2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2020, 9:22
- Samochód: Leon 1.4 TSI 122KM@160KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Cześć
Rozważam zakup Ateki (przesiadka z Leona 5F 1.4 który ma obecnie 160KM) i chciałbym zasięgnąć opini w kwestii napędu 2.0 w tym konkretnym modelu. Problem jest taki że aktualnie żaden dealer w pobliżu nie ma na stanie 2.0 do jazdy próbnej, musiałbym sie wybrać na dłuższą wycieczkę.
Wątpliwości biorą się z faktu, iż większość testów jakie było mi dane obejrzeć na YT sprowadzały się do stwierdzenia że w Atece silnik 2.0 którko mówiąc "nie robi roboty". Ma to byc związane z konstrukcją auta - słaby współczynnik Cx, środek ciężkości podniesiony do góry względem Leona, zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego... 1.5 ma być tym "optymalnym i najlepiej dopasowanym do tego modelu".
Miałem okazję jeździć testowym T-Roc 1.5 a potem 2.0 i szczerze mówiąc to mocniejsza wersja po prostu zamiatała. Auto zachowywało się jak gokart na sterydach, rewelacyjnie w zakrętach i super odejście na każdym biegu. 1.5 do była dosłownie połowa frajdy z jazdy mozcniejszą jednostką. Gdyby takie przełożenia było w Atece to w ogóle nie zakładałby tego tematu, ale natknąłem się na opinie, że VW dosyć mocno popracował nad wersją 2.0 w T-Roc (nie tylko gift wyrażony w dodatkowych KM), aby właśnie takie wrażenia były po jeździe. Testy Zachara 0-100 chyba tylko to potwierdzają, aczkolwiek zawsze mógł dostać model przygotowany specjalnie dla testerów.
Z grubsza znam zalety i wady obu jednostek i konfiguracji, natomiast chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał okazję bezpośrednio porównywać obie konfiguracje, szczególnie w kontekście elastyczności 80-120 lub 120-160.
Rozważam zakup Ateki (przesiadka z Leona 5F 1.4 który ma obecnie 160KM) i chciałbym zasięgnąć opini w kwestii napędu 2.0 w tym konkretnym modelu. Problem jest taki że aktualnie żaden dealer w pobliżu nie ma na stanie 2.0 do jazdy próbnej, musiałbym sie wybrać na dłuższą wycieczkę.
Wątpliwości biorą się z faktu, iż większość testów jakie było mi dane obejrzeć na YT sprowadzały się do stwierdzenia że w Atece silnik 2.0 którko mówiąc "nie robi roboty". Ma to byc związane z konstrukcją auta - słaby współczynnik Cx, środek ciężkości podniesiony do góry względem Leona, zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego... 1.5 ma być tym "optymalnym i najlepiej dopasowanym do tego modelu".
Miałem okazję jeździć testowym T-Roc 1.5 a potem 2.0 i szczerze mówiąc to mocniejsza wersja po prostu zamiatała. Auto zachowywało się jak gokart na sterydach, rewelacyjnie w zakrętach i super odejście na każdym biegu. 1.5 do była dosłownie połowa frajdy z jazdy mozcniejszą jednostką. Gdyby takie przełożenia było w Atece to w ogóle nie zakładałby tego tematu, ale natknąłem się na opinie, że VW dosyć mocno popracował nad wersją 2.0 w T-Roc (nie tylko gift wyrażony w dodatkowych KM), aby właśnie takie wrażenia były po jeździe. Testy Zachara 0-100 chyba tylko to potwierdzają, aczkolwiek zawsze mógł dostać model przygotowany specjalnie dla testerów.
Z grubsza znam zalety i wady obu jednostek i konfiguracji, natomiast chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał okazję bezpośrednio porównywać obie konfiguracje, szczególnie w kontekście elastyczności 80-120 lub 120-160.
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
W sumie to chcesz porównać tak naprawdę dwa różne samochody z różnymi napedami..
Generalnie w mojej opinii nie ma się nad czym zastanawiać, bralbym 2.0 gdyż różnice w spalaniu nie są już wielkie, a mocy nigdy nie za wiele (nie mówiąc już o możliwościach podkręcenia).
Generalnie w mojej opinii nie ma się nad czym zastanawiać, bralbym 2.0 gdyż różnice w spalaniu nie są już wielkie, a mocy nigdy nie za wiele (nie mówiąc już o możliwościach podkręcenia).
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 16 gru 2019, 20:27
- Samochód: Ateca 2.0TSI
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Nie jestem może super przykładem, bo 1.5 oraz 2.0 na razie jeździłem tylko na jazdach testowych, ale dla mnie różnica między tymi silnikami była całkiem zauważalna.
Miałem wrażenie ze 1.5 jest ospała. Wciskam gaz i musze czekać aż cos się stanie - dopiero w trybie sport jeździła tak jak chciałem.
Drugi silnik, 2.0, testowałem po tygodniu i to było to czego oczekiwałem. Jeździło się bardzo fajnie.
Oczywiście skończyło się na wyborze silnika 2.0.
Zgadzam się Kuchar, różnice w spalaniu nie są duże, a masz więcej koni i napęd 4x4.
Miałem wrażenie ze 1.5 jest ospała. Wciskam gaz i musze czekać aż cos się stanie - dopiero w trybie sport jeździła tak jak chciałem.
Drugi silnik, 2.0, testowałem po tygodniu i to było to czego oczekiwałem. Jeździło się bardzo fajnie.
Oczywiście skończyło się na wyborze silnika 2.0.
Nie patrzyłem niestety w takim kontekście. Bardziej 0-60.natomiast chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał okazję bezpośrednio porównywać obie konfiguracje, szczególnie w kontekście elastyczności 80-120 lub 120-160.
Zgadzam się Kuchar, różnice w spalaniu nie są duże, a masz więcej koni i napęd 4x4.
- szczekas
- Posty: 280
- Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Ospałość jest problemem we wszystkich wersjach z DSG, bo tak ją ustawili - tryb sport rozwiązuje ten problem
Różnica między silnikami jest dosyć wyraźna mimo to, a dodatkowo 4drive daje dobre przyspieszenie w każdych warunkach.
Po przeczytaniu wątku o problemach z silnikiem 1.5, tym bardziej się cieszę z wyboru 2.0.
No i na deser jeszcze jeden ważny szczegół: 2.0 TSI jest bardziej podatny na tuning
Widziałem już wykresy na 240 KM i 400 Nm lub więcej na samym programie
A DSG w razie czego też można w ten sposób "poprawić".
Różnica między silnikami jest dosyć wyraźna mimo to, a dodatkowo 4drive daje dobre przyspieszenie w każdych warunkach.
Po przeczytaniu wątku o problemach z silnikiem 1.5, tym bardziej się cieszę z wyboru 2.0.
No i na deser jeszcze jeden ważny szczegół: 2.0 TSI jest bardziej podatny na tuning
Widziałem już wykresy na 240 KM i 400 Nm lub więcej na samym programie
A DSG w razie czego też można w ten sposób "poprawić".
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System
- paprotek
- Posty: 501
- Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Ja co prawda nie jeździłem 1.5 tylko 1.4 150KM, ale też jest to jakieś odniesienie. W 1.4 Ateca jechała bardzo żwawo, dynamicznie, nie można powiedziać (jak coponiektórzy), że ten silnik jest za słaby i zamula. Zamówiłem taką wersję silnikową i stwierdziłem, że jest wystarczająco spoko.
Ale... sprzedawca za jakiś czas dał mi się przejechać nową (wtedy dopiero się pojawiła) FR 2.0 i... dla mnie to była duża różnica, samochód zaczął agresywnie reagować na pedał gazu w trybie sport, subiektywnie odczuwałem, że samochód jest zdecydowanie bardziej dynamiczny - może to moc, może napęd na 4 koła. Pewnie suche dane tego nie odzwierciedlają, ale wrażenia były zdecydowanie na + względem 1.4. No i jak widać, zmieniłem zamówienie i kupiłem 2.0. I taki też polecam. Więcej w mieście nie wykorzystasz, a i te 190 koni czasem za bardzo się napędzają, względem innych uczestników drogi (pewnie względem 95% innych aut). Jazda Cuprą gdzie masz jeszcze więcej, to już inna bajka, ale... za bardzo ciśnienie krwi podnosi taka "zabawa", chyba bałbym się o zdrowie
Ale... sprzedawca za jakiś czas dał mi się przejechać nową (wtedy dopiero się pojawiła) FR 2.0 i... dla mnie to była duża różnica, samochód zaczął agresywnie reagować na pedał gazu w trybie sport, subiektywnie odczuwałem, że samochód jest zdecydowanie bardziej dynamiczny - może to moc, może napęd na 4 koła. Pewnie suche dane tego nie odzwierciedlają, ale wrażenia były zdecydowanie na + względem 1.4. No i jak widać, zmieniłem zamówienie i kupiłem 2.0. I taki też polecam. Więcej w mieście nie wykorzystasz, a i te 190 koni czasem za bardzo się napędzają, względem innych uczestników drogi (pewnie względem 95% innych aut). Jazda Cuprą gdzie masz jeszcze więcej, to już inna bajka, ale... za bardzo ciśnienie krwi podnosi taka "zabawa", chyba bałbym się o zdrowie
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Jaka jest różnica ceny silnika 1.5 vs 2.0?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2020, 9:22
- Samochód: Leon 1.4 TSI 122KM@160KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Bardzo dziękuję wszystkim za uwagi i sugestie, widzę że forum trzyma wysoki poziom merytoryczny, co cieszy niezmiernie.
Co do pytania o różnicę to jest to 18K
Co do pytania o różnicę to jest to 18K
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Powiem krótko - BZDURA!decees pisze: ↑14 lut 2020, 9:49...
Wątpliwości biorą się z faktu, iż większość testów jakie było mi dane obejrzeć na YT sprowadzały się do stwierdzenia że w Atece silnik 2.0 którko mówiąc "nie robi roboty". Ma to byc związane z konstrukcją auta - słaby współczynnik Cx, środek ciężkości podniesiony do góry względem Leona, zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego... 1.5 ma być tym "optymalnym i najlepiej dopasowanym do tego modelu".
...
2.0 robi naprawdę zaje..fajną robotę
Właściwie w pierwszych zdaniach już sobie odpowiedziałeś Dodam tylko, że przełożenie w Atece jest bardzo podobne jak w T-Roc'u a "gift" nie zależy od marki i występuje w całej grupie VAG w postaci kilku % mocy więcej. Ja na początku nie byłem pełny wiary co do tych 7,1 do setki ale po ułożeniu silnika i kilku próbach dynamicznej jazdy, nie tylko 7,0 uważam za bardzo realne ale to, co się dzieje powyżej 100-120 km/h deklasuje 1.5.decees pisze: ↑14 lut 2020, 9:49...
Miałem okazję jeździć testowym T-Roc 1.5 a potem 2.0 i szczerze mówiąc to mocniejsza wersja po prostu zamiatała. Auto zachowywało się jak gokart na sterydach, rewelacyjnie w zakrętach i super odejście na każdym biegu. 1.5 do była dosłownie połowa frajdy z jazdy mozcniejszą jednostką. Gdyby takie przełożenia było w Atece to w ogóle nie zakładałby tego tematu, ale natknąłem się na opinie, że VW dosyć mocno popracował nad wersją 2.0 w T-Roc (nie tylko gift wyrażony w dodatkowych KM), aby właśnie takie wrażenia były po jeździe. Testy Zachara 0-100 chyba tylko to potwierdzają, aczkolwiek zawsze mógł dostać model przygotowany specjalnie dla testerów.
...
Nie robiłem bezpośrednio takich prób ale porównywałem 1.5 z 2.0 i do 100 km/h czuć wyraźnie, że 2.0 lepiej radzi sobie z masą (samochód jest żwawszy) ale przede wszystkim ma dużo lepszą kulturę pracy (1.5 przy wyższych obrotach nieprzyjemnie wyje), tak powyżej 100-120 km/h - patrz wyżej podkreślone Gdybym miał ponownie wybierać, nie zastanawiałbym się ani chwili, miałem samochody z "oszczędnymi" silnikami i teraz wiem, że się tylko męczyłem ale wiadomo - każdy ma swoje priorytety.
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Mmmmm.....18 tyś. za 40 koników,troszkę drogo.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 lut 2020, 9:22
- Samochód: Leon 1.4 TSI 122KM@160KM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 2.0 TSI AWD czy 1.5 TSI FWD
Dolicz jeszcze napęd AWD.Mmmmm.....18 tyś. za 40 koników,troszkę drogo.
Z drugiej strony różnica pomiędzy 2.0 TDI 150KM a 2.0 TDI 190KM to 11tyś. gdzie oba już są w wersji AWD
A w przypadku 2.0 TDI 150KM dopłata do samego AWD to 14 tyś.
A wracając do tematu - okazało się że w jednym salonie jest jednak demówka 2.0, tak więc w poniedziałek podzielę się wrażeniami