś. km, albo 2 lata, komp nawet o jeden dzień nie przyspieszył. Po przeglądzie i zresetowaniu ustawień jest tak samo, sprawdzałem nawet ostatnio w menu i po przeliczeniu km następna wymiana oleju za 30 tyś. tylko przegląd za rok. Zadałem pytanie w serwisie i otrzymałem krótką odpowiedź...Tak ma być... W sumie jest mi to obojętne, bo i tak zmieniam w/g własnego uznania, ale nie wiem nawet czy inni w ATK-ach też tak mają, czy tylko u mnie jest tak ustawione.root pisze: ↑10 sty 2020, 13:52Ale zauważ, że przy olejach LL nie ma stałego harmonogramu wymiany, tylko jest obliczana „dynamicznie” przez samochód. I jeżdżąc w większości po mieście proponuje mi wymianę co ok. 21 tys. km. A jak jechałem na wakacje (głównie autostrady), to po zrobieniu prawie 5000 km termin wymiany oleju zmniejszył mi się tylko o jakieś kilkaset km. Co potwierdza, że przy autostradowych jazdach samochód proponuje wymiany rzadziej.
Może te wymiany w systemie LL są bardziej sensowne niż wszystkim się wydaje?
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Chcąc wyczerpać temat oleju do 2.0 TSI napisałem wczoraj do Seata w Hiszpanii jaką normę powinien spełniać olej do DKZA - w sumie kto jak nie producent ma wiedzieć . Odpisali że przekazali sprawę do Importera - Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. i oni mi odpowiedzą bo oni odpowiadają za wsparcie posprzedażowe w PL - w sumie słusznie. Dzisiaj dostałem skan papierka z pieczątkami i podpisami oraz odpowiedzią następującej treści:
Poza tym że na prawdę wolałbym żeby to po prostu było w instrukcji to dla mnie to wyczerpuje temat. Ravenol VSW 0w30 przyjechał, my.ravenol.com mówi że oryginał więc będzie zalewane... do Pana samochodu rekomenduje się olej silnikowy o oznaczeniu VW 508 00 lub 504 00. Jedyną różnicą przy zastosowaniu oleju silnikowego zgodnie ze specyfikacjami VW 504 00 zamiast VW 508 00 może być pogorszenie wartości spalin samochodu.
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Zaraz, zaraz. A to nie jest tak, ze albo masz niby co 30kkm, ale w rzeczywistosci komp moze upomniec sie wczesniej o wymiane, wlasnie w zaleznosci o warunkow uzytkowania albo na stale co 15kkm?jarek.k pisze: ↑16 sty 2020, 20:27Mnie zapytano teraz jak mają ustawić wymianę czy dynamicznie czy na 30tys. Wybrałem dynamicznie dostosowana wymiana do trybu jazdy.sailor 88 pisze: ↑10 sty 2020, 16:27No właśnie nie zawsze i samego mnie to dziwi. W moich poprzednich autach (1xSkoda i 2xVW) było jak piszesz. Co prawda interwał skracał się tylko o 3-4 tyś. ( a jeżdżę w 80% po mieście) ale zawsze to coś. W mojej Atece jest na sztywno, 30 tyś. km, albo 2 lata, komp nawet o jeden dzień nie przyspieszył. Po przeglądzie i zresetowaniu ustawień jest tak samo, sprawdzałem nawet ostatnio w menu i po przeliczeniu km następna wymiana oleju za 30 tyś. tylko przegląd za rok. Zadałem pytanie w serwisie i otrzymałem krótką odpowiedź...Tak ma być... W sumie jest mi to obojętne, bo i tak zmieniam w/g własnego uznania, ale nie wiem nawet czy inni w ATK-ach też tak mają, czy tylko u mnie jest tak ustawione.root pisze: ↑10 sty 2020, 13:52Ale zauważ, że przy olejach LL nie ma stałego harmonogramu wymiany, tylko jest obliczana „dynamicznie” przez samochód. I jeżdżąc w większości po mieście proponuje mi wymianę co ok. 21 tys. km. A jak jechałem na wakacje (głównie autostrady), to po zrobieniu prawie 5000 km termin wymiany oleju zmniejszył mi się tylko o jakieś kilkaset km. Co potwierdza, że przy autostradowych jazdach samochód proponuje wymiany rzadziej.
Może te wymiany w systemie LL są bardziej sensowne niż wszystkim się wydaje?
Bo gdyby tak bylo, jak napisales, to bysmy mieli 3 opcje: co 15, 30 i to dynamiczna
- Orłoś
- Posty: 122
- Rejestracja: 30 maja 2018, 15:47
- Lokalizacja: pomorskie
- Samochód: Ateca Xcellence 2.0 TSI
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Wymiana Oleju
Ustawienia samochodu i przewijasz na dól, tam jest opcja przegląd. Co do instrukcji to podają jakie normy ma spełniać olej:
"Silniki benzynowe: standardowo
VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00,
ACEA C3 lub API SN.
Silniki wysokoprężne: standardowo
VW 507 00, VW 505 01, ACEA C3 lub
API CK-4.
Wymianę należy zlecić specjalistycznemu
warsztatowi.
Zastosowanie oleju silnikowego zgodnego ze
specyfikacją VW 504 00 zamiast VW 508 00
może zwiększyć zużycie paliwa i emisję CO2."
"Silniki benzynowe: standardowo
VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00,
ACEA C3 lub API SN.
Silniki wysokoprężne: standardowo
VW 507 00, VW 505 01, ACEA C3 lub
API CK-4.
Wymianę należy zlecić specjalistycznemu
warsztatowi.
Zastosowanie oleju silnikowego zgodnego ze
specyfikacją VW 504 00 zamiast VW 508 00
może zwiększyć zużycie paliwa i emisję CO2."
Ateca Xcellence | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Magnetic Brown | Felgi 18" PERFORMANCE 36/2 MACHINED | Felgi 17" ABRERA II | Alcantara Black | Panorama | Comfort Assistant Plus | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Elektryczna klapa bagażnika | Widok 360 | Ładowanie Qi | VC
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Dzięki za info, sprawdzę co tam mam wbite z przeglądem.
Co do oleju to jeśli to ten sam fragment instrukcji to ta lista jest u mnie w kontekście dolewki do 0,5l a nie samej wymiany:
Co do oleju to jeśli to ten sam fragment instrukcji to ta lista jest u mnie w kontekście dolewki do 0,5l a nie samej wymiany:
Dalej jest taka sekcja `Specyfikacja oleju silnikowego' i tam podany jest tylko dla diesli (507). Nie wiem czy to niedopatrzenie czy celowo nie wpisali a może ja jestem jakiś dziwny ze bym chciał wprostInformacje na temat odpowiedniego oleju sil-
nikowego do danego pojazdu można uzyskać
w specjalistycznym warsztacie.
Jeżeli zalecany olej silnikowy jest niedostęp-
ny, to w sytuacjach awaryjnych można je-
den raz zastosować maksymalnie 0,5 l na-
stępnego oleju z listy do czasu następnej wy-
miany oleju:
Silniki benzynowe: standardowo
VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00,
ACEA C3 lub API SN.
Silniki wysokoprężne: standardowo
VW 507 00, VW 505 01, ACEA C3 lub
API CK-4.