Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
l3niwi3c
Posty: 312
Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: l3niwi3c »

Mam swoje autko zaraz 2 lata. Nigdy mi się nie zdarzyło tak zrobić, ani nigdy o tym nie słyszałem.
Można zredukować bieg (automat) poprzez podwójne szybkie wciśnięcie pedału gazu (po drugim razie trzymamy pedał).
Mam TSI 1.4 i to działa. Taki kickdown tylko bez odczuwalnego laga
Tutaj film (odpala się interesujący moment), z którego pierwszy raz o tym usłyszałem


Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit

Sponsor

Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Sponsor


Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: Rafiner »

Ja o tym wiedziałem, ale to było z 10 lat temu w Peugeocie 807 z klasycznym automatem. Taki myk zbijał 2 biegi w dół.
Teraz tego nie stosowałem, bo zapomniałem. Pertyn mi przypomniał.
Dawałem drążkiem na S i but.
Ale dzisiaj spróbowałem i jest lepsze od S, bo odniosłem wrażenie, że wcześniej biegi zmienia, nie ciągnie do czerwonego. Takie mam odczucia po dwóch próbach.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
greg_the_lazy
Posty: 423
Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
Lokalizacja: Janki, Falenty Nowe
Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: greg_the_lazy »

Oooo... też mam 1.4 TSI, jak będę miał okazję to wypróbuję, bo kickdown za często zamula w szczególności kiedy masz 50-60 km/h i DSG pracuje już na 7 biegu...
Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: Kuchar »

Bardzo ciekawe, nie słyszałem i chętnie sprawdzę w swoich Seatach :D

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: Endrju »

Jest o tym w instrukcji. No i podobno dwunasta dostaje bardziej po dupie.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: Rafiner »

Endrju pisze:
13 mar 2020, 17:45
Jest o tym w instrukcji. No i podobno dwunasta dostaje bardziej po dupie.
Hmm może i racja, ze dwumasa dostaje w dupę, ale przy zwykłym kick też pewnie, bo zbija biegi i ładuje obroty. Ale to opcja na wyprzedzanie, na co dzień jeździ się spokojnie.
Ja to traktuje do stosowania od święta.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: Endrju »

Ja też w szczególnych sytuacjach. Normalnie przy mocnym przyspieszeniu zbija zazwyczaj o jeden bieg niżej , jak docisniemy grzybek to zbija o 2 biegi a niekiedy nawet o 3 więc różnica jest spora.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 919
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: tomal218 »

Kiedys to wszystko testowalem i jest ok ale ja nie przekraczam 2500 chyba ze komus sie uda mnie podpuscic ale w tedy to do dechy i ile sie da ,nie jestem mistrzem prostej a i moje zimowki tego nie wytrzymuja
oso soplón !!! :lol:

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: geranium »

Endrju pisze:
13 mar 2020, 22:03
Ja też w szczególnych sytuacjach. Normalnie przy mocnym przyspieszeniu zbija zazwyczaj o jeden bieg niżej , jak docisniemy grzybek to zbija o 2 biegi a niekiedy nawet o 3 więc różnica jest spora.
i dział o wiele szybciej od podwójnego naciskania zresztą to samo osiągniemy manetką przy kierownicy :D :D

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Kickdown wersja alternatywna - ciekawostka

Post autor: Kuchar »

Testowałem to wczoraj, działa, ale w 2.0TDI nie dzieje się nic spektakularnego 😆

ODPOWIEDZ