Wymiana Oleju
- Eleonor
- Posty: 347
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Wymiana Oleju
@sailor 88
A do 1.5 TSI 150km do jazdy głównie w mieście najczęściej krótkie dystanse także ten Ravenol czy inny ?
A do 1.5 TSI 150km do jazdy głównie w mieście najczęściej krótkie dystanse także ten Ravenol czy inny ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 lut 2020, 21:31
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI 190 KM DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Dziekuje! Jasno i na temat. Teraz tylko poczekać aż mu trochę km nabije bo jeszcze 1k nie masailor 88 pisze:To co proponuje serwis, to najlepszy wybór w kategorii cena-jakość, czyli olej o najlepszych parametrach w tym przedziale cenowym. A czy zakupisz go w serwisie, czy na wolnym rynku, skalkuluj sobie sam, bo nie podałeś ile serwis życzy sobie za litr.
Jeżeli natomiast cena nie gra roli i chcesz zastosować olej z najwyższej półki, kup wspomnianego wyżej Ravenola. Do takiego silnika przy Twojej eksploatacji polecałbym RAVENOL VSE 0W-20 USVO VW 508.00 / 509.00. Różnica będzie około 100 PLN przy zakupie sześciu litrów.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Dokładnie tak jak pisze Sailor RAVENOL VSE 0W-20 USVO VW 508.00 / 509.00 tez mam taki , pomyliłem wyżej dokładna nazwę, ale Ravenol ma tylko jeden typ spełniający normę VW 508.00 /509.00 i 0W20. Pozdrawiam
- Eleonor
- Posty: 347
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Wymiana Oleju
Dziękuje za odpowiedź
Czy wystarczy kupić 4l czy trzeba więcej do 1.5 ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Wymiana Oleju
Wchodzi 4,3 litra, więc powinieneś kupić 5 litrów, przynajmniej na pierwszą wymianę.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 maja 2020, 15:41
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TDI 190KM DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Witam wszystkich,
Panowie proszę o rade odnośnie oleju RAVENOL.
Od 3 lat (120 000 km) stosuje olej Motul Specific 5w30, w przyszłym tygodniu mam wymianę oleju i właśnie się zastanawiam nad Ravenolem.
Który najlepiej będzie pasował do silnika 2.0 TDI 190KM 4drive?
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto USVO 5L
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto 5L
A może jakiś inny?
Panowie proszę o rade odnośnie oleju RAVENOL.
Od 3 lat (120 000 km) stosuje olej Motul Specific 5w30, w przyszłym tygodniu mam wymianę oleju i właśnie się zastanawiam nad Ravenolem.
Który najlepiej będzie pasował do silnika 2.0 TDI 190KM 4drive?
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto USVO 5L
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto 5L
A może jakiś inny?
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Wymiana Oleju
To są generalnie te same oleje, a ten z USVO jest jego nowszą, udoskonaloną wersją. "Starsza" wersja jest już nieprodukowana, można jeszcze dostać "leżaki" magazynowe.toro pisze: ↑03 maja 2020, 16:06Witam wszystkich,
Panowie proszę o rade odnośnie oleju RAVENOL.
Od 3 lat (120 000 km) stosuje olej Motul Specific 5w30, w przyszłym tygodniu mam wymianę oleju i właśnie się zastanawiam nad Ravenolem.
Który najlepiej będzie pasował do silnika 2.0 TDI 190KM 4drive?
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto USVO 5L
- RAVENOL VSW 0W30 CleanSynto 5L
A może jakiś inny?
Wybrałeś jeden z najlepszych olejów, ale jest drogi. Jeżeli kasa nie gra roli, to idealny olej do tego silnika. Bardzo duży udział baz prawdziwie syntetycznych, nowoczesny pakiet dodatków, oraz dodatki przeciwzużyciowe (bor, molibden). Parametry fizyko-chemiczne na najwyższym poziomie. Jest też wiele innych, też dobrych olejów, a tańszych.
Zależy jak będziesz eksploatował pojazd, co ile robił serwis olejowy i jaki jest na to maksymalny budżet. A Motul też dobry olej, ale nie wart swojej ceny.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Wymiana Oleju
Informacja dla maniaków olejowych , czyli dla głębiej analizujących parametry płynów stosowanych w eksploatacji swojego pojazdu.
Pojawiły się pierwsze analizy zawartości opakowań serwisowego oleju koncernu VAG'a, który od stycznia podpisał umowę z nowym partnerem. Na podstawie tych analiz można sądzić, iż produkt o lepkości 0w30 jest zblendowany na czystych bazach GTL, więc to na pewno Shell (tylko oleje tego producenta mają 100% bazy GTL), ale nie identyczny jak Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, jak pierwotnie sądzono. Różnice są w pakietach dodatków, oba produkty mają nowe pakiety, olej z butelki Shell"a zawiera duży dodatek boru (wsparcie detergentów i antyzużycie), natomiast ten z butelki OEM, mniej boru, ale dodatkowo molibden (redukcja tarcia). To bardzo dobre posunięcie w stosunku do dotychczasowego Castrola (w sumie też niezłego), ale na starym pakiecie i bazie HC. Można by rzec, OEM jeden z najlepszych, oczywiście w tej klasie cenowej.
P.S. Olej OEM bardzo zbliżył się do Mobila 1 ESP 0w30, pakiet dodatków taki sam, tylko baza z udziałem HC.
Pojawiły się pierwsze analizy zawartości opakowań serwisowego oleju koncernu VAG'a, który od stycznia podpisał umowę z nowym partnerem. Na podstawie tych analiz można sądzić, iż produkt o lepkości 0w30 jest zblendowany na czystych bazach GTL, więc to na pewno Shell (tylko oleje tego producenta mają 100% bazy GTL), ale nie identyczny jak Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, jak pierwotnie sądzono. Różnice są w pakietach dodatków, oba produkty mają nowe pakiety, olej z butelki Shell"a zawiera duży dodatek boru (wsparcie detergentów i antyzużycie), natomiast ten z butelki OEM, mniej boru, ale dodatkowo molibden (redukcja tarcia). To bardzo dobre posunięcie w stosunku do dotychczasowego Castrola (w sumie też niezłego), ale na starym pakiecie i bazie HC. Można by rzec, OEM jeden z najlepszych, oczywiście w tej klasie cenowej.
P.S. Olej OEM bardzo zbliżył się do Mobila 1 ESP 0w30, pakiet dodatków taki sam, tylko baza z udziałem HC.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Wymiana Oleju
Pride of the forumsailor 88 pisze: ↑05 cze 2020, 10:48Informacja dla maniaków olejowych , czyli dla głębiej analizujących parametry płynów stosowanych w eksploatacji swojego pojazdu.
Pojawiły się pierwsze analizy zawartości opakowań serwisowego oleju koncernu VAG'a, który od stycznia podpisał umowę z nowym partnerem. Na podstawie tych analiz można sądzić, iż produkt o lepkości 0w30 jest zblendowany na czystych bazach GTL, więc to na pewno Shell (tylko oleje tego producenta mają 100% bazy GTL), ale nie identyczny jak Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30, jak pierwotnie sądzono. Różnice są w pakietach dodatków, oba produkty mają nowe pakiety, olej z butelki Shell"a zawiera duży dodatek boru (wsparcie detergentów i antyzużycie), natomiast ten z butelki OEM, mniej boru, ale dodatkowo molibden (redukcja tarcia). To bardzo dobre posunięcie w stosunku do dotychczasowego Castrola (w sumie też niezłego), ale na starym pakiecie i bazie HC. Można by rzec, OEM jeden z najlepszych, oczywiście w tej klasie cenowej.
P.S. Olej OEM bardzo zbliżył się do Mobila 1 ESP 0w30, pakiet dodatków taki sam, tylko baza z udziałem HC.
(to taka skromna propozycja, gdyby kiedyś na forum pojawiły się stopnie użytkowników)
P.S. A tak na temat dodam, że jak na tak dobry produkt jest atrakcyjny cenowo i biorąc pod uwagę nieduży koszt robocizny wymiany w ASO nie zniechęca do częst(sz)ej jego wymiany